کد خبر: ۷۱۹۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۱۳ تير ۱۳۹۴

بنازم پاچنار و مردمانش! + تصاویر

در شهر سعادتشهر، محله‌ای قدیمی به نام پاچنار وجود دارد و کمتر کسی است که در این شهر زندگی کرده باشد و اسم آن را نشنیده باشد.

به گزارش شیرازه به نقل از طنین پاسارگاد، در هر شهری نقاط و محلاتی هستند که از قدمت بیشتری برخوردارند و این کهن بودن می تواند تداعی کننده خاطراتی برای مردمان یک دیار باشد.

در شهر سعادتشهر، محله‌ای قدیمی به نام پاچنار وجود دارد و کمتر کسی است که در این شهر زندگی کرده باشد و اسم آن را نشنیده باشد.

این محله پاچنار نام گرفته که یک درخت چنار با قدمت بیش از 250 سال در آن قرار گرفته است. درختی که با حدود سه قرن ایستادگی کانون ارتباطات و تعاملات مردم این محله بوده و هنوز هم با اقتدار و سر سبزی قد برافراشته تا همچنان پاچنار شاهد این درخت کهن و تنومند باشد.

این درخت کهنسال خاطراتی به همراه دارد که هیچگاه و هیچ کسی نمی تواند به طور کامل آن رابیان کند. خاطراتی به درازای سه قرن زندگی که به گفته قدیمی ها این درخت سه یا چهار نسل زندگی در شهر را به خود دیده است.

در گذشته‌های نه چندان دور، بیشتر مردم این محله متمکّن ساکن بودند و البته هنوز هم می‌توان در بین کوچه‌های تنگ این محله، آپارتمان‌های نوساز قد علم کرده و خانه های قدیمی را مشاهده کرد، البته روزی تمرکز شهر نشینی در این محل بوده است.

 دوستی و الفت خاصی در بین مردم این محل وجود دارد که زبانزد تمام شهرستان پاسارگاد است، دوستی هایی از جنس تواضع که باعث می‌شود،مردم در کنار هم زندگی خوبی را تجربه کنند و خوشبختانه با تغییر سبک زندگی اجتماعی، افراد و مرام مردمان این  محل، کمتر تحت تاثیر این تغییرات قرار گرفته اند.









نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
شیرازی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴
0
تو و این تیترت فریبم دادید
اعتمادمان را نسبت به خودتان کم رنگ نکنید
من گمان کردم درمورد مسلمانان مظلوم پاچنار پاکستان قلم زده اید