کد خبر: ۷۲۵۱۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۷ - ۲۲ تير ۱۳۹۴

سه جوان شیرازی که در دیدار دانشجویان با آقا خوش درخشیدند

لحظات شیرین، وصف نشدنی و سریعی بود. در ابتدا رهبری با چند کلمه که مایل نیستم بگویم من را مورد لطف خودشان قرار دادند که باعث شد اشک شوق در چشمانم جمع شود.
به گزارش شیرازه، عصر روز شنبه صدها نفر از دانشجویان سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند. در این دیدار حدود چهار ساعته تعدادی از دانشجویان، مطالبات و دغدغه های خود را در مسائل مختلف مطرح کردند. یکی از نکات مهم این مراسم که چشمگیر بود و قابل تامل، حضور و بروز دانشجویان شیرازی و استان فارسی در این مراسم بود. مجری، و نماینده دو تشکل دیگر دانشجویی سه نماینده جوانان استان فارس در دیدار با آقا بودند. جوانانی که خوش درخشیدند. شیرازه با این سه چهره جوان و فعال استان فارسی به گفتگو نشسته و آنچه در ادامه می خوانید ناگفته های علی جعفری مجری برنامه دیدار رمضانی رهبر انقلاب با دانشجویان، حسین شهبازی نماینده جنبش عدالتخواهی، وحید زارع نماینده بسیج دانشجویی است از نشست صمیمانه امام خامنه ای با منتخب دانشجویان سراسر کشور:

با خواندن یک عبارت بغض گلویم را گرفت

مجری دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب "علی جعفری" دانشجوی سابق دانشگاه شیراز و دانشجوی فعلی مقطع ارشد دانشگاه علامه طباطبایی بود. وی در مصاحبه با شیرازه در مورد حال و هوای این دیدار می گوید: سابقه نداشته یک دیدار رمضانی بعد از افطار نیز ادامه پیدا کند. فضای صمیمی این دیدار غیرقابل توصیف است. نکته ها و شوخی ها چندین بار دانشجویان را به خنده واداشت. به رغم اینکه برخی مطالب نماینده های تشکل ها مطلب خاصی نداشت اما آقا خوب توجه می کردند. در این دیدار حضور دانشجویان شیرازی چشمگیر بود.مجری و چهار نماینده تشکل  اصالتا شیرازی بودند. «نماینده جنبش عدالتخواه، نماینده بسیج دانشجویی، نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شمال و نماینده دانشگاه علوم پزشکی که فرصت سخنرانی وی نشد».

جعفری در مورد نوع انتخابش به عنوان مجری دیدار بیان داشت: معمولا مجری دیدارهای دانشجویی با آقا را یکی از دانشجویان ادوار تشکل ها انتخاب می کنند که امسال نوبت به جنبش عدالتخواه بود و علی رغم اینکه برخی از مسئولین کشور و استان مخالف بودند، اما نهاد رهبری توجهی به این امر نکرد که جا دارد از حاج آقا محمدیان «رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌» تشکر کنم.

استرس دو هفته ای برای مجری گری در محضر رهبر انقلاب
وی افزود: بعد از اینکه مشخص شد مجری برنامه دیدار دانشجویان با رهبری هستم، دو هفته برای آماده کردن مطلب وقت گذاشتم. از دوستان و چندین کتاب کمک گرفتم. برخی شب ها تا صبح با خانواده مطالب را آماده و مرور می کردیم. در این مدت استرس هم چاشنی کارها شده بود!

حسینیه
دانشجوی ارشد دانشگاه علامه اضافه کرد: وقتی با دوستان در روز شنبه وارد حسینیه شدیم یک حس آرامش به من دست داد که اضطرابم رفع شد. مهربانی آقا انگار بر روی حسینیه هم اثر گذاشته بود. بعد از تلاوت قرآن وقتی که می خواستم بسم الله را بگویم یک نفر از دانشجویان بلند شد و می خواست مطالبی به آقا بگوید، اما برای اینکه صحبت هایش زود تمام شود و نظم جلسه بهم نخورد چندین بار آمدم شروع کنم که نشد. بعد رهبری فرمودند: اجازه دهید (حرفشان را بزنند). بعد از دو یا سه دقیقه متن را شروع کردم. در میان متن وقتی به این جمله رسیدم «دشمنان بدانند اگر از سرهایمان کوه ها بسازند، از خون هایمان رودها جاری کنند فرزندانمان هرگز در تاریخ نخواهند خواند امام خامنه ای تنها بماند» بغض گلویم را گرفت و خواندن متن برایم سخت شد.

