کد خبر: ۷۲۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۱۸ تير ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 18 تیر 94

نمایندگان فارس تولید را فراموش کردند/ تقلبی به نام کم کردن کیلومترشمار خودروها!

برگزاری مراسم شب قدر و ایام سوگواری امیرالمومنین(ع) دستمایه تمام روزنامه های امروز شده است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد به سراغ رییس اتاق بازرگانی فارس رفته و گلایه وی از نمایندگان فارس را تیتر یک خود کرده است: «نمایندگان فارس تولید را فراموش کردند». فرقانی با اعلام این مطلب به ظرفیت های استان در زمینه های مختلفی از جمله پتروشیمی هم اشاره کرده و گفته: «نگاه مسئولان بعضی از استان ها به تولید بسیار حمایتگرانه‌تر از استان فارس است».

تصویر امروز این روزنامه هم مربوط به مراسم احیای دومین شب قدر است که با «فارس در سالروز شهادت حضرت علی(ع) سیاهپوش شد» تیتر شده است.

«محرومیت در ارژن» تیتر یادداشت امروز شده که به بررسی مشکلات دشت ارژن پرداخته است؛ مشکلاتی از قبیل نبود خطوط ارتباطی ثابت و همراه، نبود درمانگاه و پایگاه بهداشتی مناسب، کمبود آب و... از جمله مشکلاتی است که نویسنده به آنها پرداخته است.

نشست خبری مدیر کل تامین اجتماعی فارس در صفحه 5 این روزنامه و با تیتر «9 هزار کارگر فارسی مقرری بگیر بیمه بیکاری هستند» چاپ شده است. نباتی با بیان این مطلب از فعالیت 76 هزار کارگاه فعال در فارس خبر داده که حق بیمه پرداخت می کنند.

سالاد تیتر زده: «کلید ساختمان 6 طبقه استانداری فارس به چه کسی می رسد؟» و طی آن به معرفی دو چهره مطرح برای استانداری پرداخته است.

«50هکتار از پارک ملی بمو در آتش سوخت» تیتر دیگری است که در صفحه نخست این روزنامه تیتر شده است. مدیر کل محیط زیست فارس در این رابطه شکارچیان غیرمجاز را مقصر اعلام کرده و از پیگیری این مسئله از طریق مراجع خبر داده است.

«ماجرای آبیاری با جوهر، برای قرمزتر شدن هندوانه!» که در مصاحبه با مدیر کل جهاد کشاورزی تهران مطرح شده و «ابونصر قصری که ویران شد» از جمله گزارش های امروز این روزنامه است. ابونصر اولین اثر ثبتی فارس است که چهره تاریخی آن به خاطر حفاری های غیرمجاز، نخاله های ساختمانی، ساخت و ساز و... از بین رفته است.

روز کودک و نوجوان بهانه ای شده تا این روزنامه گزارشی با عنوان «کتاب کودک در هجوم سلیقه های کج و معوج» به چاپ برساند. نویسنده این گزارش به معضلات و تهاجمی که این بخش را فرا گرفته پرداخته و در این راستا به سراغ یکی از تصویرگران در این بخش رفته و با وی به گفتگو نشسته است.

«پایانه مسافربری مدرس به اطراف فرودگاه شیراز منتقل می شود»، افزایش حقوق حق التدریسان سوادآموزی به 700 هزار تومان و «تقلبی به نام کم کردن کیلومترشمار خودروها!» که به منظور افزایش قیمت خودرو انجام می شود و این روزنامه آن ها را بررسی کرده است از جمله اخبار داخلی این روزنامه است.

سالاد دو تیتر را در جایگاه تیتر یک خود جا داده است؛ تیتر یک این روزنامه مربوط به صحبت های آیت الله ایمانی در مراسم احیای شب قدر است: «شایسته سالاری در جامعه گم شده است» و دومین تیتری که کنار تیتر یک به چشم می خورد «اطلاعیه مهم نهاد در خصوص انتخاب استاندار فارس» است که شرح کامل آن در نیمه پایینی صفحه نخست به چشم می خورد.

عکسی بدون تیتر از مراسم روز جهانی قدس هم در این صفحه کار شده است.

«پرونده بیمه شدگان تامین اجتماعی، الکترونیکی شود» درخواست مدیر کل تامین اجتماعی فارس است که به عنوان تیتر نشست خبری وی و در صفحات داخلی به چاپ رسیده است.

و این چنین اسرائیل غرق می شود؛

سالاد

سالاد طبق معمول صفحه خود را کشوری بسته است. تیتر یک این روزنامه به صحبت روحانی در حمایت از تیم هسته ای اختصاص یافته است: «فرزندان شما به خوبی از عزت ملت در مذاکرات هسته ای دفاع کردند».

تصویر امروز این روزنامه هم به مناسبت روز قدس انتخاب شده که با صحبت تاریخی امام(ره) تیتر شده است: «روز قدس، روز حیات اسلام است».

نشست خبری مدیر کل تامین اجتماعی فارس با تیتر «کاهش دو درصدی مستمری بگیران بیمه بیکاری» در سومین صفحه این روزنامه کار شده است.

نظرات بینندگان