کد خبر: ۷۲۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۱ - ۲۱ تير ۱۳۹۴

اخاذی بی تالکی از یک خانم جوان در شیراز

خانم جوان شیرازی با ارائه مرجوعه قضائی مدعی شد فردی با ارسال پیام های تهدید آميز از طریق نرم افزار پیام رسان تلفن همراه بی تالک ، قصد اخاذی از وی را دارد.
به گزارش شیرازه، با تلاش ماموران پلیس فتا فارس فردی که در فضای سایبر و با استفاده از نرم افزار پیام رسان بی تالک اقدام به اخاذی از شهروندی مي كرد، شناسایی شد.

رئيس پليس فتا استان فارس در اين زمينه گفت: خانم جوان شیرازی با ارائه مرجوعه قضائی مدعی شد فردی با ارسال پیام های تهدید آميز از طریق نرم افزار پیام رسان تلفن همراه بی تالک ، قصد اخاذی از وی را دارد.

سرهنگ سيد موسي حسيني ادامه داد: پس از تشکیل پرونده کارشناسان پلیس فتا اقدامات فنی خود را جهت شناسایی متهم یا متهمان آغاز کرده و در نهايت موفق به شناسایی متهم شدند.
وي افزود: متهم با استفاده از قابلیت راداری این نرم افزار و با توجه به تصاویری که قربانی بر روی صفحه شخصی خود گذاشته بوده، وی را به عنوان طعمه انتخاب کرده و پس از ارسال پیام دوستی و در ادامه با نزدیک شدن رابطه دوستی از طریق این فضا، از شاکی درخواست می کند تصاویر شخصی دیگری برای وی ارسال نماید.

اين مقام انتظامي گفت: متهم در ادامه با به دست آوردن چندین عکس شخصی و اطلاعات دیگر از شاكيه و با استفاده از نرم افزار فتوشاپ با مهارت خاصی از این تصاویر سوءاستفاده کرده و به صورت تصاویر مستهجن برای شاکی ارسال و وی را تهدید می کند که چنانچه به درخواست های وی تن ندهد، این تصاویر را در فضای مجازی انتشار می دهد.

سرهنگ حسینی به افرادی که قصد سوءاستفاده از این فضا را دارند هشدار داد که هیچ عمل مجرمانه ای از دید تیز بین پلیس پنهان نخواهد ماند.


نظرات بینندگان