بچه های شیراز در محضر آقا+ عکس

آقا فرمودند: اجرای خیلی خوبی بود
جعفری با بیان اینکه به دلیل کم بود وقت برخی از مطالبی که آماده کرده بودم را نتوانستم بخوانم گفت: بعد از اتمام سخنان نماینده تشکل ها به محضر آقا رسیدم. گفتم ببخشید آقا اگر کم و کاستی بود. ایشان فرمودند: «اجرای خیلی خوبی بود. طیب الله انفاسکم. خیلی خوب بود زحمت کشیدید» گفتم: دعا کنید عاقبت بخیر بشیم فرمودند: «حتما».

بچه های شیراز در محضر آقا+ عکس


دانشجوی سابق دانشگاه شیراز گفت: عمده ترین پاسخ  رهبری در سخنانشان به مطالب نماینده های بسیج دانشجویی، انجمن مستقل و جنبش عدالتخواه بود. رهبری حتی در جزئیات یعنی نحوه کار تشکل ها هم ورود کردند. ریز شدن آقا بر روی کار و برنامه تشکل ها یک کارگاه خوب برای دانشجویان بود.

رهبری فرمودند با من هماهنگ نمی کنند

به گزارش شیرازه یکی دیگر از دانشجویانی که رمضان امسال در مقابل رهبری مطالبات خود را بیان کرد حسین شهبازی دبیر جنبش عدالتخواه کشور بود. وی که دانشجوی دانشگاه آزاد شیراز است در گفتگو با ما در مورد حاشیه های دیدار دانشجویان با رهبری اظهار داشت: انتظار داشتیم مراسم با برنامه ریزی بهتری انجام شود. بالاخره دانشجویان و نمایندگان تشکل های دانشجویی از سراسر کشور می خواهند دغدغه های خود را با رهبری بیان کنند به همین جهت باید برنامه ریزی مناسبی انجام می گرفت.

بچه های شیراز در محضر آقا+ عکس

دبیر جنبش عدالتخواه کشور در مورد سخنانش در این دیدار گفت: متنی که آماده شده بود متنی برای تکبیر گفتن نبود صریح و بی پرده مواردی در آن مطرح شده بود که خودم هم برای خواندنش اذیت شدم.

متن دوازده دقیقه ای را پنج دقیقه خواندم!
وی با بیان اینکه انگار تمایلی وجود نداشت تا نماینده ی جنبش متنش را بخواند ولی اینکار صورت گرفت بیان داشت: هنگامی که شروع به خواندن متن کردم با اینکه نمایندگان دیگر تشکل ها ده و پانزده دقیقه سخنرانی داشتند ولی در سه دقیقه اول به من گفتند وقت تمام است و دائم با خودکار پشت پایم می زدند که وقت تمام است و تمام کن! به همین دلیل مجبور شدم متن دوازده دقیقه ای را پنج دقیقه ای بخوانم که بیشتر شبیه معجزه بود.

شهبازی گفت: وقتی متن را خدمت رهبری بردم ایشان با این مضمون فرمودند که «برخی از مواردی که مطرح کردید را متوجه نشدم».

وی ادامه داد: رهبری  آخرین قسمت متن را که سئوال از ایشان بود اول جواب دادند و فرمودند: «با من هماهنگ نمی کنند» همچنین در مورد جایگاه نامناسب مواردی مانند مسکن و مدیریت شهری در برنامه ششم توسعه با این مضمون فرمودند: «اگر زودتر شنیده بودم تاثیر می دادم حالا هم ابلاغ می کنیم که جبران شود»

بچه های شیراز در محضر آقا+ عکس

دبیر جنبش عدالت خواه کشور گفت: برای اولین بار بود که در دیدارهای دانشجویی با رهبری جلسه بعد از افطار هم ادامه پیدا کرد. رهبری بعد از افطار سخنانی داشتند و برخلاف همیشه که با دعا سخنانشان را به اتمام می رساندند فرمودند: «حقیقتا خسته شدم» و بالاخره جلسه تمام شد و رفتند.


