کد خبر: ۷۲۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۱۴ تير ۱۳۹۴
تجمع کارگران کارخانه «سرامیک های صنعتی آباده»

شهردار آباده: هیچ کارگری اخراج نمی شود/ قرار نیست این کارخانه را به شخص خاصی بفروشیم

در صورت تعدیل نیروی کارخانه سرامیک های صنعتی آباده، نیروهای آن به کارخانه چینی و بهداشتی صدف 2 منتقل خواهند شد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از آباده نما، در پی تجمع و اعتراض کارگران کارخانه سرامیک های صنعتی آباده برای واگذاری به بخش خصوصی، مهدی رهنما رئیس هیات مدیره معدن خاک نسوز استقلال آباده در واکنش به این تجمع به آباده نما گفت: کارگران مطمئن باشند قرار نیست نیرویی از این کارخانه تعدیل یا اخراج شود و ما بشدت با این امر مخالف هستیم.

شهردار آباده با بیان اینکه کارخانه سرامیک های صنعتی آباده چند سال است که به سودهی نرسیده و شرکت استقلال را متضرر کرده است، گفت: هدف از واگذاری این کارخانه به بخش خصوصی، ایجاد اشتغال پایدار برای کارگران این مجتمع است.

مهدی رهنما سیاست مدیریتی گذشته این کارخانه مبنی بر ایجاد فرصت های شغلی بیشتر را یکی از دلایل مشکل فعلی دانست و گفت: حضور تعداد بالای نیروی انسانی و پایین بودن نورم های کارگری نسبت به سایر کارخانه ها نیز از دلایل سوده نبودن این کارخانه است.

وی اولویت هیات مدیره معدن در این خصوص را سودهی عنوان کرد و افزود: متاسفانه در حال حاضر تولیدات کارخانه به لحاظ کمی و کیفی قابل رقابت در بازار نیست.

رئیس هیات مدیره معدن خاک نسوز استقلال آباده واگذاری را بهترین راه در شرایط فعلی دانست و با بیان اینکه در غیر این صورت کارخانه تعطیل خواهد شد، تاکید کرد: معدن استقلال بیشتر از این نمی تواند از این کارخانه حمایت کند.

رهنما یکی از مزیت های واگذاری به بخش خصوصی را افزایش تولید از نظر کمی و کیفی و نزدیک شدن نورم های کارگری به استاندارهای موجود عنوان کرد و گفت:  در صورت اقبال بخش خصوصی ما آمادگی داریم که در توسعه کارخانه همکاری داشته باشیم، مشروط به اینکه مطمئن باشیم که برای ما سودهی داشته باشد.

وی در خصوص ابراز نگرانی کارگران از واگذاری کارخانه سرامیک های صنعتی آباده به شخص خاص نیز اظهار داشت: متاسفانه در گذشته قراردادی با بخش خصوصی منعقد شد که شرایط کارگری را بخوبی در نظر نگرفته بودند و این امر باعث بوجود آمدن نارضایتی بین آن ها شده بود.

شهردار آباده با بیان اینکه کارخانه به مزایده گذاشته شده و تا 15 تیرماه متقاضیان فرصت داردند پیشنهادات خود را به هیات مدیره معدن تقدیم کنند، تصریح کرد: تاکنون حدود 8 نفر در مناقصه شرکت کردند و هنوز مشخص نیست واگذاری به کدام پیشنهاد تعلق خواهد گرفت.

رهنما همچنین از آمادگی چینی بهداشتی صدف 2 برای جذب نیرو خبر داد و افزود: در صورت تعدیل نیروی کارخانه سرامیک های صنعتی آباده، نیروهای آن به کارخانه چینی و بهداشتی صدف 2 منتقل خواهند شد زیرا آن کارخانه تکمیل شده و هنوز نیروهای لازم را جذب نکرده است.

وی در خصوص نگرانی کارگران در واگذاری به شخص خاص نیز اظهار داشت: در صورت واگذاری به شخصی که مورد اعتراض کارگران است، مطمن باشند قرارداد به نفع کارگران به امضا خواهد رسید.

نویسنده :
رسول اقلیدی
نظرات بینندگان