کد خبر: ۷۲۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۸ - ۱۳ تير ۱۳۹۴

رهبر شیعیان کویت درگذشت

سیدمحمدباقر المهری رهبر شیعیان کویت و نماینده آیت‌الله سیستانی، آیت‌الله مکارم شیرازی و دیگر مراجع تقلید شیعه در این کشور درگذشت.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، سیدمحمدباقر المهری رهبر شیعیان کویت و نماینده آیت‌الله سیستانی، آیت‌الله مکارم شیرازی و دیگر مراجع تقلید شیعه در این کشور در سن 76 سالگی درگذشت.

بنابر این گزارش، این عالم شیعی متولد 1948 بود و دروس حوزوی را در نجف و در پای درس سیدمحمدباقر صدر آموخت و پای درس بزرگانی چون آیات عظام لنکرانی، بادکوبه‌ای، خوئی، راستی کاشانی و ... حاضر شد.

وی در عرصه سیاسی فعالیت گسترده‌ای داشت و از مخالفان جدی صدا حسین بود و مدتی نیز در زندان کویت شکنجه شد اما در سال‌های اخیر در عرصه سیاسی کویت از یکپارچگی تشیع در کویت حمایت می‌کرد و سخنان او نقش موثری در انتخاب یا عدم انتخاب نمایندگان مجلس الامة کویت داشت.

المهری همچنین رئیس کمیته روابط اسلامی ـ مسیحی، دبیرکل تجمع علمای مسلمان شیعه کویت بود و کتاب «فلسفه حج و اسرار آن» را به رشته تحریر درآورد.

آخرین حضور وی به عنوان چهره‌ای قیادی، روحانی و سیاسی پس از حادثه اخیر در مسجد امام صادق(ع) کویت بود که علیه جریان‌های تکفیری بیانیه‌ای صادرکرده و خواستار مجازات عاملان و حامیان مالی این جنایت توسط دولت کویت شده بود.

منابع کویتی علت ارتحال این عالم شیعی را اعلام نکرده‌اند و گفته می‌شود پیکر وی پس از تشییع در کویت به نجف اشرف منتقل خواهد شد.


نظرات بینندگان