کد خبر: ۷۱۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۰۹ تير ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 9 تیر 94

شرکت صنایع شیر فارس: لبنیات را گران کنیم، نمی‌خرند!/ آغاز به کار ستاد انتخابات در شیراز

حذف برگ ارجاع در مراجعه به پزشک متخصص از جمله مطالبی است که در روزنامه‌ها به چشم می‌خورد.
اگر گران کنیم مردم نمی‌خرند!/ حذف برگ ارجاع در دستور کار طرح پزشک خانواده

به گزارش شیرازه؛

اگر گران کنیم مردم نمی‌خرند!/ حذف برگ ارجاع در دستور کار طرح پزشک خانواده «رونمایی از امضای میلیونی ایرانیان در حمایت از تیم مذاکره کننده» را تیتر یک کرده است. این اقدام که توسط سازمان بسیج مستضعفین و طی هفته های اخیر صورت گرفته قرار است در میدان آزادی تهران رونمایی شود.

یکی از خبرگزاری های کشوری «اتوبوس های فرسوده شیراز و کرایه هایی که مدام گران می‌شود» را سوژه گزارش خود کرده. عصرمردم هم این موضوع را در صفحه نخست خود و در قالب تصویر امروز خود به چاپ رسانده است.

صحبت های فرماندار جدید شیراز در شورای اداری شهرستان شیراز در سومین صفحه تیتر شده است: «نه اصولگرا هستم نه اصلاح طلب».

یادداشت امروز این روزنامه هم به موضوع اعتیاد اشاره کرده و این معضل اجتماعی را از منظر های مختلف بررسی و نقد کرده است. از منظر معتادان گرفته تا فروشندگان و مسئولین. عسلی یادداشت خود را با تیتر «تخدیر فرهنگی» به چاپ رسانده است.

اگر گران کنیم مردم نمی‌خرند!/ حذف برگ ارجاع در دستور کار طرح پزشک خانواده تیتر زده: «نشست ایران، آمریکا و اروپا برای نگارش متن توافق» که با عکسی از این نشست در صفحه نخست این روزنامه خودنمایی می کند.

نیمه پایینی این صفحه اما با اخبار انتخاباتی پر شده است از تاکید عالیشوندی مبنی بر «تمام مسئولان موظف به فراهم کردن بستر انتخاباتی سالم هستیم» تا «تشکیل و آغاز به کار ستاد انتخابات در شیراز» که به نقل از معاون فرماندار شیراز کار شده است.

«تعدیل عوارض ساخت و ساز در شیراز هم از جمله اخبار داخلی این روزنامه است. به گفته شهردار شیراز عوارض ساخت و ساز به صورت متر مربعی محاسبه می شود و مردم می توانند آن را محاسبه کنند. پاک فطرت تعدیل عوارض را فرصتی برای انبوه سازان برشمرده است.

«ایجاد امکان مراجعه به متخصص بدون نیاز به فرم ارجاع پزشک خانواده در دست اقدام است» را رئیس اداره پزشک خانواده عنوان کرده که در صفحات داخلی این روزنامه به چشم می خورد. بعد از فشار افکار عمومی و برخی از سیاسیون استان ظاهرا تغییراتی در راستای بهبود اجرای این طرح در دستور کار قرار گرفته است. تغییراتی که در سال های اخیر در برابر آن مقاومت می شد.

اگر گران کنیم مردم نمی‌خرند!/ حذف برگ ارجاع در دستور کار طرح پزشک خانواده تیتر خود را به موضوع افزایش قیمت لبنیات اختصاص داده است: «استخوان هایی که زیر بار مشکلات شیر خرد می شود». با توجه به چراغ سبز دولت برای افزایش قیمت شیر، صنایع لبنی شیراز فعلا افزایش قیمتی در دستور کار خود ندارند. مدیر عامل شرکت تعاونی صنایع شیر فارس در این خصوص گفته افزایش قیمت ها باعث کاهش در میزان فروش محصولات شده و عملا ضرر خواهند کرد. وی در مورد افزایش قیمت در سال گذشته هم گفته: «تیر ماه پارسال که قیمت لبنیات افزایش 15 درصدی پیدا کرد، مصرف این فرآورده ها به میزان 30 درصد کم شد».

