کد خبر: ۷۲۱۴۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۴ - ۱۵ تير ۱۳۹۴
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در بازدید از شیرازه:

دولت برای انتخاب استاندار «در هر صورت» باید نظر بزرگان استان را لحاظ کند

دولت باید با اطمینان در مذاکرات حاضر شود و نگران به‌نتیجه نرسیدن آن نباشد چراکه اتفاق خاصی نمی‌افتد و باید به توان داخلی و اقتصاد مقاومتی و اجرای برنامه ششم توسعه بپردازد.

روز گذشته، دفتر سایت تحلیلی خبری شیرازه میهمان ویژه ای داشت، ویژه از این لحاظ که او هم جوان است و هم بسیار پخته و جاافتاده. دکتر سید احمد رضا دستغیب، عضو هیئت رئیسه مجلس و نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ظهر هجدهمین روز از ماه مبارک رمضان در دفتر شیرازه حضور یافت. در ادامه گپ و گفت سه ساعته این نماینده جوان مجلس با اعضای هیئت تحریریه شیرازه را تقدیم مخاطبان می کنیم البته در 2 قسمت، که بخش اول آن را در ادامه می خوانید و بخش دوم آن را چند روز دیگر منتشر می کنیم.

شیرازه رسانه ای سخت‌کوش، هوشیار و انقلابی است

سید احمدرضا دستغیب، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه شیرازه در طول سالیان گذشته فراز و نشیب‌هایی داشته است، گفت: بحمدالله این پایگاه تحلیلی خبری اکنون در شرایط خوبی قرار دارد و همکاران سخت‌کوش، هوشیار و انقلابی در مجموعه شیرازه توانسته‌اند فضای خوبی را در رسانه‌ها ایجاد کنند.

شیرازه رسانه ای سخت‌کوش، هوشیار و انقلابی است/ موفقیت در دست یابی به توافق خوب برای نظام اسلامی است نه جریان و فرد خاصی/ اگر دولت گزینه نماینده ها را برای استانداری انتخاب نکند باز هم باید نظر بزرگان استان را لحاظ کند

نائب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور رسانه‌های انقلابی و مردمی می‌تواند فضای خوبی را ایجاد کند، اظهار کرد: شرایطی در فارس درحال شکل‌گیری است که رسانه‌ها از حالت دولتی و فضایی که قابل رقابت نیست خارج شده و به سمتی می‌رود که گروه‌ها و تشکل‌های مردمی احساس کنند می‌توانند در فضای سایبری جدید حضور داشته باشند و این حضور خوب است.

عضو كميسيون عالي شوراي فضاي مجازي كشور با تصریح این واقعیت که فناوری و تکنولوژی وارداتی بوده و متعلق به ما نیست، گفت: عدم حضور در فضای سایبری، پاک کردن صورت مساله است و به ما کمکی نخواهد کرد.

دستغیب نفس حضور نیروهای انقلابی و مردمی در عرصه‌های مختلف ازجمله شبکه‌های اجتماعی را کاری ارزشمند توصیف و اظهار کرد: تبادل اطلاعات و اخبار توسط نیروهای انقلابی و مردمی در فضای مجازی باعث می‌شود که فضای خالی برای سوءاستفاده برخی افرادی که می‌خواهند از ظرفیت‌های مختلف در این زمینه بهره‌برداری کنند، باقی نماند و از این بابت از این مجموعه‌ها قدردانی می‌کنم.

شیرازه رسانه ای سخت‌کوش، هوشیار و انقلابی است/ موفقیت در دست یابی به توافق خوب برای نظام اسلامی است نه جریان و فرد خاصی/ اگر دولت گزینه نماینده ها را برای استانداری انتخاب نکند باز هم باید نظر بزرگان استان را لحاظ کند

این پایگاه تحلیلی خبری به سمت پرتال شدن پیش رود

عضو شوراي پروانه نمايش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با بیان اینکه شیرازه را رصد می‌کنم و دارد به جای خوب و مطلوبی می‌رسد و بخش‌های تخصصی را دنبال می‌کند، پیشنهاد داد که این پایگاه تحلیلی خبری به سمت پرتال شدن پیش رود.

