کد خبر: ۷۲۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۶ - ۱۳ تير ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 13 تیر 94

چند درصد از دختران از چهره خود راضی‌اند؟/ بدهی میلیاردی شرکت های هواپیمایی به فرودگاه شیراز

موضوع استعفای استاندار گزینه های احتمالی جایگزینی وی امروز در اکثر روزنامه ها بازتاب یافته است. از یادداشت نویسی گرفته تا نشست خبری.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد تیتر یک خود را از میان صحبت های آیت الله ایمانی در خطبه های نماز جمعه انتخاب کرده است: «لزوم شفافیت در متن نهایی توافق هسته‌ای». این مطلب نیمی از صفحه 8 این روزنامه را هم به خود اختصاص داده است.

«شگرد خودروسازان برای داغ کردن بازار خودرو» هم تیتری است که برای تصویر امروز این روزنامه انتخاب شده است. در گذشته خودرو سازان طی محاسبه ای اعلام می کردند که قیمت ها را طی هفته های آینده افزایش خواهند داد که نتیجه آن هجوم مردم برای خرید خودرو بود اما این روزها بازار خودرو های داخلی به شدت کساد شده است.

نخستین سلامت کده طب سنتی جنوب کشور که با حضور معاون وزیر افتتاح شده و خبر مربوط به برگزاری نهمین جشن گلریزان از جمله اخبار داخلی این روزنامه است.

سالاد تیتر زده: «ویلا سازی شخصی در زمین های مسکن مهر» که مربوط به بازگشت 120 هکتار از اراضی ملی صدرا به دولت است.

تصویر امروز اما مربوط به مراسم بزرگداشت دکتر رستگار فسایی است که با «همه شرح دلدادگی بود» تیتر شده است.

یادداشت امروز اما به موضوع کشاورزی استان نگاهی انداخته و از نبود صنعتی درخور گلایه کرده است. نویسنده همچنین به بررسی هزینه انتقال آب شیرین شده خلیج فارس به استان برای بخش کشاورزی پرداخته که با هزینه 12 هزار تومان برای هر مترمکعب اصلا برای کشاورزان به صرفه نیست.

«افتتاح مراکز صیانت از خانواده در شهرک والفجر و معالی آباد» که با حضور شهردار انجام گرفته در صفحه 5 این روزنامه جای گرفته است.

سالاد تیتر یک خود را به «یک پروژه نفتی فارس از ناکجا آباد سر درآورد» اختصاص داده که مربوط به گفتگوی این روزنامه با مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی فارس است. به گفته امین خط لوله های انتقال سوخت به شیراز به دلایل مختلف از جمله مسائل مالی نا تمام مانده که این امر باعث تردد روزانه 1150 تانکر سوخت در جاده های فارس شده است. وی همچنین از کمبود 20 جایگاه CNG و 10 جایگاه بنزین در شیراز گفته و از سرمایه گذاران دعوت کرده تا در این بخش سرمایه گذاری کنند.

تیتر دیگر این روزنامه به موضوع ماندن «ده‌ها تن سیب زمینی روی دست فارس ماند». این خبر را مدیر تعاون روستایی فارس داده و اعلام کرده نبود انبار و سردخانه در شهرستان ها به یک معضل تبدیل شده است.

«دیروز شش نفر در شیراز شلاق خوردند» هم از تیتر های این روزنامه است. معاون دادستان شیراز با اعلام این خبر جرم 4 نفر را روزه‌خواری و دو تن دیگر نگهداری مشروبات الکلی عنوان کرده است.

تیتر دیگری که در صفحه نخست این روزنامه تیتر شده مربوط به افتتاح مرکز از صیانت از خانواده در شیراز است. امام جمعه موقت شیراز در این مراسم با ارائه آماری نگران کننده از وضعیت دختران مجردی که سن آنها بالا رفته گفته: «80 درصد از دختران از ظاهر و قیافه خود راضی نیستند». این خبر با «930 هزار دختر بالای 35 سال داریم» تیتر شده است.

عکسی از مدیر کل فرودگاه‌های فارس هم که با «بدهی 10 میلیاردی شرکت‌های هواپیمایی به فرودگاه بین المللی شیراز» تیتر شده در صفحه نخست به چشم می خورد. بدیعی فرد در گفتگو با این روزنامه به بیان وضعیت موجود فرودگاه های استان پرداخته است. صفحه گردشگری میزبان این خبر شده است.

سالاد موضوع مذاکرات را تیتر یک خود کرده است: «عضو تیم مذاکره کننده ایران: برجام هیچ بخش محرمانه ای ندارد» که با عکسی از ظریف به چاپ رسیده است.

یادداشت امروز این روزنامه تمام و کمال به صفحه نخست آمده است! آماده که یادداشت امروز را خودش نوشته تیتر «بایدها و نبایدها در انتخاب استاندار فارس در سال انتخابات!» را برای آن انتخاب کرده است. بررسی عملکرد احمدی مخصوصا در تغییرات اخیر مدیریتی استان و باید و نباید های انتخاب استاندار از موضوعات این یادداشت است.

سالاد عنوان یادداشت امروز خود را تیتر یک کرده است: «فارس قربانی بی ثباتی مدیریتی». عسلی طی این یادداشت به سبقه تاریخی شیراز در بی ثباتی مدیریتی استناد کرده و به وضع موجود انتقاد کرده است. عناوینی هم در این رابطه به نمایندگان شیراز در مجلس اختصاص یافته که در کنار تیتر یک این روزنامه در صفحه نخست به چشم می خورد.

عکس امروز مربوط به مراسم بزرگداشت رستگار فسایی است که نیم صفحه ای هم در صفحه 12 به این موضوع اختصاص یافته است.

«کار فرهنگی، کیک و آبمیوه خوردن نیست» را شهردار در آیین گشایش مرکز صیانت از خانواده گفته که در صفحات داخلی تیتر شده است.

نظرات بینندگان