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری فارس از «طرح جامع گردشگری برای مارگون و بهشت گمشده» خبر داده که در کنار عکسی از این آبشار تیتر شده است. امیری همچنین از ساماندهی جاذبه های طبیعی دیگر استان در آینده نزدیک گفته است.

«افسردگی و اضطراب شایع ترین اختلالات روانی در فارس» هم در صفحه نخست این روزنامه تیتر شده است. معاون گروه سلامت روانی و اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان آماری در مورد این مطلب گفته: «نیمی از زنان شیرازی دچار استرس هستند».

این روزنامه به گفت‌وگو با رئیس اداره هنری ارشاد فارس پرداخته و شرایط حاکم بر تئاتر فارس را بررسی کرده است. این گفت‌وگو نیز با «تئاتر فارس؛ نمایش مکرر بی‌خانمانی» در این صفحه تیتر شده است.

«نرخ عوارض ساخت و ساز در شیراز تعدیل شد»، «دیگر برای مراجعه به پزشکان متخصص نیاز به فرم ارجا نیست» و «دستگیری 500 روزه خوار در شیراز» از دیگر عناوینی است که در این صفحه تیتر شده است.

خبرجنوب تنها روزنامه ای است که با تیتر «طرح های ماندگاری که یک مدیر برای محرومیت زدایی از خود برجای گذاشت» به خبر تودیع و معارفه مدیر کل بنیاد مسکن فارس پرداخته است.

اگر گران کنیم مردم نمی‌خرند!/ حذف برگ ارجاع در دستور کار طرح پزشک خانواده ترجیح داده «اجرای فرمول جدید محاسبه عوارض ساختمانی» را تیتر یک کند. این تیتر حاکی از اجرایی شدن محاسبه عوارض به صورت مترمربعی است.

عکس امروز صفحه نخست این روزنامه به نگارخانه وصال اختصاص یافته است. مریدی با هدف حمایت از هنرمندان فارس اعلام کرده: «نگارخانه وصال شیراز رایگان می شود».

یادداشت امروز به موضوع بررسی طرح جداشدن وزارت راه از وزارت مسکن اختصاص یافته که به گفته نویسنده این طرح هم اکنون در مجلس در دست بررسی است در حالی که این طرح در سال 92 در مجلس مطرح شده است. نویسنده ادغام این دو وزارتخانه را برخلاف سیاست تمرکز زدایی عنوان کرده و این ادغام را برای کسب سرمایه های بزرگ عنوان کرده است: «سرمایه بزرگ با ادغام فرصت های کوچک حاصل می شود».

اگر گران کنیم مردم نمی‌خرند!/ حذف برگ ارجاع در دستور کار طرح پزشک خانواده تیتر یک خود را به «معافیت کالاهای اساسی از مالیات» اختصاص داده است. این خبر را رییس سازمان امور مالیاتی کشور داده و در مورد اخذ مالیات بر ارزش افزورده از برخی از صنوف توضیحاتی داده است.

عکس امروز این روزنامه اما به موضوع گرفتن شهریه های غیر مجاز توسط مدارس دولتی اختصاص یافته است. یکی از اعضای شورای شهر با انتقاد از این موضوع از سازمان بازرسی و دادستان شیراز درخواست کرده: «جلوی تخلف از قانون در سایه سکوت مسئولین آموزش و پرورش را بگیرید».

از جمله اخبار داخلی هم می توان به «دستگیری 500 روزه‌خوار در شیراز» که به نقل از معاون دادستان عمومی و انقلاب شیراز عنوان شده و «مراسم تحلیف عضو جدید شورای شهر برگزار شد»، اشاره کرد. گفتنی است که یکی از اعضای شورای شهر با هدف کاندیداتوری مجلس از شورای شهر استعفا داد و طبق قانون عضو علی البدل جایگزین وی شد.

نظرات بینندگان