دستغیب ضمن تاکید بر اینکه رسانه باید رویکردی بی‌طرفانه داشته باشد تا بتواند اعتماد عمومی را جلب کند، گفت: مهم‌ترین ویژگی رسانه، انتقال حقایق است آنگونه که با واقعیت جامعه منطبق باشد و در این راستا باید نقدهای دلسوزانه نیز داشته باشد.

نماينده دوره هشتم و نهم مردم شیراز در مجلس شوراي اسلامي ضمن اذعان به اینکه شیرازه توانسته پل ارتباطی خوبی بین مردم، مسئولین و نمایندگان باشد در پاسخ به این انتقاد که تعامل شما با رسانه‌ها کم است، توضیح داد: انتقاد شما به‌جاست اما حجم کار بسیار بالاست ضمن اینکه من زیاد علاقه‌مند به مصاحبه نیستم و بیشتر کار انجام می‌دهم از طرفی هم وقتی به عنوان امین و محرم در برخی جلسات و نشست‌ها شرکت می‌کنم و دامنه اطلاعات وسیع می‌شود، این امانتداری کار را برای حفظ اطلاعات سخت‌تر می‌کند و ترجیح می‌دهم زیاد در مواجهه با خبرنگاران قرار نگیرم هرچند از صحن مجلس که بیرون می‌آیم خواه و ناخواه با آنان روبرو می‌شویم.

شیرازه رسانه ای سخت‌کوش، هوشیار و انقلابی است/ موفقیت در دست یابی به توافق خوب برای نظام اسلامی است نه جریان و فرد خاصی/ اگر دولت گزینه نماینده ها را برای استانداری انتخاب نکند باز هم باید نظر بزرگان استان را لحاظ کند

نائب رئيس كميسيون تدوين آيين نامه مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از اینکه اکنون در کشور هرکسی در هر موضوعی اظهارنظر می‌کند و باید اظهارنظرات ساماندهی شود، تصریح کرد: اصل 84قانون اساسی به نمایندگان این اختیار را می‌دهد که در موضوعات مختلف اظهار نظر کنند اما باید توجه کردکه گاهی این اظهارنظرات ابعاد و بازتاب‌هایی در خارج از کشور پیدا می‌کند که جنبه اعلام رسمی نظام به آن داده می‌شود و این تبعات زیادی را به دنبال دارد چراکه گاهی ممکن است بر اثر یک ترجمه اشتباه و سوالی که مبنای آن غلط است و واقعیت ندارد، شخصی اظهارنظر کند و به دنبال آن چندین نفر دیگر هم اظهارنظر کنند و مشکلاتی در روابط کشورها ایجاد شود درحالی که وقتی بررسی می‌شود، می‌بینیم اصل خبر درست نبوده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این گفتگو درخصوص مذاکرات هسته‌ای با بیان اینکه از مذاکرات اطلاعات جدیدی نداریم، گفت: بعد از فرمایشات حضرت آقا در دیدار با کارگزاران حرف ناگفته‌ای باقی نمانده است و شاید برای اولین بار بود که ایشان به روشنی و واضح و در این سطح مطالب را مطرح فرمودند که حتی درمورد لغو تحریم‌ها به صراحت فرمودند که اجزای بانکی، اقتصادی، مالی و نفتی مدنظر ماست و چگونه باید عمل شود و حتی راهکارها را ارائه دادند و گفتند جزئیات مربوط به حوزه رهبری را به دقت رصد می‌کنیم.

عنوان متدین، غیور، شجاع و امین ماموریت و کار مذاکره‌کنندگان را خیلی سخت‌تر کرد

دستغیب به دفاع خوبی که رهبر معظم انقلاب از نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در مذکرات هسته‌ای کردند، اشاره و تصریح کرد: عنوان متدین، غیور، شجاع و امین الفاظی بود که ماموریت و کار مذاکره‌کنندگان را خیلی سخت‌تر کرد که در ادبیات اعضای تیم مذاکره‌کننده هم مشهود است و تلاش می‌کنند جواب اعتمادی که در سطح بالا صورت گرفته را به خوبی بدهند.

