کد خبر: ۷۱۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۳ - ۱۲ تير ۱۳۹۴

امام جمعه خنج: استان فارس محل ترافیک سیاسیون افراطی نیست

حجت الاسلام صفایی عنوان کرد: اگر فردی توانمند و متعهد، زمام امور را بدست گیرد و خود را وامدار حزب و تشکیلات نداند، قطعاً می تواند موقعیت بسیار ممتازی را در استان بوجود آورد.
به گزارش سرویس شهرستانهای شیرازه، امام جمعه تشیع خنج در گفتگو با خنج کهن ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مؤمنین و مؤمنات در ماه مبارک رمضان، با اشاره به استعفای سید محمد احمدی از استانداری، گفت: ﻣﺘﺄسفانه استان فارس دچار آسیبهایی است که عزم ملی و مدیریت جهادی می طلبد و همت همه نخبگان و دلسوزان استان را می خواهد تا با برنامه ریزی مدون و زیرساختی، معضلات بوجود آمده را بتوانیم مدیریت و کنترل کنیم.

استان فارس محل ترافیک سیاسیون افراطی نیست/ فردی توانمند و ولایتمدار برای تصدی استانداری انتخاب شود

حجت الاسلام رضا صفایی اظهار داشت: اخیراً شاهد استعفای استاندار محترم فارس، جناب آقای دکتر احمدی بودیم. باید منتظر باشیم و ببینیم سرانجام چه کسی این کرسی خطیر خدمت رسانی را بر عهده خواهد گرفت، اما قبل از این اتفاق و گمانه زنی های مسئولین، باید موقعیت، گستردگی، تنوع های اقلیمی، فرهنگی و اجتماعی استان را کاملاً در نظر گرفت.


استان فارس همواره مورد کم توجهی مسئولین قرار گرفته است

وی افزود: ﻣﺘﺄسفانه استان فارس علیرغم منابع فوق العاده انسانی و طبیعی که در خود جای داده، اما همواره مورد کم توجهی مسئولین قرار گرفته و به استان فارس به دید سیاسی و سکوی پرتاب نگاه کرده اند و کسانی که در دولت های گوناگون چه از نیروهای بومی و چه غیربومی برای این منطقه انتخاب شده اند، هنوز نتوانسته اند به خوبی این ظرفیت ها را شناسایی و یا مدیریت کنند.

امام جمعه شیعیان خنج ادامه داد: از ریاست محترم هیئت دولت و وزیر محترم کشور انتظار داریم فردی لایق، توانمند، درد آشنا و از جنس خود مردمِ ولایتمدار برای تصدی استانداری فارس انتخاب نمایند.


ذائقه مردم فارس یا جولان دادن افراطی ها سازگار نیست

صفایی اضافه کرد: استان فارس محل ترافیک سیاسیون افراطی نیست که بخواهند به جای رسیدگی به اوضاع استان و سر و سامان دادن به آن، به حواشی سیاسی و دردسرسازی جناحی و باندبازی بپردازند. ذائقه مردم شهیدپرور فارس با جولان دادنِ افراطی برخی افراد که خود را صاحب اختیار استان می دانند، سازگار نیست.

وی ﺗﺄکید نمود: اگر استانداری توانمند و مدیری متعهد، زمام امور را بدست گیرد و خود را وامدار حزب و تشکیلات نداند، قطعاً با ظرفیت های موجود و حمایت های مردمی می تواند موقعیت بسیار ممتازی را در استان بوجود آورد.

امام جمعه خنج در ادامه، سامان دادن به اوضاع اقتصادی را موجب افزایش ضریب امنیت اجتماعی دانست و عنوان کرد: پیگیری های نمایندگان محترم استان و همراهی برخی مسئولین و مردم شریف در برخی از نقاط استان، مؤید این مطلب است که سامان دادن به اوضاع اقتصادی نه تنها به نفع مردم و استان بوده، بلکه ضریب امنیت اجتماعی را نیز افزایش داده و قطعاً خواست ریاست محترم قوه مجریه و هیئت دولت نیز، غیر از این نیست.

صفایی اظهار داشت: کسانی که در طول تاریخ انقلاب، خود را نشان داده و فقط قصدشان ایجاد تنش و ساماندهی به اهداف حزبی و گروهی بوده و کاری به مشکلات مردم نداشته اند، اینها قطعاً نمی توانند گزینه مناسبی برای تصدی صندلی استانداری فارس باشند.


تحکیم زیرساخت های اقتصادی از اولویت های استان است

وی ادامه داد: تحکیم زیرساخت های اقتصادی و توجه به وضعیت اکثریت مردم فارس که محرومیت آنها به حدی است که از کمترین امکانات معیشتی نیز برخوردار نبوده و هیچگونه حمایتی در خدمات اجتماعی نمی شوند، باید جزء اولویت های اساسی در حوزه مدیریت ارشد استان باشد.

امام جمعه خنج افزود: سیاستگزاری در ساخت و توسعه کارخانجات و صنایع زودبازده کوچک و متوسط نیز از دیگر موضوعاتی است که لازم است مدنظر مدیریت ارشد استان قرار گیرد؛ همان چیزی که مورد ﺗﺄکید مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولین و کارگزاران نظام نیز بود.

صفایی یکی دیگر از اولویت های استان را ایجاد همدلی و وحدت بیش از پیش بین مسئولین عنوان نمود و افزود: افزایش وحدت و همدلی از موضوعاتی است که باید مدنظر مدیران استان در خطه پهناور فارس باشد.

وی در پایان ضمن آرزوی توفیق و سلامتی برای خادمین راستین مردم عزیز ایران اسلامی و بخصوص رهبر معظم انقلاب، گفت: ان شاءالله با درایت و تدبیر مسئولین محترم، شاهد درخشش ایران و اعتلای پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در سراسر گیتی باشیم.


نظرات بینندگان