کد خبر: ۷۱۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۹ - ۱۲ تير ۱۳۹۴

نماینده قیروکارزین: استاندار فارس باید شخص معتدل سیاسی باشد

فریدونی گفت: امیدواریم تا هفته آینده استاندار فارس انتخاب شود چراکه بحث انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در پیش است و در این راستا نباید استانداری فارس بدون سکاندار باشد.

به گزارش شیرازه، نادر فریدونی نماینده مردم شهرستان های قیروکارزین، فیروزآباد و فراشبند در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرگون در خصوص انتصاب استاندار جدید استان فارس گفت: بر حسب اینکه استان فارس یکی از استان های پهناور کشور و همچنین دارای رقم جمعیتی بالا در بین استان های کشور می باشد، استانداری که برای این استان منصوب می شود باید در قامت فارس باشد که متأسفانه این مهم در ادوار گذشته محقق نگردیده است.

وی افزود: از آنجایی که فارس متوازن با پیشرفت های دیگر نقاط کشور علی رغم داشتن پتانسیل های بسیار زیاد در بخش معادن و چاهای گاز، پالایشگاه و پتروشیمی، وضعبت برجسته گردشگری به عنوان منطقه ای که تمدن و پیشینه ای بسیار ارزشمند دارد، رتبه بالای علمی دانشگاهی و همچنین داشتن پتانسیل های انسانی پیشرفته و دانشمند جلو نرفته است، باید استانداری انتخاب شود که بتواند این استعداد های بالقوه را به فعل تبدیل کند.

فریدونی ادامه داد: استاندار انتخاب شده باید استان را در مسیر پیشرفت قرار دهد و بویژه در حوزه سرمایه گذاری و ایجاد کسب و کار با حرکتی جهادی در جهت ایجاد اشتغال برای جوانان فارغ التحصیل بیکار تلاش کند که در این مهم در گذشته بسیار ضعیف عمل شده است.

نماینده مردم قیروکارزین، فیروزآباد و فراشبند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخاب استانداری که دارای ویژگی هایی نظیر تجربه کافی، پختگی، تعهدات مکتبی و انقلابی و همچنین ویژگی مهم ولایی بودن باشد اظهار داشت: استاندار انتخاب شده باید در جهت انسجام مسئولان استان بخصوص نماینده ولی فقیه در استان، مجمع نمایندگان و دیگر مسئولین موفق عمل کند.

وی ابراز داشت: یک شخص معتدل سیاسی با کارایی لازم و توان عمرانی و تفکر اقتصادی که با حفاظت و ارزشگذاری به امور فرهنگی استان و به دور از تنش های سیاسی می تواند گزینه مناسبی برای تصدی استانداری فارس باشد.

فریدونی درخصوص اینکه برخی گزینه های مطرح شده برای تصدی استانداری فارس در فتنه 88 نقش داشته اند عنوان داشت: از رئیس جمهور و وزیر محترم کشور می خواهیم با بحث استاندای فارس به طور منطقی، حساب شده و علمی برخورد شود و در این میان با نگاه سیاسی تصمیم گیری نشود.

این نماینده مجلس در خصوص عملکرد احمدی استاندار سابق فارس نیز گفت: عملکرد ایشان در استان خوب بود، اما به آن مطلوبیتی که مورد نظر بود نرسید.

وی در پایان گفت: امیدواریم تا هفته آینده استاندار فارس انتخاب شود چراکه بحث انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در پیش است و در این راستا نباید استانداری فارس بدون سکاندار باشد.

نظرات بینندگان