کد خبر: ۷۱۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۱۰ تير ۱۳۹۴
نماینده فارس در مجلس خبرگان:

مسئولین در ماجرای لغو کنسرت ها تابع قانون باشند/ از مجلس و شورای نگهبان تشکر می کنم

مسئولین بعد از اشراف به اشتباه خود در اموری که به ضرر مردم است باید از رای خودشان برگردند.
به گزارش شیرازه، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) در سیزدهمین روز از ماه مبارک رمضان در ادامه جلسات تفسیر سوره لقمان در حرم حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) با تاکید بر اینکه در ادیان آسمانی و مکاتب الهی برنامه های تربیتی به گونه و شیوه ای تنظیم شده است که از خودسازی شروع می شود و سپس به نزدیکترین افراد و از آنجا به دیگر آحاد جامعه سرایت می کند افزود: کریمه قرآنی بیان این واقعیت است که ابتدا خودتان و سپس خانواده تان را از آتش بدور بدارید که از مهمترین آنها فرزند و همسر و کسانی است که به شما نزدیکترند.
وی موعظه را از بهترین شیوه های تربیتی دانست و بیان داشت: خداوند در قرآن خودش را به عنوان اولین موعظه گر معرفی می کند و اهتمام به پند و موعظه در سیره و روش پیشوایان دینی نیز ظاهر و بارز است.
آیت الله سید علی اصغر دستغیب با اشاره به نامه وجود مبارک امام امیرالمومنین(ع) به فرزند گرامی خودشان امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: حضرت علی(ع) می فرمایند دلت را با گوش دادن به مواعظ زنده گردان.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان حکمت را ابزار تبلیغ و هدایت برشمرده و افزود: قرآن کریم می فرماید با حکمت، دلیل و منطق دیگران را به سوی پروردگارت دعوت کن، چون اگر منطق باشد، دلیل و برهان باشد از هرکسی قابل پذیرفتن است، اما موعظه باید حسنه باشد و آن کسی  که وعظ می کند و پند و اندرز می دهد باید گفته اش در اعمال و رفتارش آشکار باشد و این موعظه باید به نحوی باشد که از روی خیر خواهی، دلسوزی انجام گیرد. لذا با موعظه حسنه است که می شود در اعماق وجود افراد اثر گذارد و تحول درونی و بنیادین ایجاد کرد.

وی مباحث اعتقادی را اصول و مبانی برنامه های تربیتی دانست و تصریح کرد: لقمان خود یک انسان مهذب و وارسته است و هنگامی که می خواهد فرزندش را موعظه کند با زبانی زیبا و نهایت مهر و محبت و عطوفت سخن می گوید و یکتا پرستی اولین موعظه لقمان به فرزندش است.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) با تشریح انواع شرک، به ابعاد مختلف شرک جلی و شرک خفی پرداخته و در ادامه افزود: چون بحث موعظه پدر به پسر است خداوند در میان نقل کلام لقمان، انسان را نسبت به پدر و مادرش سفارش می کند.

آیت الله دستغیب در ادامه تفسیر مواعظ لقمان بیان داشت: اگر اعمال شخص به اندازه دانه های بسیار ریز خردل باشد مخفی نمی ماند و گم نمی شود و منظور این است که علاوه بر جزای عمل، خود عمل را در آخرت می بیند. سفارشات لقمان ادامه پیدا می کند و اولین دستورالعمل اقامه نماز است، سپس دو وظیفه مهم امر به معروف و نهی از منکر را یاد آور می شود.
وی با تاکید براینکه امر به معروف و نهی از منکر با رعایت شرایط و مقدماتش وظیفه آحاد جامعه است تصریح کرد: اگر کاری واجب شد مقدمه آن هم واجب است لذا باید هم معروف و منکر را بشناسیم و هم شیوه امر به معروف و نهی از منکر را بیاموزیم. باید آمادگی پیدا کند و این دو تکلیف مهم را به زمین نگذاریم. البته علاوه بر مسئولیت انجام امر به معروف و نهی از منکر مسئولیت حمایت هم داریم و لذا باید از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و شورای محترم نگهبان که قانون حامیان امر به معروف و نهی از منکر را تصویب نموده اند، تشکر کنیم.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان با اظهار این که مسئولین بعد از اشراف به اشتباه خود در اموری که به ضرر مردم است باید از رای خودشان برگردند افزود: اگر یک دستگاه اجرایی یا یک وزارتخانه ماموریت دارد که در مواردی مجوز صادر کند، فرضاً در جایی مجوز برگزاری یک کنسرت را داده اند و این کنسرت به لحاظ شرعی و قانونی قابل اجرا نباشد، باید از رای خودشان برگردند و اگر دستگاه های قضایی به عنوان نهی از منکر مانع برگزاری شدند، نباید کسی به بهانه ممانعت از هرج و مرج معترض بشود، بلکه آنها نیز باید حمایت کنند. ما تابع هرج و مرج نیستیم، اما اگر اشتباها مجوزی در دستگاهی صادر شد و دستگاه دیگری که به لحاظ قانونی می تواند جلوگیری کند وارد عمل گردید، همه باید تسلیم قانون باشند.

نظرات بینندگان