کد خبر: ۷۲۰۱۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۱۳ تير ۱۳۹۴
اتمام حجت 18 نماینده فارس با وزارت کشور:

استاندار تازه کار، فتنه گر، سیاسی باز و تندور نمی خواهیم/ کلیددار فارس باید باتجربه، فراجناحی و توانمند باشد

خبرهای منتشر شده در مورد گزینه های احتمالی استانداری فارس بازتاب های زیادی در محافل سیاسی رسانه ای داشته است.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، استعفای احمدی استاندار فارس و خبرهای منتشر شده در مورد گزینه های احتمالی استانداری فارس بازتاب های زیادی را طی سه روز گذشته در محافل سیاسی و رسانه ای داشته است. ائمه جمعه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تریبون های مختلف مطالبات خود را از دولت برای انتخاب استاندار فارس بیان داشتند. تاکید بر رعایت خط قرمز ها، پرهیز از نگاه سیاسی، انتخاب فردی معتدل با توجه به شعار دولت، توجه به نظرات نماینده ولی فقیه و نمایندگان، بومی و تسلط به فضای اقتصادی و عمرانی استان از محورهای مطالبات مسئولین از دولت برای انتخاب استاندار فارس است. آنچه که در ادامه آمده است بازتابی از این اظهارات است:

نماینده مردم شیراز در مجلس: نمی گذاریم فردی که اولویتش مسائل سیاسی است استاندار فارس شود

جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: اجازه نمی‌دهیم فردی که اولویت اولش مسائل سیاسی است استاندار فارس شود،سعی می‌کنیم گزینه‌هایی پیشنهاد دهیم و به گزینه‌ای رضایت دهیم که در بحث‌های سیاسی شاخص و تند نباشد. مسائل اقتصادی باید اولویت اول مدیران فارس باشد و فردی که می‌خواهد بر کرسی استانداری فارس تکیه زند باید مسائل کاری، اقتصادی، معیشتی و عمرانی اولویت اول او باشد.

نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد: دولت از سیاسی کاری دراستان فارس پرهیز کند

محمدمهدی برومندی گفت: بنده به عنوان یکی از نمایندگان فارس معتقدم تصمیم های شتاب زده و تغییر و تحولات در آستانه دو انتخابات مهم درکشور و استان قابل قبول نیست. به دولت توصیه می کنم که از کار سیاسی و سیاسی کاری در استان فارس پرهیز کند چرا که مردم،خواص ونمایندگان استان فارس به این موضوع حساسیت وبرخورد قاطع نشان خواهند داد.

نماینده مردم کازرون: نظر نماینده ولی فقیه در استان برای انتخاب استاندار لحاظ شود


شاهین محمد صادقی تصریح کرد: در انتخاب استاندار جدید می بایست حتماً نظر نماینده محترم ولی فقیه در استان و مجمع نمایندگان تأمین شود تا استاندار جدید بتواند با نماینده ولی فقیه و نمایندگان  تعامل سازنده ای داشته باشد و با همکاری هم در جهت حلّ مشکلات استان گام بردارند. فتنه، خط قرمز ما است و فردی که قرار است به عنوان استاندار انتخاب شود می بایست در سال 88 پرونده روشنی داشته باشد و از اتهام حضور در فتنه مبرّی باشد.

نماینده مردم داراب و زرین دشت: استاندار جدید فارس با تجربه و فرا جناحی باشد

نبی اله احمدی نماینده مردم داراب و زرین دشت بیان داشت: استانداری نیاز داریم که با در نظر گرفتن اصل شایسته سالاری همه ظرفیت های استان را در نظر بگیرد، جناح و گروه گرایی را کنار بگذارد و به تمامیت خواهان توجهی نکند. وزارت کشور باید گزینه هایی را بررسی کند که فرا جناحی، تابع مقام معظم رهبری و معتقد به استفاده از همه ظرفیت ها باشد. استاندار باید صلاح همه مردم را در نظر بگیرد نه فقط افراد خاص سیاسی و جناحی.

نماینده مردم قیروکارزین، فیروزآباد و فراشبند: در انتصاب استاندار نباید با نگاه سیاسی تصمیم گیری شود

نادر فریدونی گفت: از رئیس جمهور و وزیر محترم کشور می خواهیم با بحث استاندای فارس به طور منطقی، حساب شده و علمی برخورد شود و در این میان با نگاه سیاسی تصمیم گیری نشود. یک شخص معتدل سیاسی با کارایی لازم و توان عمرانی و تفکر اقتصادی که با حفاظت و ارزشگذاری به امور فرهنگی استان و به دور از تنش های سیاسی می تواند گزینه مناسبی برای تصدی استانداری فارس باشد.