شیرازه رسانه ای سخت‌کوش، هوشیار و انقلابی است/ موفقیت در دست یابی به توافق خوب برای نظام اسلامی است نه جریان و فرد خاصی/ اگر دولت گزینه نماینده ها را برای استانداری انتخاب نکند باز هم باید نظر بزرگان استان را لحاظ کند

رئیس شورای اجرایی جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه جهانی بین‌المجالس (IPU) مسائل هسته‌ای و اعتمادسازی را بهانه دانست و افزود: من بارها از نزدیک دیده‌ام که در این نشست‌ها هرگاه به اعتمادسازی می‌رسیم و به آن‌ها ثابت می‌شود که براساس فتوای رهبر معظم انقلاب به دنبال بمب اتم نیسیتم و مواضع ما معلوم است و آن‌ها هم واقعا باورشان می‌شود و موضوع دیگر حل شده محسوب می‌شود؛ سریع مسائل و موضوعات دیگر مانند حقوق زنان و حوق بشر را مطرح می‌کنند.

دستغیب با بیان اینکه اعتمادسازی بهانه است و آن‌ها نسبت به جمهوری اسلامی کینه و عناد دارند، تصریح کرد: اینکه ما بهانه دست آن‌ها ندهیم و وارد مذاکره شویم، خوب است چراکه افکار عمومی در بیرون و سایر کشورها نظارت و دنبال می‌کنند که ببینند چه کسی می‌خواهد مذاکرات را به‌هم بزند.

برای اعتمادسازی چیزی کم نگذاشته‌ایم

وی با اشاره به نظر برخی افراد که معتقد بودند مجلس شورای اسلامی باید جواب کنگره آمریکا را بدهد، توضیح داد: مجلس ما با کنگره آمریکا قابل مقایسه نیست زیرا ساختارهای حکومتی متفاوت است؛ ما اصولی داریم که طبق آن اصول پیش می‌رویم اما آمریکایی‌ها به دنبال برهم زدن مذاکره هستند و می‌خواهند کار را خراب کنند و این را همه افکار عمومی دنیا باید بفهمد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکنون هم افکار عمومی دنیا می‌داند که آمریکایی‌ها مانع رسیدن به توافق هستند چراکه ما بسیار بیشتر از آنچه که انتظار بوده در راستای اعتمادسازی گام برداشته‌ایم و عملا بخش‌هایی از پروتکل الحاقی را اجرا کرده‌ایم و برای اعتمادسازی چیزی کم نگذاشته‌ایم.

دستغیب با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات یک مظلومیتی دارد، گفت: تعداد هریک از تیم‌های کشورهای مذاکره‌کننده مقابل بین 150 تا 180نفر است و کارشناسان آن‌ها در موضوعات مختلف برای هریک جمله تیم مذاکره‌کننده 5یا 6 نفره جمهوری اسلامی ایران محاسباتی انجام می‌دهند ضمن اینکه آمریکایی‌ها به همراه خود اتاق امن می‌برند و تیم ایرانی مشکلاتی در ارتباطات هم دارد و در همه دوره‌های مذاکرات وقتی تا جایی پیش می‌روند برای ارائه متن و مشورت با افرادی که مشخص هستند به تهران برمی‌گردند.

وی با اشاره به آیه شریفه « كَم مِن فِئَةٍ قَليلَةٍ غَلَبَت فِئَةً كَثيرَةً بِإِذنِ اللَّهِ» (بقره249) خاطرنشان کرد: هرچند تعداد تیم مذاکره کننده طرف مقابل زیاد باشد اما به اذن الهی، تیم مذاکره کننده ایرانی با باور کردن قدرت جمهوری اسلامی و استمداد از ذات اقدس خداوند پیروز این میدان خواهد بود.

عضو كميته حقوق بشر و مطالبات ملي تاکید کرد: با یقین می‌گویم آن‌ها به دنبال روشی برای تضعیف جمهوری اسلامی ایران هستند و در دستور کار خود دارند که بتوانند اثراتی در توافق هسته‌ای بگذارند که از قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی کم کنند و می‌دانند اگر موانع از پیش روی ایران برداشته شود به معنای قدرتمندتر شدن جمهوری اسلامی و تاثیر در منطقه است که از هم‌اکنون روی اعراب و شیخ‌نشینان حاشیه خلیج فارس کار کرده‌اند.

دستغیب تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نه‌تنها تهدیدی برای منطقه محسوب نمی‌شود بلکه پیام و سیاست ما کمک به ثبات و امنیت منطقه بوده و در ابلاغ برنامه ششم توسعه هم در سیاست‌های کلی ما افزایش تبادل مبادلات تجاری و کالا با کشورهای منطقه است.

