کد خبر: ۷۱۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۰۹ تير ۱۳۹۴
دادستان آباده در گفتگو با آباده نما؛

قطع دست کارچاق کن ها/ جرم و جنایت در آباده 20 درصد کاهش یافته است

دادستان آباده گفت: این افراد عمدتا با استفاده از عناوین دولتی و ادعای اعمال نفوذ در سطح مدیران و قُضات با اصحاب دعاوی ارتباط برقرار می کردند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از آباده نما، دادستان شهرستان آباده از برخورد شدید و دستگیری تعدادی از کارچاق کن ها و دلالانی که خود را با سیستم قضایی شهرستان مرتبط معرفی و اقدام به کلاهبرداری از همشهریان می کردند، خبر داد.

محمد مهدی جمالی با اعلام این خبر افزود: این افراد عمدتا با استفاده از عناوین دولتی و ادعای اعمال نفوذ در سطح مدیران و قضات دستگاه قضایی یا تظاهر به امر وکالت، با اصحاب دعاوی ارتباط برقرار کرده و با شیوه های گوناگون از آنها وجوهی را اخذ می کردند.

جمالی با بیان اینکه تعدادی از این کارچاق کن ها در کسوت وکالت اقدام به دلالی می کردند، افزود: پروانه وکالت این افراد باطل شده و در حال حاضر این افراد در زندان بسر می برند. و افراد عادی دیگر نیز حتی اجازه تردد به دادگستری را نیز ندارند

 

دادستان آباده با بیان اینکه دست کارچاق‌کن بطور کامل از سیستم دادگستری آباده کوتاه شده است، افزود: این افراد فرصت‌طلب و سودجو هیچ ارتباطی با دستگاه قضایی نداشته و تنها سبب بدنام کردن دستگاه قضایی می‌شدند ولی متاسفانه سالیان متمادی، با ادعاهای واهی اقدام به کلاهبرداری از همشهریان می نموده اند.

جمالی فعاليت كارچاق كني در ادارات وابسته به دستگاه قضائي را از مصاديق جرم دانست و تصریح کرد: چنانچه اقدامات این افراد باعث دخالت در يك پرونده يا اخلال در روند عادي آن شود، با فرد خاطي بايد برخورد قضائي صورت گيرد.

وی تاکید کرد: مردم شریف آباده فریب این افراد را نخوردند و بدانند هدف آنان چیزی جز پر کردن جیب خود نیست.

*روزه خواران در ملا عام منتظر حکم دادگاه برای اجرا هستند

این مقام قضایی همچنین از برخورد شدید با روزه خواری در ملاء عام در ماه مبارک رمضان نیز خبرداد و گفت: در پی تاکید امام جمعه شهرستان مبنی برخورد قاطعانه با هتاکان ماه رمضان، تاکنون چندین نفر بازداشت شده اند و منتظر اعلام حکم هستند که بسته به نتیجه حکم، اجرای آن در ملا عام نیز محتمل خواهد بود.

جمالی با بیان اینکه با تدابیر پیشگیرانه ای که سال گذشته اتخاذ کرده ایم، شاهد کاهش20 درصدی جرایم در شهرستان آباده بوده ایم، خاطرنشان کرد: طی یکسال گذشته حدود 13 هزار پرونده وارد دادگستری شهرستان آباده شد و به همین میزان پرونده توسط قضات دادگستری آباده مورد رسیدگی قرار گرفت که رسیدگی به این تعداد پرونده بیانگر حجم کاری است که همکاران ما انجام داده‌اند و جا دارد به همه آن‌ها خدا قوت بگوییم.

وی یادآور شد: ضرب و جرح، تصادفات و مواد مخدر عمده موضوع پرونده های رسیدگی شده بوده است.

نویسنده :
رسول اقلیدی
نظرات بینندگان