کد خبر: ۷۲۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۱۵ تير ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 15 تیر 94

فارس رکورددار تغییر استاندار/ «اجازه تغییر مسیر آزادراه شیراز به اصفهان را نمی دهیم»

بازتاب خبر تخریب جنگل های زاگرس در پروژه آزادراه شیراز-اصفهان در تمام روزنامه های امروز کار شده است.

فارس رکورددار تغییر استاندار/ پول ندهی ثبت‌نام نمی‌کنیم!به گزارش شیرازه؛

فارس رکورددار تغییر استاندار/ پول ندهی ثبت‌نام نمی‌کنیم! تیتر یک خود را به موضوع بزرگراه شیراز – اصفهان اختصاص داده است: «صدها اصله درخت، قربانی یک اشتباه محاسباتی». مدیر کل محیط زیست فارس با اعلام این خبر گفته: «اشتباه محاسباتی در 9 کیلومتر از آزادراه شیراز-اصفهان انبوهی از درختان و گونه های گیاهی را در زیر خاک مدفون کرد».

گزارشی با موضوع تغییر استاندار فارس طی شش سال گذشته که در کل کشور بی نظیر است در صفحه نخست این روزنامه با تیتر «رکورد تغییر استانداران فارس زده شد» به چشم می خورد. این گزارش به روند تغییرات استاندار فارس طی سالهای گذشته پرداخته است.

ویروس موزائیک که این روزها بلای جان بزرگ‌ترین انجیرستان جهان شده هم از جمله مطالب داخلی این روزنامه است. رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی ایران با اعلام این خبر گفته هنوز علت دقیقی از چگونگی ورود این ویروس با باغات استهبان اعلام نشده است. این خبر با «حمله ویروس ها به بزرگ ترین انجیرستان ارگانیک جهان» تیتر شده است.

روز گذشته خبری مبنی بر توقف تولید سمند در شیراز توسط خبرگزاری ها منتشر شد. رئییس سازمان صنعت و معدن فارس در واکنش به این خبر گفته از ابتدا قرار نبوده در شیراز سمند تولید شود. این مطلب با «شیراز روزانه 60 دستگاه پژو پارس تولید می کند» تیتر شده است.

«زخم روزگار بر پیکر اردشیر بابکان» تیتر صفحه گردشگری است. این گزارش به بررسی مشکلات و مصائبی که بر سر نخستین کاخ گنبد دار ایران آمده پرداخته است. بلاهایی مثل آتش زدن اراضی، ساخت و ساز در حریم درجه یک این اثزر تاریخی و غیره که در قالب عکس هایی در کنار این گزارش کار شده است.

فارس رکورددار تغییر استاندار/ پول ندهی ثبت‌نام نمی‌کنیم! هم موضوع تخریب جنگل در مسیر آزادراه شیراز-اصفهان را به تیتر یک خود کشانده و تیتر زده: «هجوم بولدوزرها به جنگل های زاگرس».

عکس امروز این روزنامه هم به «اجرای تعزیه شهادت مولا(ع) از طومارهای قاجاری» اختصاص یافته است. این مطلب که در صفحه 9 به چاپ رسیده به درد دل تعزیه خوانان شیرازی و مشکلات آنها پرداخته است. نداشتن مکانی مناسب برای گردهمایی از جمله مشکلات تعزیه خوانان شیرازی است.

«مدیریت در فارس» عنوان یادداشت امروز این روزنامه است که به بهانه تغییر استاندار فارس به بررسی آسیب ها و فرصت های مدیریت در استان پهناور فارس پرداخته است.

فارس رکورددار تغییر استاندار/ پول ندهی ثبت‌نام نمی‌کنیم! تمام عناوین صفحه نخست خود را به مسایل کشوری اختصاص داده است. از تیتر یک این روزنامه که به دیدار سفرای اتحادیه اروپا با طیب نیا مربوط است تا مصاحبه هاشمی رفسنجانی با روزنامه الوفاق.

تنها تیتری که از استان در بخش اصلی صفحه نخست چاپ شده مربوط به بزرگراه شیراز – اصفهان است که به نقل از مدیر کل محیط زیست فارس آورده: «اجازه تغییر مسیر آزادراه شیراز به اصفهان را نمی دهیم».

تمام اخبار استان فارس تنها در صفحه 3 این روزنامه منحصر شده و مابقی صفحات ارتباطی با استان ندارد.

فارس رکورددار تغییر استاندار/ پول ندهی ثبت‌نام نمی‌کنیم! تیتر یک خود را از یک رسانه چینی زده است: «ایران و 5+1 در آستانه یک توافق تاریخی».

عکس امروز این روزنامه به مسابقات شیرجه در کشور اتریش مربوط است که با تیتر «مدال طلای جهانی شیرجه بر گردن نوجوان استهبانی» کار شده است.

صدر اخبار داخلی به مدیر عامل شرکت گاز استان اختصاص یافته که گفته: «2 سال دیگر جشن می گیریم». محمدی در نشست خبری خود به ارایه آماری از عملکرد این شرکت در زمینه گازرسانی پرداخته و گفته طی دو سال آینده گاز رسانی به تمام شهرهای استان به اتمام می رسد.

گره خوردن پول و ثبت نام دانش آموزان در مدارس؛

فارس رکورددار تغییر استاندار/ پول ندهی ثبت‌نام نمی‌کنیم!

فارس رکورددار تغییر استاندار/ پول ندهی ثبت‌نام نمی‌کنیم! تیتر یک خود را از میان صحبت های رییس مجلس در مورد مذاکرات زده: «چشم‌انداز مذاکرات هسته‌ای مثبت است».

عکس امروز به گزارش این روزنامه در مورد اوقات فراغت است که با تیتر «اوقات فراغت در آتش بی برنامگی ها و عدم اعتبارات می سوزد» به چاپ رسیده است. بررسی دغدغه این روزهای خانواده ها، مشکلات و موانع پیش روی این مقوله مهم از جمله محور های این گزارش است. این روزنامه همچنین به سراغ معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان رفته و با وی در این رابطه به گفتگو نشسته. رضایی هم به مشکلات و موانع موجود اشاره و نبود اعتبارات را از معضل های مهم این بخش عنوان کرده است.

صدر اخبار داخلی که بیش از نیمی از صفحه 3 را پر کرده «گزینه های نهایی استانداری فارس چه کسانی هستند؟!» است که بررسی ابعاد مختلف انتخاب استاندار از منظر نمایندگان فارس در مجلس پرداخته و اظهار نظر های نمایندگان را کنار هم آورده است.

نظرات بینندگان