کد خبر: ۷۲۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۱۶ تير ۱۳۹۴

کودکان افغانستانی حرف دل خود را به علیرضا و آرمیتا گفتند + عکس

بعد از شکل‌گیری نهضت مردمی نامه و نقاشی به فرزندان شهدای هسته‌ای در جدیدترین اقدام، کودکان افغانستانی مقیم ایران نیز با ارسال تعدادی نامه و نقاشی حرف دل خود را به علیرضا و آرمیتا زدند.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، بعد از شکل‌گیری نهضت مردمی نامه و نقاشی به فرزندان شهدای هسته‌ای که بازخوردهای متعددی در کشور داشت، در جدیدترین اقدام، کودکان افغانستانی مقیم ایران نیز با ارسال تعدادی نامه و نقاشی حرف دل خود را به علیرضا و آرمیتا زدند.

بنابر اعلام عمارفیلم، خانم بتول رجایی یکی از کودکان افغانستانی در خصوص این حرکت گفت: وقتی شنیدم که پدر آن‌ها شهید شده‌اند و یک پشتوانه و حامی بزرگ را در زندگی‌شان از دست داده‌اند، ناراحت شدم و زمانی که باخبر شدم می‌توانم برای آن‌ها نامه و نقاشی ارسال کنم خوشحال شدم؛ دوست داشتم با آن‌ها احساس همدردی کنم تا در غم‌شان شریک باشم.

او بر اساس ارتباط عمیق و دیرینه فرهنگی ایران و افغانستان گفت: چون من هم در ایران به دنیا آمده‌ام و وقتی می‌بینم زبان‌مان مشترک است، فرهنگ نزدیک به هم داریم، هم کلاسی‌هایم، دوستانم و همه مردم ایران با ما که افغانستانی هستیم اینقدر خوب و صمیمی رفتار می‌کنند؛ دیگر احساس غربت نمی‌کنم و حس می‌کنم در وطن خود هستم تصمیم گرفتم با دوستان خود به این جمع بپیوندیم.

او در ادامه گفت: به عنوان یک مسلمان دوست دارم برای مسلمان‌ها خدمت کنم و آن‌ها را در برابر ظالمان یاری کنم تا دیگر کسی به آن‌ها ظلم نکند؛ فرق نمی‌کند ایرانی باشد یا افغانستانی.

این کودک افغانستانی در پایان صحبت‌های خود گفت: آرزو می‌کنم علیرضا و آرمیتا همیشه زیر سایه پر برکت مادرشان باشند و در آینده مثل پدر و مادرشان برای جامعه افرادی موثر و نمونه باشند.

 

 


نظرات بینندگان