کد خبر: ۷۲۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۱۵ تير ۱۳۹۴

دستکشی که سنگ و چوب می‌تراشد + تصاویر

دستکش برقی موسوم به هاپاراتوس این قدرت را به دست انسان می‌دهد که براحتی مواد سخت را بتراشد.
به گزارش شیرازه به نقل از مدآنلاین، مورتن گرونینگ نیلسون، فارغ‌التحصیل دانشکده سلطنتی هنر دستکشی را طراحی کرده است که می‌توان با استفاده از آن مواد سختی مانند سنگ و چوب را با دست تراشید. نیلسون که امسال از دوره مهندسی طراحی نوآورانه این دانشکده فارغ‌التحصیل شده است موفق شد یک دستکش برقی موسوم به هاپاراتوس طراحی کند که به دست انسان این قدرت را می‌دهد  که براحتی مواد سخت را بتراشد. 

روی سر انگشت‌های شصت، اشاره و وسط دو صفحه تراش قرار می‌گیرد. این صفحه‌ها که قدرت خود را از یک موتور هیدرولیکی دریافت می‌کنند در جهت‌های مخالف هم حرکت کرده و به این ترتیب می‌توانند در زمان تماس انگشت با آن شیء، بخش‌هایی از آن را بتراشند. این صفحه‌های قابل تعویض به شکل‎ها و از مواد مختلف، بسته به ماده موضوع اثر، ساخته می‌شوند.

این طراح می‌گوید:« نقطه مشترک آنها آن است که به ابزاری دقیق و مانور پذیر نیاز دارند که البته در حال حاضر چنین چیزی را در اختیار ندارند.» مثلا، دیوید نیت، مجسمه‌سازی که با چوب بالسا کار می‌کند از این ابزار برای تراشیدن مجموعه از اشیای نرم استفاده کرد که ظروف کوچکی نیز در بین آنها دیده می‌شد. گرونینگ نیلسون برای این ابزار خود که در نمایشگاه فارغ‌ التحصیلان دانشکده سلطنتی هنر به نمایش گذاشته شده، درخواست حق امتیاز انحصاری و ثبت اختراع کرده است.

 این نمایشگاه در روزهای 25 ژوئن تا 5 جولای آثار این هنرمندان جوان را در معرض دید عموم قرار می‌دهد. دانشکده سلطنتی هنر که اخیرا به عنوان برترین دانشکده طراحی جهان شناخته شده است در اوایل همین ماه نیز نمایشگاه طراحی‌های مد سال 2015 در میان فارغ‌ التحصیلان خود را برگزار کرد. علاوه بر این فارغ‌ التحصیلان این دانشکده چندین ابزار دیجیتالی را نیز اختراع کردند که برای صنایع نوآورانه کاربرد خواهند داشت. سال گذشته ایموگن هیپ، موسیقیدان و از فارغ‌ التحصیلان این دانشکده توانست دستکشی  اختراع کند که نوازندگان با استفاده از آن می‌توانند با اشاره انگشت صدای خروجی از آلت موسیقی خود را تغییر دهند. 

 

 


نظرات بینندگان