کد خبر: ۷۲۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۱۷ تير ۱۳۹۴

چراغ سبز مسئولین برای پیگیری معوقات کارگران سد تنگ سرخ شیراز

اخراج ۱۲۰ تن از کارگران پروژه سد تنگ سرخ شیراز و عدم پرداخت حقوق این افراد به مدت ۷ ماه سبب شد که دبیر اجرایی خانه کارگر استان فارس از تشکیل کمیسیون ویژه کارگری برای حل این مشکل خبر دهد.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، اخراج 120 تن از کارگران پروژه سد تنگ سرخ شیراز و عدم پرداخت حقوق این افراد به مدت 7 ماه سبب شد که دبیر اجرایی خانه کارگر شیراز از تشکیل کمیسیون ویژه کارگری خبر دهد.

علی راستگو، دبیر اجرایی خانه کارگر استان فارس در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: این کارگران تاکنون برای مطالبه حق خود به خانه کارگر مراجعه نکرده‌اند در حالی که می‌توانند با مراجعه و بیان مشکل از حمایت‌های خانه کارگر بهره‌مند شوند.

وی می‌گوید خانه کارگر تمام بضاعت و اختیارات خود را برای احقاق حق کارگران به کار می‌گیرد و برای حل این مشکل کمیسیون ویژه کارگر را تشکیل می‌دهد.

به گفته راستگو خانه کارگر استان فارس تلاش می‌کند این مشکل را برطرف کند همان‌گونه که در گذشته نیز مشکل بسیاری از کارگران مخابرات راه دور را برطرف کرده است.

سهراب مختاری، مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان فارس نیز پس از شنیدن ماجرا از فرستادن بازرسان ویژه برای بررسی پرونده این کارگران خبر داد.

وی می‌گوید با وجود اینکه طی مراحل اداری شکایت زمان‌بر است اما در صورت محرز شدن تخلف کارفرما اجرای رای توسط دادگستری انجام می‌شود و شرکت مربوطه مکلف به پرداخت حق و حقوق کارگران است.

به گزارش تسنیم، 120 نفر از کارگران پروژه سد تنگ سرخ شیراز مدت 7 ماه است که حقوقی دریافت نکرده‌اند و بنابر اطلاعات به دست آمده مطالبات این کارگران به اضافه عیدی و سنواتی که پرداخت نشده، معادل یک میلیارد و 200 میلیون تومان بوده و شکایت کارگران تاکنون نتیجه‌ای نداشته است.

به دنبال پیگیری و گزارش تسنیم از این امر، جعفر قادری در نامه‌ای به مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان فارس خواهان تسریع پیگیری پرونده این افراد شده است.


نظرات بینندگان