لبخند آقا استرسم را از بین برد

وحید زارع، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز یکی دیگر از دانشجویانی بود که در مقابل رهبری مطالب خود را بیان کرد. وی در گفتگو با خبرنگار شیرازه می گوید: به نظر من این دیدار از جهات مختلف یک جلسه خاص و متفاوت بود. به اعتقاد من شور و شوقی دو طرفه در این دیدار وجود داشت که جلسه را به بعد از افطار نیز کشاند. 

قبل حرف زدن گفتند این بچه سخنران است؟
عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در مورد سخنانش در محضر رهبر معظم انقلاب گفت: قبل از رفتن پشت تریبون استرس داشتم. هم به خاطر سخنرانی و هم فضای سالن به نوعی بود که برخی می گفتند: «این بچه می خواهد سخنرانی کند؟!» اما لبخندی که آقا به من زدند استرسم را از بین برد.


بچه های شیراز در محضر آقا+ عکس

زارع افزود: در حین خواندن متن، دانشجویان با عبارت های دانشجویی مثل احسنت و ماشاالله آن را تایید می کردند که البته باعث شد برخی مطالب تحت شعاع همین تحسین ها قرار گیرد. بعد از اتمام نیز آنهایی که می گفتند «چرا این بچه!» از حرف خودشان پشیمان شدند.

وحید زارع در مورد حرف های در گوشی خود با آقا می گوید: لحظات شیرین، وصف نشدنی و سریعی بود. در ابتدا رهبری با چند کلمه که مایل نیستم بگویم من را مورد لطف خودشان قرار دادند که باعث شد اشک شوق در چشمانم جمع شود. چند مطلب را آماده کرده بودم که در این باره بگویم که به کل یادم رفت. اما مطلبی که به ایشان گفتم در مورد جنبش دانشجویی بود که نمی شد در جمع گفت که آقا این موضوع را تایید کردند و فرمودند: «خود من هم این را حس کردم».


بچه های شیراز در محضر آقا+ عکس

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز در پاسخ به این سئوال که چطور شما به عنوان نماینده بسیج دانشجویی برای سخنرانی انتخاب شده اید گفت: هر استان در شورای تبیین بسیج دانشجویی کشور یک عضو دارد که من عضو آن شورا هستم و دوستان در این شورا علی رغم حضورم جمعه دو هفته پیش به این نتیجه رسیدند که بنده به عنوان نماینده بسیج دانشجویی در محضر آقا مطالب را ارائه کنم.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴
0
سلام
با تشکر از مطلبتون
فقط نکته ای که هست به نظر میرسد به کار بردن عبارت"خوش تیپ" در تیتر اصصلا زیبا نباشد!!
معمولا یک نفر را به صفت های مثبت درونی و ذاتی اش میشناسند نه اینکه او را با کت و شلوار ارزش بدهند
کاش صفت بهتری از ایشان انتخاب میکردند
آیا خوش تیپی فی نفسه ارزشمنده؟!!
این کار شما دامن زدن به خیلی چیزهاست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴
0
جعفري ذانشجوي دانشگاه آزاد واحد شيراز بود.
فضول باشی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴
0
آقای زارع که همه ی حرفها رو سانسور کرد. خب ما داریم از فضولی می میریم که آقا ایشونو با چه کلماتی مورد لطف قرار دادن یا حرف ایشون در مورد جنبش دانشجویی به حضرت آقا چی بود؟
اینجا که کسی نیست خودمونیم و چند میلیارد نفر دیگه؛ بگین خب
دوست
United States of America
دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴
0
ای نامردا بدون من رفتن همیشه منو خبر میکردن واسه اینجور برنامه ها منم خیلی دوست داشتم به دیدار آقا بیام