کد خبر: ۷۱۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۰ - ۱۰ تير ۱۳۹۴

اعتصابی به طول 5 کیلومتر از جنس کامیون/ کامیون داران بواناتی می گویند بار معادن شهرستان حق ماست!

این روزها که وضعیت بار در کشور خراب است، چرا بار معادن شهرستان که حق خود ماست را افرادی زیاده خواه نمی گذارند به ما برسد.

به گزارش سرویس شهرستانهای شیرازه به نقل از حرف رسا، جمع کثیری از کامیون داران و تریلر داران شهرستان بوانات پس از آن که عده ای مانع جابجایی بار سنگ معادن شهرستان توسط آنها شدند، روبروی فرماداری و در بلوار شهرک ولیعصر (عج) اعتصابی 5 کیلومتری راه انداختند.

ماجرا از آنجایی آغاز شد که چند روز پیش یکی از کامیون داران بوانات جهت بارگیری سنگ از معدن سنگ روستای چنار زاهدان بخش سرچهان به معدن رفته بود که با چند تن از کامیون داران سایر شهرستان ها درگیر شده و شیشه های کامیونش شکسته می شود.

پس از این ماجرا، کامیون داران شهرستان بوانات به منظور حمایت از حقوق خود با تجمع در ورودی شهر و بلوار شهرک ولیعصر و روبروی فرمانداری ضمن محکوم کردن این عمل زشت از مسئولین خواستار رسیدگی و مجازات خاطیان را داشته و خواستار تامین امنیت و حمایت مسئولین شهرستان شدند.

حرف رسا اعتراض کامیون داران

دهقانیان یکی از کامیون داران با سابقه شهرستان بوانات ضمن اعلام این مطلب به خبرنگار ما گفت: آب در کوزه و ما تشنه لبان می گردیم بار در خانه و ما گرد بندرعباس می گردیم. من الان نزدیک به 20 سال است که شغلم کامیون داری و رانندگی است. چرا وقتی بار برای کامیون های ما در شهرستان هست ما باید در بندرعباس 12 الی 13 روز یا کمتر و بیشتر برای بار معطل بمانیم؟

وی افزود: این روزها که وضعیت بار و کار در کشور خراب است و بار برای  ما نیز کم است، چرا بار معادن شهرستان که حق خود ماست را افرادی زیاده خواه نمی گذارند به ما برسد؟ مسئولین باید به این مهم رسیدگی کنند و حق ما را بگیرند و بار معادن شهرستان حق ماست.

موسوی یکی دیگر از کامیون داران نیز گفت: حالا دیگر شاه می بخشد و اما ... چرا وقتی مسئول معدن سرچهان خود تمایل دارد که بار سنگ معدنش را ما جابجا کنیم عده ای که هیچ حقی بر این کار ندارند ممانعت می کنند  و حتی موجبات صدمات مالی و جانی نیز برای ما دارند و ما از مسئولین می خواهیم که با خاطیان برخورد جدی کنند.

ایزدی نیز یکی از رانندگان و تریلر داران شهرستان بوانات علت بوجود آمدن این مشکلات را نبود اتحادیه صنف رانندگان و کامیون داران شهرستان دانست و گفت: من خود برای استقرار این اتحادیه بارها به مرکز استان سفر کرده ام و هر بار مشکل جدیدی را سد راه خود دیدم و هنوز این مهم محقق نشده است

وی افزود: ما اگر اتحادیه صنف کامیون داران و رانندگان را در شهرستان داشتیم امروز این مشکلات ما را پیگیری می کرد و نیاز نبود همه ما تجمع کنیم و کار و زندگی خود را مختل کنیم. ما لاان برای یک تمدید دفترچه باید 300 کیلومتر راه را تا شهرستان آباده طی کنیم. لطفا مسئولین شهرستان این خواسته به حق مار ا نیز پیگیری کنند.

دهقانیان نیز یکی دیگر از کامیون داران بواناتی است که می گوید: من جوان هستم و دنبال کار برای خرجی زندگی خود و خانواده ام هستم. وقتی که بار جهت کار ما در شهرستان وجود دارد چرا ما باید برای حمل بار مسیر 700 کیلومتری تا بندرعباس را طی کنیم؟

در حال حاضر بالغ بر 450 الی 500 کامیون و تریلر در شهرستان بوانات به شغل رانندگی و حمل بار مشغول هستند اما اتحادیه صنفی حمل و نقل و رانندگان در این شهرستان مستقر نیست.

لازم به ذکر است که شهرستان بوانات با دارا بودن بالغ بر 20 درصد از معادن فعال استان بستر مناسبی برای جابجایی و حمل بار برای کامیون داران این شهرستان می باشد.

حرف را فرماندار بوانات

محمد اسدالهی فرماندار شهرستان بوانات نیز در این خصوص به خبرنگار ما گفت: این خواسته به حق کامیون داران شهرستان است و ما به جد پیگیر این موضوع هستیم تا هم این قشر زحمت کش به حقوق خود برسند و هم امنیت را برای ایشان فراهم خواهیم کرد.

اسدالهی همچنین از تشکیل جلسه شورای تامین برای رسیدگی به این موضوع سخن گفت و اظهار داشت: در پی اعتراض و اعتصاب کامیون داران اعضای شورای تامین شهرستان را فراخواندیم و این مهم را در جلسه مطرح کردیم و به نتایج خوبی نیز دست یافتیم.

فرماندار بوانات افزود: رسیدگی به این پرونده و پیگیری جریمه خاطیان و امنیت کامیون داران بوانات و بارگیری سنگ معادن شهرستان توسط افراد بومی از مهمترین مصوبات جلسه شورای تامین شهرستان بود.


حرف رسا فرمانداری بوانات

حرف رسا اعتراض کامیون داران

حرف رسا اعتصاب کامیون داران بوانات

حرف رسا

حرف رسا بوانات

حرف رسا بوانات

حرف رسا اعتصاب کامیون داران بوانات

حرف رسا بوانات

حرف رسا اعتصاب تریلر داران

حرف رسا فرمانداری بوانات

حرف رسا بوانات

حرف رسا کامیون داران بوانات

نظرات بینندگان