کد خبر: ۷۲۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۱۴ تير ۱۳۹۴

سایت هاشمی: تاریخ توافق هسته ای مانند پذیرش جام زهر به «تیر ماه» موکول شده!

سایت هاشمی رفسنجانی توافق احتمالی هسته ای در تیرماه را همانند پذیرفتن جام زهر توسط امام در تیر ماه سال ۶۷، یک تقارن تاریخی جالب نامید.
به گزارش شیرازه به نقل از رجانیوز، هفته اول اردیبهشت ماه سال جاری بود که سایت هاشمی رفسنجانی با انتشار گزارشی نوشت:
 
«آقای هاشمی در ادامه سخنانش از حساسیت دو سه ماه آینده می گوید. تا رسیدن به توافق نهایی. جالب است که تاریخ توافق احتمالی هم به تیرماه افتاده. درست مثل پذیرش قطعنامه ۵۹۸. همان پذیرشی که امام فرمودند جام زهر است و بعداً فرمودند شیرین شده. تقارن های تاریخی عجیبی است.»
 
 این جملات معنادار را سایت رسمی هاشمی رفسنجانی در پوشش گزارشی با موضوع حواشی دیدار وی با تعدادی از دانشجویان حامی دولت نوشت و نکته جالب توجه اینجاست که بعد از آنکه علیرغم دستور صریح رهبر انقلاب به وزیر خارجه مبنی بر انتشار فکت شیت ایرانی، همچنان دولت از این دستور صریح سرپیچی کرد، سایت هاشمی رفسنجانی توافق احتمالی هسته ای در تیرماه را همانند پذیرفتن جام زهر توسط امام در تیر ماه سال ۶۷، یک تقارن تاریخی جالب نامید.
 
گفتنی است شب گذشته نیز حسن روحانی در صفحه توییتر خود بدون اشاره به خیانت اطرافیان امام حسن به ایشان و تحمیل صلح با معاویه به این حضرت نوشت: «امام حسن(ع) به ما یاد دادند كه باید به مصلحت امت و خواست مردم و جامعه توجه كرد و به نفع امت و جامعه اسلامی تصمیم گرفت.»
نظرات بینندگان