کد خبر: ۷۲۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۱۹ تير ۱۳۹۴

همبستگی باشکوه مردم روزه دار سومین حرم اهل بیت با آرمان های امام خمینی(ره)/ امروز شیراز پایتخت معنوی فلسطین بود

امروز همزمان با سراسر کشور مراسم راهپیمایی روز قدس در شیراز با حضور پرشور آحاد مردم سومین حرم اهل بیت برگزار شد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، مراسم راهپیمایی روز قدس از ساعت 10 و نیم صبح و با حضور اقشار مختلف مردم و با تلاوت ایاتی از کلام الله مجید در شیراز آغاز شد.

مسیر راهپیمایان شیرازی ها در خیابان لفطعلی‌خان زند از چهار راه 15خرداد(پارامونت) به سمت چهار راه مشیر، چهار راه پیروزی، بلوار شهید دستغیب و شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و مصلای نماز جمعه شیراز می‌باشد.

امروز در 29 شهرستان، 104 شهر و بخش قابل توجهی از روستاها و مراکز دهستان‌های استان فارس نیز راهپیمایی برگزار می شود.

ورزشکاران با حضور پرشور خود حرکات نمایشی را به اجرا می گذارند.

رئیس کل دادگستری فارس، دادستان شیراز، اعضای شورای شهر و مسئولان آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی به جمع راهپیمایان پیوستند.

راهپیمایان شیرازی با دست گرفتن پلاکاردهایی خطاب به سران غربی تاکید کردند که روز قدس روز هشدار به ابرقدرتهاست.

در حاشیه مراسم نمایشگاه کاریکاتور با موضوع داعش برپا شده است.

مردم پرچم فلسطین به طول 400 متر را حمل می کنند.

شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل شعار اصلی این راهپیمایی است.

تا آخر ایستاده ایم، هیهات من الزله، مطیع امر رهبریم، القدس لنا، وحدت رمز پیروزی، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل عنوان پلاکاردهایی است که در دست راهپیمایان شیرازی قرار دارد.

فرمانده نیروی انتظامی و جمعی از فرماندهان و نیروهای انتظامی در راهپیمایی حضور دارند.

شهرداری شیراز در درب های ورودی حرم مطهر شاهچراغ(ع) نمایشگاه قرآن و محصولات فرهنگی راه اندازی کرده، همچنین با حضور نمایندگان مناطق 10 گانه شهرداری شیراز، به سوالات و مشکلات مردم رسیدگی می شود.

جمعی از فرماندهان سپاه و ارتش هم در جمع راهپیمایان حضور دارند.

راهپیمایان شیرازی با در دست داشتن من هم یک یمنی هستم انزجار خود را از جنایات رژیم آل سعود علیه ملت و کودکان مظلوم یمن اعلام داشتند.

تئاتر خیابانی در خصوص جنایات آل‌سعود در حال اجراست.

آیت الله دستغیب نماینده مردم شیراز در مجلس خبرگان و تولیت حرم مطهر احمد بن موسی(شاهچراغ)، سید احمدرضا دستغیب نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، ضرغام صادقی نماینده مردم شیراز در مجلس و خلیل رضائیان سرپرست استانداری فارس در جمع راهپیمایان حضور دارند.

راهپیمایی کنندگان شیرازی به حرم مطهر شاهچراغ رسیدند، این در حالی است که انتهای جمعیت در چهارراه پیروزی به سمت مسیر انتهایی راهپیمایی در حال حرکت است.

ایت الله ایمانی امام جمعه شیراز و سردار غلامحسین غیب پرور فرمانده سپاه فجر، جعفر قادری و حسین ذوالانوار نمایندگان مردم شیراز در مجلس هم در جمع راهپیمایان روزه دار در حال حرکت به سمت حرم مطهر شاهچراغ(ع) هستند.

حرکت جمعیت راهپیمایی کننده به دلیل ازدحام بسیار زیاد و گرمی هوا به کندی صورت می گیرد.

این راهپیمایی از سوی ده ها خبرنگار، فیلمبردار و عکاس رسانه های استان فارس پوشش داده می‌شود.

راهپیمایی کنندگان روز قدس در شیراز به حرم شاهچراغ رسیدند و اکنون قطعنامه پایانی در حال قرائت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در جمع راهپیمایان شیرازی سخنرانی کرد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه روز جهانی قدس به حرکتی جهانی و بین‌المللی تبدیل شده است خاطرنشان کرد: اسرائیل امروز در بدترین شرایط سیاسی، نظامی و اقتصادی قرار دارد؛ حزب‌الله شکست مقتدرانه به اسرائیل وارد کرده و از آن زمان تاکنون اسرائیل نتوانسته پشت راست کند و جایگاه خود را نیز از دست داده است.

مردم با صفوف به هم فشرده، خود را در نماز جمعه شرکت کردند.

اقلیت های دینی استان فارس امروز با حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس ، همنوا با مسلمانان، برائت خود را از ایادی استکبار و رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

حقدل رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: روز قدس نه‌تنها روز حمایت از مردم فلسطین بلکه روز حمایت از تمام مظلومان و قربانیان ظلم در سراسر جهان است و مردم فلسطین نیز می‌دانند که ملت‌های آزاده پشتیبان آنها هستند. وی با بیان اینکه مردم امروز شعار مرگ بر آل سعود را سر می‌دهند عنوان کرد: آزادگان و مسلمانان جهان باید بدانند نابودی و زوال آل سعود و اسرائیل نزدیک است و جز با وحدت جوامع اسلامی ممکن نیست.

علی رضا پاک فطرت شهردار شیراز با اشاره به اینکه مردم آزاده جهان و مسلمانان هر سال در راهپیمایی روز قدس چند نکته را به جهانیان گوشزد می‌کنند گفت: مهم‌ترین دستاورد و نکته این روز وحدت مسلمانان است که هم در داخل و هم در خارج از کشور به حمایت از مظلومان جهان به پا می‌خیزند و انزجار خود را از ظلم و ستم در سطح جهان فریاد می‌زنند.

آیت الله ایمانی نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه شیراز گفت: رژیم غاصب اسراییل یک دولت جعلی و غیر قانونی است که هیچ هویت تاریخی ندارد و استکبار آن را در سرزمین مسلمانان ایجاد کرده است در حالی که مسلمانان که صاحبان اصلی سرزمین فلسطین هستند آواره شده اند. وی افزود: اسراییل تابه امروز از اهداف نیل تا فرات خود دست بر نداشته و با همین تفکر به دنبال شکستن اسلام در کشورهای اسلامی است که مسلمانان جهان باید در روز قدس با تبری از این رژیم غاصب دست پرورده استعمار و نظام سلطه ؛ اعلام برائت و بیزاری کنند.

خلیل رضائیان سرپرست استانداری فارس هم با اشاره به جنایات پرشمار رژیم صهیونیستی نسبتبه مردم مقاوم فلسطین تنها راه رهایی این ملت از جور رژیم اشغالگر را استمرار مقاومت آنان دانست.

ایت الله سید علی اصغر دستغیب نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان هم گفت: روز قدس یک مساله مهم دردنیای اسلام و یک راهبرد اساسی در انقلاب اسلامی است که در این روز همه مسلمانان اعزام انزجار و برائت خود را از نظام سلطه، اسکتبار جهانی و رژیم غاصب اسراییل اعلام می کنند.

نظرات بینندگان