کد خبر: ۷۱۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۳ - ۱۰ تير ۱۳۹۴
مدیرکل کمیته امداد فارس در گفتگو با شیرازه:

استقبال مردم از برآورده کردن آرزوی کودکان یتیم/ بازرگانان برای صادرات صنایع دستی مددجویان اقدام کنند

آرزوی کودکان یتیم و بدسرپرست اعلام می‌شود و حاضران برآورده کردن آرزوها را به عهده می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، از چهارم تیرماه سال جاری جشنواره و نمایشگاه «رمضان و مهرورزی» به همت کمیته امداد استان فارس با همکاری شهرداری شیراز در بوستان بعثت برپا شده است. در این نمایشگاه مددجویان کمیته امداد که با گرفتن وام خوداشتغالی به خودکفایی رسیده‌اند در 50غرفه محصولات مشاغل خانگی و صنایع دستی را با قیمت‌های کمتر از بازار به صورت مستقیم به خریداران عرضه می‌کنند.

در حاشیه این نمایشگاه که تا روز جمعه 12تیرماه برپاست، هرشب از ساعت 18 الی 23 برنامه‌ها و جشن شاد خانوادگی با حضور هنرمندان صداوسیما، خوانندگان و قهرمانان ورزشی همراه با ویژه‌برنامه کمک به ایتام نیز برگزار می‌شود. همچنین مشاوره‌ خانواده، شغلی، و مذهبی به صورت رایگان به شهروندان ارائه می‌گردد. ضمن اینکه بازدیدکنندگان از نمایشگاه می‌توانند کتاب و محصولات فرهنگی را با 50درصد تخفیف خریداری کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس در حاشیه بازدید از نمایشگاه «رمضان و مهرورزی» در گفتگو با خبرنگار شیرازه ضمن بیان اینکه هرشب از نمایشگاه بازدید می‌کنم، هدف برپایی نمایشگاه را چنین بیان کرد که در این نمایشگاه هم مشاغل کوچک معرفی می‌شود و هم فرصتی برای فروش محصولات طرح‌های اشتغال فراهم می‌گردد ضمن اینکه مردم بیشتر با فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) آشنا می‌شوند.

علی اللهیاری با تصریح اینکه برپایی نمایشگاه در فضاهای سبز بوستان‌ها امکان جذب مخاطبان بیشتری را ایجاد می‌کند، گفت: طی مدت برپایی نمایشگاه از همه گروه‌ها و قشرهای جامعه مخاطب داشته‌ایم و استقبال مردم چه برای خرید و چه برای بازدید زیاد بوده است.

وی در پاسخ به سوالی توضیح داد: به افرادی که سرمایه اولیه ندارند یا برای توسعه و تقویت کار خود نیاز به سرمایه در گردش دارند، وام‌های اشتغال بدون بهره داده می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد فارس با اشاره به اینکه در برخی غرفه‌ها دو طرح مستقر شده تعداد کل طرح‌های ارائه شده در نمایشگاه را 70 طرح عنوان و اظهار کرد: خیلی از افراد توانمند به علت اینکه نمی‌خواهند به چهره شناخته شوند، در نمایشگاه شرکت نکردند و حدود 40درصد طرح‌های اشتغال، طرح دامداری و 10 درصد طرح کشاورزی است که امکان حضور در این نمایشگاه را نداشته‌اند.

اللهیاری با بیان اینکه تعداد 50معرق‌کار متقاضی حضور در نمایشگاه بوده‌اند، گفت: باتوجه به محدودیت فضا و غرفه‌ها به دو معرق‌کار اجازه حضور داده شد.

این مقام مسئول از خرید تضمینی فرش‌های دستباف توسط مرکز بازرگانی کمیته امداد امام خمینی(ره) خبر داد و درخصوص بازار خرید تابلوفرش گفت: تابلوفرش کار فانتزی و جدیدی است و امیدواریم این کار بتواند جای خودش را در سطح کشور باز کند و اکثر طرح‌هایی که کار می‌شود متناسب با فرهنگ بومی کشور ایران است اما طرح‌هایی نظیر آیات قرآن در کشورهای عربی بازار خوبی دارد که انتظار داریم تجار و بازرگانان وارد این عرصه شوند و در آینده با آنان رایزنی‌هایی خواهیم داشت.

اللهیاری با اشاره به برگزاری برنامه‌های شاد و فرهنگی بعد از افطار اظهار کرد: هنرمندان و ورزشکاران استان در این برنامه ها حضور می‌یابند و در خلال این برنامه آرزوی کودکان یتیم و بدسرپرست که روی درخت آرزوها تعبیه شده، اعلام می‌شود و هنرمندان و مسئولان حاضر و هر کدام از شهروندان که تمایل داشته باشند، برآورده کردن آرزوها را به عهده می‌گیرند.

وی افزود: استقبال مردم جهت مشارکت در برآورده کردن آرزوها و رفع مشکلات مددجوها خیلی خوب و دیدنی بود به طوری که هم مردم و هم مددجویان درخواست تمدید زمان جشنواره را دارند.

مدیرکل کمیته امداد فارس ضمن تقدیر از همکاری شهرداری منطقه یک شیراز در برپایی نمایشگاه تصریح کرد: به منظور بازاریابی برای تولیدات طرح مشاغل خانگی و با توجه به اینکه عرضه مستقیم محصولات هم به نفع تولیدکننده و هم به نفع مصرف‌کننده است در صورت همکاری شهرداری آمادگی داریم نمایشگاه را در ایام مختلف سال و در مناطق ده‌گانه شهری برپا کنیم.

اللهیاری گفت: برخی از مسئولین، مدیران کل، خیرین و قادری، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی از نمایشگاه بازدید و متناسب با ذوق خود از غرفه‌ها خرید کرده‌اند.


نظرات بینندگان