کد خبر: ۷۱۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۳ - ۰۹ تير ۱۳۹۴
دبیر جامعه مدرسین در پاسخ به شیرازه:

اصولگرایان در انتخابات به وحدت می‌رسند/ کارگروهی برای انتخابات مجلس خبرگان تشکیل شده اما فعالیت رسمی و علنی ندارد

نامه امام علی(ع) به مالک اشتر بهترین دستورالعمل برای مسئولان است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره فعالیت جامعه مدرسین در بحث انتخابات مجلس خبرگان با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های جامعه مدرسین معرفی کاندیداهای مدنظر برای استان‌های مختلف است، گفت: کارگروهی برای انتخابات مجلس خبرگان تشکیل شده اما بخاطر جایگاه مسئولین خبرگان رهبری فعالیت رسمی و علنی ندارد و فعلا هم قرار نیست چیزی در این خصوص اعلام شود.

آیت‌الله حسین بنیادی در نشست خبری که در جوار آرامگاه حافظ شیرازی برگزار شد در پاسخ به خبرنگار شیرازه اظهار کرد: ان‌شاءالله در انتخابات آینده اصولگرایان به وحدت نسبی می‌رسند.

وی با تصریح اینکه موضع جامعه مدرسین از طریق بیانیه‌های رسمی این جامعه اعلام می‌شود، خاطرنشان کرد: جایگاه جامعه مدرسین به دلیل وظیفه و ماموریتی که برای خبرگان دارد، اقتضا می‌کند که درخصوص انتخابات نسبت به سایر جوامع احتیاط بیشتری داشته باشد.

این مقام روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری برنامه تفسیر قرآن در 31 مرکز استانی اظهار کرد: یکی از مواردی که در جلسات تفسیر به آن پرداخته می‌شود، پاسخگویی به سوالات مردم پیرامون مباحث قرآنی است که در این راستا ضروری است همانند مراکز پاسخگویی به مسائل شرعی، مرکز پاسخ‌گویی به مباحث قرآنی نیز ایجاد گردد.

وی با اشاره به اجرای ویژه برنامه‌های تفسیر قرآن در شیراز گفت: تفسیر قرآن در جوار آرامگاه حافظ با استقبال زیاد مردم روبه‌رو شده است و این نشان می‌دهد مردم علاقه زیادی به مباحث تفسیر قرآن دارند.

آیت‌الله بنیادی از اعزام مبلغان قرآنی در سطح کشور خبر داد و افزود: مبلغان باید در موضوعات مبتلابه مردم مانند مسائل خانوادگی، اخلاق فردی و اجتماعی متخصص باشند و متخصص بودن مبلغین اعزامی از اهدافی است که پیگیری و اجرا می‌شود.

دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار شیرازه مبنی بر اینکه با توجه به شرایط کنونی کشور مسئولین نظام به کدام یک از سخنان گهربار حضرت علی(ع) باید بیشتر توجه کنند با اشاره به نامه امام علی(ع) به مالک اشتر خاطرنشان کرد: این نامه از طرف بهترین استاد برای بهترین شاگرد نوشته شده بنابراین حاوی بهترین دستورالعمل برای مسئولان کشور است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر از ظرفیت‌های جامعه به نحو مطلوب استفاده نمی‌شود، تصریح کرد: کشور ایران سرمایه‌های عظیم و نیروهای جوان مستعد زیادی دارد که باید از این سرمایه‌ها به نحو مطلوب استفاده کرد.

آیت‌الله بنیادی با اشاره به اینکه امام علی(ع) در نامه به مالک اشتر به حفظ بیت‌المال امر می‌کند، بیان کرد: حضرت علی(ع) می‌فرمایند اگر یک درهم از بیت‌المال کم شود مثل این است که کوهی از اموال مردم کم شود اما امروز اختلاس‌ها تبدیل به یک ناهنجاری شده است.

وی درباره تاثیر عملکرد دولت‌ها بر دینداری مردم توضیح داد: گاهی منکر کوچک اخلاق جامعه را عوض می‌کند اما اگر یک منکر بزرگ اتفاق افتاد، اعتقاد مردم تغییر می‌کند بنابراین دولتمردان و کسانی که در امور مملکت متصدی هستند باید بسیار مواظب حرکاتشان باشند و بدانند که زیر ذره‌بین مردم قرار دارند.

آیت‌الله بنیادی با تصریح اینکه جوهره اکثریت مردم دین‌مداری است، گفت: معارضه‌هایی که بر ضد دین در حال انجام است زودگذر است هر چند که باید برای مقابله با آن‌ها برنامه‌ریزی کرد.


نظرات بینندگان