وی در ادامه به جریانی که در کشور در حال شکل‌گیری بود، اشاره و بیان کرد: یک حس دوقطبی بین گروه‌های سیاسی شکل گرفته بود که سخنان امام خامنه‌ای فصل‌الخطاب آن بود و همه گروه‌ها و جریانات باید سخنان ایشان را نصب‌العین خود قرار دهند چراکه دوقطبی نشدن فضای جامعه نکته‌ای بسیار حیاتی است که همگان باید به آن توجه کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اظهار نگرانی از تاثیر دوباره مذاکرات بر فضای جامعه گوشزد کرد: نباید در کشور یک جریانی احساس کند اگر به توافق خوب رسید، پیروز میدان شده و این را در انتخابات پیش‌رو هزینه کند و از طرف دیگر هم گروهی نباید حس انتقام‌گیری و گروکشی در برخی موضوعات داشته باشند و یا اینکه احساس کند اگر به توافق خوب رسیدیم نشان از ناکارآمدی آن در دورهای گذشته است؛ اینچنین نگاه‌هایی بسیار تقلیل گرایانه و برای کشور خطرناک است.

موفقیت در دست یابی به توافق خوب برای نظام اسلامی است نه جریان و فرد خاصی

عضو شوراي فرهنگ عمومي كشور تاکید کرد: دولت و همه مردم باید بدانند و مطلع باشند اگر توافق خوبی صورت بگیرد که مورد تایید مقام معظم رهبری باشد، ماحصل اقدام مشترک گروه‌های مختلف و نشان‌دهنده تدبیر، درایت و هوشمندی امام خامنه‌ای است و این موفقیت برای همه نظام است.

دستغیب درعین حال با تاکید بر اینکه اگر توافقی صورت نگیرد دولت و مردم بدانند که باید باز هم به تدابیر رهبری برگردیم و به اقتصاد مقاومتی توجه کنیم و این به معنای ناتوانی فرد یا گروه خاصی نیست، خاطرنشان کرد: دولت باید با اطمینان در مذاکرات حاضر شود و نگران به‌نتیجه نرسیدن آن نباشد چراکه اتفاق خاصی نمی‌افتد و باید به توان داخلی و اقتصاد مقاومتی و اجرای برنامه ششم توسعه بپردازد.

اگر به توافق نرسیدیم تیم مذاکره‌کننده نباید احساس سرافکندگی کند

این دكتراي تخصصي علوم سياسي همچنین متذکر شد: اگر به توافق نرسیدیم تیم مذاکره‌کننده نباید احساس سرافکندگی کند و باید به‌گونه‌ای باشد که تمام تیم‌های مذاکره کننده فعلی و آیندگان این احساس را داشته باشند که اگر حریم‌ها، چارچوب‌ها و خطوط قرمز نظام را به خاطر مصلحت عمومی کشور حفظ کردند، مورد تشویق قرار می‌گیرند.

اگر دولت گزینه نماینده ها را برای استانداری انتخاب نکند باز هم باید نظر بزرگان استان را لحاظ کند

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این گفتگو درخصوص انتخاب استاندار فارس گفت: مجمع نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی‌فقیه در استان فارس درخصوص این موضوع وفاق خوبی داشته‌ و تلاش کردیم در ارائه لیست 5نفره برای تصدی پست استانداری فارس، گزینه‌هایی را انتخاب کنیم که به تفکرات دولت نزدیک باشند و با شعار اعتدالی دولت همخوانی داشته باشند.

دستغیب با تصریح اینکه سال آخر فعالیت نمایندگان فعلی مردم در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است، تاکید کرد: سال آخر بنابه تاکیدات مقام معظم رهبری، سال پرکارتری هست و نیاز است که مسائل استان با همفکری و تدبیر پیش برود بنابراین دولت اگر به هر دلیلی اسامی موردنظر را تایید نکند، باید مجددا نظر نماینده ولی‌فقیه در استان، نمایندگان مردم در مجلس شورای و مجلس خبرگان رهبری گرفته شود.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
عرفان
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴
0
سلام. احسنت به این سخنان شیوای نماینده جوان، پرتلاش و ولایی
تشکر از مردان شیرازه بخاطره این مصاحبه جذاب
اسرافیل
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴
0
طرح 57 هکتاری چه شد حرم احمدبن موسی