کد خبر: ۷۲۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۱ - ۱۴ تير ۱۳۹۴
برای اولین بار در ایران صورت می گیرد

300 دانش آموز یک روستا در فسا از «دبستان» تا «دانشگاه» بورسیه شدند

مدرسه حضرت زهرا(س) روستای سنان در زمینی به مساحت 4000 متر بازسازی و با 8 کلاس، آزمایشگاه، دفترو زمین چمن مصنوعی تجهیز می شود.

به گزارش شیرازه به نقل از سایت فسایی، مراسم کلنگ زنی مدرسه شبانه روزی حضرت زهرا(س) روستای «سنان» با حضور کماندار مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس، جدی رئیس انجمن خیرین مدرسه ساز فارس، رعیت پیشه جوانترین خیر فرهنگی مدرسه ساز فسا ، مسئولین محلی و شهرستانی و مردم برگزار شد.
در این مراسم «جدی» ضمن اشاره به اینکه هر سال در جمع سالانه خیرین مدرسه ساز، استان فارس مقام اول را در بین استانهای دیگر کسب می کند از مردم خواست حتی به اندازه خرید یک آجر هم که شده در این راه قدم بردارند.

 وی ضمن معرفی  یکی از خیرین مدرسه ساز شیراز تصریح کرد: آقای معارف تاکنون کلنگ احداث 7 مدرسه به طور همزمان در شیراز را به زمین زده است که هزینه ساخت هر کدام از این مدارس 4-3 میلیارد تومان است.

وی در پایان صحبت های خود مردم و مسئولین را به سرمایه گذاری در این کار خداپسندانه دعوت کرد.

 پس از آن کماندار در سخنانی ضمن تشکر از زحمات پدرو مادر آقای رعیت پیشه، منطقه شیبکوه را یکی از مناطق استعداد پرور در کل کشور دانست و گواه این مطلب خود را پزشکان فوق تخصصی دانست که در آلمان طبابت می کنند و زاده این منطقه هستند .

وی در ادامه به مسئولین محلی و شهرستانی پیشنهاد داد که مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان فسا را راه اندازی کرده و برنامه های خود را از طریق این مرکز پیگیری نمایند و این مرکز رابط با مرکز استان و کشور باشد.

 مشاور مدیرکل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: از زمان تصدی گری این سمت، 23 منطقه محروم را در استان شناسایی و برای هر کدام برنامه ویژه ای داریم.

 کماندار در ادامه مردم را به مشارکت در کار خیر توصیه کرد و این نکته را یادآور شد که آب مصرفی شهر شیراز ،گام های اولیه آن توسط مرحوم نمازی برداشته شده و تاکنون مردم از آثار خیر آن استفاده می کنند.

  در پایان این مراسم رعیت پیشه خیر مدرسه ساز و بانی این مدرسه پس از گزارش کامل از نحوه اجرای این طرح اظهار داشت: برای اولین بار در ایران در این مدرسه یک صندوق اعتباری با هیئت مدیره مشخص تاسیس می شود که این صندوق تمامی دانش آموزان ورودی به این مدرسه را تا پایان تحصیلات خود در دانشگاه بورسیه کرده  و حتی پس از فارغ التحصیلی هم برای اشتغال آنها برنامه خاصی داریم.

وی خاطرنشان کرد: بودجه اولیه این صندوق 500.000.000 تومان است که 300 دانش آموز دختر و پسر را تحت حمایت خود قرار می دهد.

شایان ذکر است مدرسه حضرت زهرا(س) روستای سنان در زمینی به مساحت 4000 متر بازسازی و با 8 کلاس ، آزمایشگاه ، دفترو زمین چمن مصنوعی تجهیز می شود.

 هزینه ساخت این مدرسه یک میلیارد تومان است که تا یک سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.








 

نظرات بینندگان