کد خبر: ۷۲۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۱۶ تير ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 16 تیر 94

یک اعتراض کارگری به طرح پزشک خانواده/ گندم وارداتی را به اسم تولید داخلی به دولت می‌فروشند!

نشست شورای فرهنگ عمومی استان از جمله مطالبی است که در اکثر روزنامه های امروز بازتاب داشته است.
شیراز را موش آزمایشگاهی نکنید/ گندم را وارد می کنند، با سود به دولت می فروشند!

به گزارش شیرازه؛

شیراز را موش آزمایشگاهی نکنید/ گندم را وارد می کنند، با سود به دولت می فروشند! صحبت روحانی در ضیافت افطار با خانواده شهدا و ایثارگران، تیتر یک این روزنامه است: «کاری کنیم که در مقابل آرمان‌های شهدا شرمنده نباشیم».

تک عکس هر روز این روزنامه در صفحه نخست جای خود را به دو عکس داده؛ تصویر اول مربوط به شهادت مولای متقیان(ع) است و تصویر دوم هم مربوط به آیت الله ایمانی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان است که با صحبت وی در این جلسه تیتر شده: «قانون و مصوبه کافی در مورد حجاب وجود دارد، به دنبال اجرا باشیم».

صدر اخبار داخلی این روزنامه به صحبت سرپرست استانداری اختصاص یافته که در ضیافت افطاری خانه کارگری گفته: «دولت، سیاست خارجی را در جهت تقویت تولید داخلی به کار گرفته است».

شیراز را موش آزمایشگاهی نکنید/ گندم را وارد می کنند، با سود به دولت می فروشند! حمایت قاطع مجلس از مذاکره‌کنندگان را تیتر یک کرده است: «رونق امید و از سکه افتادن دلواپسی!». این یادداشت را یکی از خبرگزاری ها کار کرده که بدون ذکر منبع در این روزنامه به چاپ رسیده است.

تصویر امروز این روزنامه هم مربوط به شهادت امیر المومنین(ع) است.

قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان 1155 تومان اعلام شده است. این در حالی است که هرکیلو گندم وارداتی برای واردکنندگان حدود 900 تومان آب می خورد. در این شرایط این نگرانی برای دولت پیش آمده که مبادا واردکنندگان به اسم کشاورزان گندم های ارزان خود را به نام تولید داخلی بفروشند. جهاد کشاورزی در این رابطه به فکر وضع عوارض 150 تومانی برای هرکیلو گندم وارداتی افتاده و منتظر جواب شورای اقتصاد است. این مطلب در صفحه 4 و با تیتر «سوءاستفاده جدید از گندم و گندمکاران!» به چاپ رسیده است.

شیراز را موش آزمایشگاهی نکنید/ گندم را وارد می کنند، با سود به دولت می فروشند! تیتر زده: «مذاکرات محکوم به پیروزی است» که مربوط به گزارش یکی از خبرگزاری ها در مورد روند مذاکرات است و در صفحه 2 این روزنامه به چاپ رسیده است.

تصویر امروز این روزنامه به شهادت امیرالمومنین (ع) مرتبط است. یادداشت هم با «رمز و راز مهرورزی ایرانیان به حضرت علی(ع)» تیتر شده و به سابقه تاریخی ارادت مردم به ایشان پرداخته است.

صدر اخبار داخلی این روزنامه اما به شورای فرهنگ عمومی استان و صحبت های آیت الله ایمانی در این شورا اختصاص یافته است: «رشوه خواری، کم کاری و بی تفاوتی در انجام وظایف» مصادیق منکرات در ادارات هستند که ایشان طی صحبت های خود به آنها اشاره کرده اند.

و در پایان عمق چاهای شیراز چند متر است؟

شیراز را موش آزمایشگاهی نکنید/ گندم را وارد می کنند، با سود به دولت می فروشند!

شیراز را موش آزمایشگاهی نکنید/ گندم را وارد می کنند، با سود به دولت می فروشند! تیتر خود را به نشست رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با اساتید دانشگاه اختصاص داده است. این روزنامه با طرح سوال «معلوم نیست سیاست زدگی ها این استان را به کجا خواهد برد؟» به نقل از تاج گردون تیتر زده: «عدم ثبات مدیریتی، فارس را بیچاره کرده است».

صدای اعتراض دبیر اجرایی خانه کارگر استان هم بر سر پزشک خانواده بلند شده است. راستگو در جمع اعضای خانه کارگر با اشاره به این موضوع که شیراز برای اجرای این طرح 170 درمانگاه لازم داشت و این امر محقق نشده از مسئولان خواسته «شیراز را موش آزمایشگاهی نکنید». وی در بخشی دیگر از صحبت خود گفته: «آیا کارگری که 10ماه حقوق نگرفته سزاوار است که زیر بار مشکلات پزشک خانواده هم برود؟» که تیتر صفحه نخست شده است.

باغ موزه دفاع مقدس هم این روزها حال خوبی ندارد و اتمام اعتبار آن بسته به اعتباری 6 میلیاردی است. این روزنامه طی گزارشی به بررسی روند اجرایی این پروژه پرداخته و تیتر « ثبت 8 سال دفاع مردانه، لَنگ 6 میلیارد تومان اعتبار!» را در کنار عکسی از این پروژه و در صفحه نخست به چاپ رسانده است.

جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اما با صحبت های القاصی مهر و با «پلمپ 32 اغذیه فروشی، رستوران و هتل در استان فارس از آغاز ماه رمضان» تیتر شده است. وی همچنین آماری از اقدامات دادگستری در مورد ماه مبارک رمضان و روزه خواری اعلام کرده است.

تصویب شورای شهر در مورد حذف ایستگاه وکیل از لیست ایستگاه های قطار شهری هم در صفحه نخست و با تیتر «حفر تونل وحشت در همسایگی بازار وکیل!» کار شده. رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر در این رابطه گفته: «حذف ایستگاه وکیل که تنها ایستگاه متروی شیراز در بافت تاریخی و فرهنگی است و جایگزینی آن با تونل وحشت آن هم در فرآیندی غیر کارشناسی، ظلم به مردم شیراز است».

شیراز را موش آزمایشگاهی نکنید/ گندم را وارد می کنند، با سود به دولت می فروشند! هم در گزارشی به موضوع «استعفای 120 مدیر دولتی برای انتخابات مجلس» پرداخته و آن را تیتر یک کرده است. وی طی این گزارش به معرفی 9 مدیری پرداخته که در استان فارس استعفا داده اند و قرار است در انتخابات مجلس شرکت کنند.

عکس امروز این روزنامه هم به موضوع شهادت امام علی(ع) اختصاص یافته که با «محراب کوفه طعم خون چشید» تیتر شده است.

نظرات بینندگان