کد خبر: ۷۲۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۱۳ تير ۱۳۹۴

اولين نوزاد به روش «فريز» در شيراز به دنيا آمد

مدیر مرکز جراحی های محدود و درمان نازایی زنان شیراز از تولد یک نوزاد به روش «فریز» برای اولین بار در جنوب كشور در شيراز خبر داد.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی مرکز جراحی های محدود و درمان نازایی زنان، سیروس رستمی با اعلام اینكه فریز كردن تخمك مادرانی كه به دلایلی با مشكلاتی مواجه هستند سالهاست كه در كشورهای پیشرفته انجام می شود، افزود: فریز كردن تخمك واسپرم برای نخستین مرتبه در جنوب كشور صورت گرفته كه پس ازعمل لقاح تعداد ۴ جنین در رحم مادرانتقال داده شد و در نهایت پس از۹ ماه بارداری اولین نوزاد حاصل از اسپرم وتخمك فریز شده، روز پنجشنبه در یكی از بیمارستان های شیرازمتولد شد.

این فوق تخصص زنان وزایمان مدت فریز اسپرم را ۲ ماه و تخمك را  ۳ سال اعلام كرد و گفت: به دلایل مشكلاتی كه مادر این نوزاد در نگهداری تخمك داشت مركز ناباروری جراحی شیراز سه سال تخمك این بیمار را فریز كرد و درنهایت پس از مداوای مادر، شهریور ماه سال گذشته جنین سالم فریز شده در رحم مادر انتقال داده شد.

وی اضافه كرد: این نوزاد دختر از یك مادر ۳۹ ساله به وزن ۳ كیلوگرم در یكی از بیمارستان های شیر به دنیا آمد.

این فوق تخصص زنان و زایمان با اعلام اینكه در حال حاضر حدود ۱۵ درصد زوج‌ها با مشكل ناباروری مواجه هستند، افزود: هم اینك روش‌های كمكی درمان نازایی باعث شده شانس بچه دار شدن آنان را  بین ۹۰ تا ۹۵ درصد افزایش بدهد.

مدیر مرکز جراحی های محدود و درمان نازایی زنان شیراز اضافه كرد: امروزه با استفاده از روشهای جدید درمان ناباروری، تمامی زوجهای نابارور می توانند در داخل کشور بچه دار شوند.


نظرات بینندگان