کد خبر: ۷۲۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۱ - ۱۶ تير ۱۳۹۴

حقدل: استاندار جدید فارس پاشنه کفش خود را بکشد و خواب را بر خود حرام کند

رئیس شورای شهر شیراز گفت: حقدل افزود: خدا می‌داند که فارس در آتش بیکاری می‌سوزد و دیگر نیاز نداریم کسی بیاید که به دامان این جناح و آن جناح بیفتد.
به گزارش شیرازه، غلام‌مهدی حقدل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: تشکیل ستاد آب در شهرداری شیراز با هدف کاهش مساحت چمن کاشت شده در فضای سبز شهر، تصفیه پساب‌ها، استفاده از درختان و گیاهان کم آب‌بر، به‌کارگیری شیوه‌های نوین آبیاری، تفکیک آب آبیاری و فضای سبز و تغییر ساعات آبیاری فضای سبز شهری به ساعات خنک‌تر و مواردی از این قبیل در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: شهرداری در ساخت‌ و سازها، ایجاد و نگهداری باغات و فضاهای سبز و شست‌وشوی معابر شهری از آب استفاده می‌کند و با توجه به بحران کمبود آب  برنامه‌ریزی برای استفاده بهینه از آب ضرورت دارد.

دولت با انتخابی شایسته دوره پرکاری را در استانداری فارس به یادگار گذارد

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این دو سال باقیمانده فرصتی برای دولت تدبیر و امید است تا در استان فارس یادگاری از تلاش و خدمت‌رسانی به مردم را بر جای گذارد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: نوکری مردم پرافتخار اما کاری سخت است و افرادی که همچنان به سبک دهه‌های پیشین به دنبال جنجال‌های سیاسی هستند به خاطر مردم در این دوره وارد میدان استانداری فارس نشوند.

وی بیان کرد: مردم در شرایطی که بودجه نباشد با دولتمردان همراهی می‌کنند به‌ شرط آن‌ که تلاش آنان را ببینند و مشاهده کنند که افراد به دنبال مطامع سیاسی و جناحی خود نیستند.

رئیس شورای شهر شیراز ابراز داشت: ما امیدمان این است که استاندار جدید فارس شیرمردی باشد که هر چند سال در این استان است، پاشنه کفش خود را بکشد، خواب را بر خود حرام کند و پای رفع محرومیت‌های این استان بایستد.

حقدل افزود: خدا می‌داند که فارس در آتش بیکاری می‌سوزد و دیگر نیاز نداریم کسی بیاید که به دامان این جناح و آن جناح بیفتد.

وی اضافه کرد: استانداری که می‌آید باید به فکر بیکاری جوانان این استان باشد که امروز در فارس در هر خانه یک تا چند نفر تحصیلکرده بیکار وجود دارد و ما در شورا شرمنده مردم هستیم.

این عضو شورا یادآور شد: بیشتر ارباب‌رجوع‌های شورا به دنبال اشتغال هستند و اطلاع داریم که مراجعان دفتر امام‌جمعه و فرمانداری و استانداری فارس نیز بیشتر به دنبال اشتغال هستند و وقتی ما چنین چالش‌هایی داریم دلیلی برای درگیر مسائل سیاسی شدن نمی‌ماند.

وی سپس اظهار داشت: ای‌ کاش دولت بپذیرد و استانداری فنی و عمرانی را در فارس بر سرکار بیاورد که دلش برای مسائل عمرانی این استان بسوزد و با دغدغه خاطر اشتغال ایجاد کند.

حقدل ادامه داد: ما در وضعیتی هستیم که ته‌مانده آب فارس در حال از بین رفتن است و در شرایطی که مقادیر بسیار زیادی آب به سبب روش کشت، روش آبیاری و نوع کشاورزی ما به هدر می‌رود نیاز به حضور افرادی متخصص داریم که کمر همت به رفع این معضلات ببندند.

وی در پایان گفت: فارس نیاز به تلاش مخلصانه و همدلی و هم‌زبانی دارد و امید داریم که استانداری انتخاب شود که این موارد را محقق کند.


نظرات بینندگان