کد خبر: ۷۲۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۲۰ تير ۱۳۹۴

جعفر قادری: بورس ارز راه اندازی شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با حمایت از موضوع تشکیل بورس ارز و تعاون در کشور گفت:مشارکت مردم در اقتصاد با حمایت از توسعه بخش تعاون ممکن می شود.
به گزارش شیرازه، جعفر قادری در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت درباره خبر راه اندازی بورس ارزگفت:با توجه به احتمال دست‌یابی به توافق درمذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی با گروه 1+5 باید برنامه ریزی‌ها و تدابیری درحوزه‌های اقتصادی مانند ارز اتخاذ شود.

نماینده مردم شیراز درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید پذیرفت اگر درمذاکرات هسته ای به توافق نهایی دست یابیم در بازارهایی مانند ارز دیگر نیازی به برخی اطلاعات محرمانه نیست،بنابراین برای ساماندهی بازار ارز می توان از ظرفیت تشکیل بورس ارز استفاده کرد.

قادری درباره خبر تشکیل بورس تعاون تصریح کرد: اگر ساختار تعاونی های کشور بصورت شرکت های تعاونی سهامی عام بشود،می توان سهام شرکت های تعاونی را مانند سهام شرکت های بورسی خرید و فروش کرد.

این نماینده مردم درمجلس نهم افزود: حمایت از شرکت‌های سهامی عام و راه اندازی بورس ارز و تعاون می تواند زمینه مشارکت دادن آحاد مردم را در اقتصاد کشور فراهم کرد ونباید فراموش کرد موضوع مشارکت دادن تمامی مردم در اقتصاد از لازمه‌های دست یابی به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

قادری تصریح کرد: باید شرایط اقتصادی و برنامه ریزی‌های به نحویی صورت گیرد که امکان استفاده از سرمایه های خرد مردمی فراهم شود که در این راستا توجه به توسعه شرکت‌های سهامی و تعاوتی می تواند بسیار تاثیرگزار باشد.

 

مشارکت مردم در اقتصاد با توسعه بخش تعاون

وی ادامه داد: توسعه بخش تعاون می تواند در پیشرفت و رونق اقتصادی کشور بسیار مهم باشد که البته با بررسی کارشناسی می توان ابتدا به این موضوع توجه کرد که به چه دلیل تاکنون در توسعه بخش تعاون به پیشرفت مطلوب دست نیافته ایم، درهرصورت با رفع مسائل مختلف می توان بیشتر از ظرفیت بخش تعاون کشور استفاده کرد.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یادآور شد: یکی از اولویت های اقتصادی کشور اشتغال زایی بوده، بنابراین می توان با تقویت بخش تعاون به این مهم دست یافت.

گفتنی است؛در بند اول سیاست های اقتصاد مقاومتی آمده: تامین شرایط و فعال سازی کلیه امکانات و منابع مالی و سرمایه های انسانی و علمی کشور به منظور توسعه کارآفرینی و به حداکثر رساندن مشارکت آحاد جامعه در فعالیت های اقتصادی با تسهیل و تشویق همکاری های جمعی و تاکید بر ارتقاء درآمد و نقش طبقات کم درآمد و متوسط.
نظرات بینندگان