کد خبر: ۷۱۹۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۱۲ تير ۱۳۹۴
نماینده مردم شیراز در مجلس:

استاندار فتنه گر نمی خواهیم/ احمدی گزارش عملکرد بدهد/ مسئولان برگزاری انتخابات معرفی شوند

استان فارس استانداری که دارای سوابق سوء امنیتی باشد را نمی پذیرد.
به گزارش شیرازه، سید حسین ذوالانوار نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خبر استعفای آقای سید محمد احمدی از سمت استانداری فارس ما را متعجب و شگفت زده کرد.

نماینده مردم شیراز در ادامه افزود: همانطور که پیش تر نیز اشاره کرده بودیم، منازعات دو گروه کارگزاران و اصلاح طلبان بر سر تصدی پست ها و سمت ها در استان فارس، وضع این استان را در شرایط نامطلوبی قرار داده بود و اختلافات میان برخی ستادهای مردمی دکتر روحانی در استان و استاندار نیز طی چند وقت اخیر به اوج رسیده و رسانه ای شده بود اما انتظاری که وجود داشت، این بود که استاندار فارس در خصوص وضعیت استان احساس تکلیف بیشتری کند و در این شرایط و آن هم در آستانه انتخابات به هوای حضور در انتخابات مجلس از سمت استانداری فارس استعفا ندهد.
ذوالانوار همچنین به مصاحبه مطبوعاتی ده روز گذشته استاندار فارس اشاره و تصریح کرد: کمتر از ده روز پیش آقای احمدی با یکی از خبرگزاری ها مصاحبه کرده و تصریح کرده بودند که استعفای ایشان کذب و شایعه است حال اعلام می کنند که ده روز از استعفای استاندار فارس گذشته است! بنابراین کمترین انتظار این است که مسئولان محترم در خصوص این دوگانگی در اظهارات توضیح دهند.

نماینده مردم شیراز همچنین در ادامه افزود: انتظار دیگری که از آقای احمدی وجود دارد، این است که به عنوان شخصی که قریب دو سال استاندار این استان بوده پیش از آنکه از این سمت کنار برود کنفرانس خبری با حضور خبرنگاران برگزار کرده و گزارش عملکرد خود را به زبان آمار رسمی و مستند با اصحاب رسانه و افکار عمومی در میان بگذارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط خاص استان فارس اشاره کرد و افزود:  هم اکنون شرایط استان فارس از چند جهت نگران کننده است، یک جهت آنکه اشتغال و صنایع رو به رکود و همچنین جذب اعتبارات و سرمایه برای اجرای پروژه های عمرانی وضعیت بدی دارد و جهتی دیگر آنکه کمتر از شش ماه به انتخابات باقیمانده و در این مدت، باید استان فارس هرچه سریعتر استاندار خود را بشناسد و مسئولان برگزاری انتخابات نیز رسما معرفی گردند.

وی با اشاره به استعدادهای موجود در استان فارس نیز گفت: فارس استانی است که به تعبیر مقام معظم رهبری در قله قرار دارد و در گذشته نه چندان دور در این استان بزرگانی چون شهید آیت الله دستغیب، مرحوم آیت الله حسینی الهاشمی و مرحوم آیت الله محلاتی و دیگر بزرگان حضور داشتند که این بیانگر روحیه انقلابی و جایگاه رفیع مردمان این استان است که این وضعیت باید توسط استاندار استان فارس تقویت شود حال آنکه بروز برخی رفتارها از جمله شکایت های چند باره استانداری فارس از برخی رسانه های منتقد نشان می دهد استانداری فارس طی دو سال اخیر تقویت کننده جایگاه انقلابی و مستعد این استان نبوده است.

ذوالانوار در ادامه سخنان خویش تصریح کرد: با توجه به شناختی که از دولت محترم داریم، این انتظار که استاندار بعدی استانداری اصولگرا باشد انتظار نابجایی است و ما نیز به دنبال چنین چیزی نیستیم اما از دولت این توقع وجود دارد که برای فارس استانداری بومی، میانه رو، متخصص پاک دستو آشنا به کاستی های استان ودارای تیم مشورتی و اجرایی کارامد متعهد به آرمانهای انقلاب و با مشورت اصحاب این استان برگزیند.

وی همچنین افزود: مسلما استانداری که برای فارس انتخاب می شود باید نگاهی تخصصی به مسائل استان داشته و از اشراف و آگاهی مناسبی در خصوص مسائل مربوط به استان فارس برخوردار باشد همچنین وی باید در دولت شناخته شده و دارای اعتبار باشد.

 ذوالانوار همچنین به خطوط قرمز مد نظر نمایندگان مجلس در خصوص انتخاب استاندار نیز اشاره کرد و افزود: استاندار جدید فارس نباید دارای سوابق سوء در فتنه 88 و یا دیگر غائله ها و فتنه ها باشد و به صراحت اعلام می کنیم استان فارس استانداری که دارای سوابق سوء امنیتی باشد را نخواهد پذیرفت.

 ذوالانوار همچنین افزود: به نظر می رسد در حال حاضر مسابقه و بلکه جنگ قدرتی بین گروه های سیاسی مختلف برای تعیین استاندار صورت گرفته است که رفت و آمد گروه های مختلف  به پایتخت در چند روز اخیر نشان می دهد این گروه ها برای تصاحب استانداری حداکثر تلاش خود را به کار گرفته اند.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در انتها خاطر نشان کرد: انتظار می رود استاندار جدید فارس علاوه بر داشتن خصوصیات ذکر شده، با تعامل با نماینده محترم ولی فقیه در استان و با مشورت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی انتخاب و معرفی گردد.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
ROMANIA
جمعه ۱۲ تير ۱۳۹۴
0
اقای ذوالانوار شما خوب می دانید احمدی قصد انتخابات کاندیدا شدن ندارد اختلافی که با مقیمی در وزارت کشور در انفصال کدخدا پور بوجود امد استعفا دادند