نماینده مردم شیراز: استاندار فارس نباید استان را یک باشگاه سیاسی ببیند

ضرغام صادقی اظهار داشت: استاندار فارس باید قبل از اینکه به یک باشگاه سیاسی خاص توجه کند و استان را به عنوان باشگاه سیاسی ببیند، باید به مطالبات، مشکلات و انتظارات مردم بپردازد و راهکاری برای اشتغال‌زایی در سطح استان پیدا کند تا معضل بیکاری ما حل شود و صنایع از حالت رکود خارج و فعال گردند.

نماینده مردم شیراز: انتظار داریم استادار فارس فردی میانه رو متخصص و پاک دست باشد

سیدحسین ذوالانوار بیان داشت: با توجه به شناختی که از دولت محترم داریم، این انتظار که استاندار بعدی استانداری اصولگرا باشد انتظار نابجایی است و ما نیز به دنبال چنین چیزی نیستیم اما از دولت این توقع وجود دارد که برای فارس استانداری بومی،میانه رو،متخصص پاک دست و آشنا به کاستی های استان ودارای تیم مشورتی و اجرایی کارامد متعهد به آرمانهای انقلاب و با مشورت اصحاب این استان برگزیند.

نماینده مردم خرامه سروستان و کوار: استاندار جدید فارس باید دغدغه توسعه اقتصادی استان را داشته باشد

داریوش اسماعیلی گفت: اعتقاد داریم که فرد مذکور باید ولایت پذیری، نگاه متعادل سیاسی و داشتن دغدغه برای حل مشکلات بیکاری و توسعه اقتصادی استان را داشته باشد. با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد مسئله فتنه 88، در نظر گرفتن این مسئله برای انتخاب مدیر ارشد استان از اهمیت خاصی برخوردار است و قطعا فتنه 88 خط قرمز ماست، اگرچه فکر می کنیم که ریاست محترم جمهور هم به این مسئله توجه دارند و در انتخاب گزینه مورد نظر به این مورد توجه می کنند. 

نماینده  مردم نی ریز و استهبان در مجلس: دولت باید در انتخاب استاندار چارچوب ها و خطوط قرمز را رعایت کند

محمد سقایی بیان داشت: انتخاب مدیری توانمند که با مجمع نمایندگان و محوریت آیت الله ایمانی و آیت الله دستغیب همفکر و همگرا باشد، می تواند این استان را به حرکت درآورد.انتخاب کسی که از خطوط قرمز عبور کرده، به هیچ وجه برای ما پذیرفتنی نیست.

نماینده مردم فسا: استاندار جدید حتماً بومی استان باشد

محمدحسن دوگانی گفت: ما دنبال گزینه ای با سابقه و از نظر فکر سیاسی متعادل هستیم ضمن اینکه معتقدیم استاندار جدید حتماً بومی استان باشد. فردی منصوب شود که بتواند هم عقب ماندگی استان فارس را دنبال کند هم تدبیری کند که مشکلات آینده را  به حداقل برساند.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید:  در انتخاب استاندار نظر پدر معنوی فارس و مردم تامین شود

رحیم زارع بیان داشت: ما استاندار سیاسی کار که بخواهد با هدف تامین منافع حزب یا جناح خاصی در برهه های مختلف بویژه انتخابات سرکار بیاید، نمی خواهیم ،بلکه به دنبال استاندار ارزشی و معتدل هستیم که بتواند با نماینده ولی فقیه، نمایندگان مردم و دستگاه های دلسوز نظام مانند بسیج و سپاه هماهنگ باشد و تعامل داشته باشد. ما دنبال گزینه ای با سابقه و از نظر فکر سیاسی متعادل هستیم ضمن اینکه معتقدیم استاندار جدید حتماً بومی استان باشد.

نماینده مردم جهرم: استاندار بومی و عمرانی می خواهیم نه سیاسی

محمدرضا رضایی گفت: انتصاب استاندار بومی مورد تأکید نمایندگان استان است و باید فردی در مسئولیت استانداری فارس منصوب شود که با نگاه عمرانی و اشرافیت به استان رونق و عمران را در استان دنبال کند.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
اصولتراش
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴
0
آهان !!! قانوگذاران محترم در زمان دولت عدالت محورتان هم استانداران فارس:" تازه کار، فتنه گر، سیاسی کار و تندور ن/ باتجربه، فراجناحی و توانمند بودند ...که حالا از رقیب چنین درخواستی دارید!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!
اصلاح طرب
عجب
روحانی با تفاوت رای 1 درصدی نماینده مردم محسوب میشه
اما نمایندگان مردم در مجلس باد هوا هستن
مرده شور منطق دوز و کلکی اصلاح طلبان رو ببرن که فتنه هم با همین جر زنی ها شروع شد...
ناشناس
-
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴
0
پس نماینده لار خنج گراش کجاست؟؟