کد خبر: ۷۲۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۳ - ۲۱ تير ۱۳۹۴

نماینده لامرد و مهر: ما به پیشنهاد وزیر کشور، 5 گزینه را معرفی کردیم

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: استان فارس استانداری معتدل و آشنا به ظرفیتها و مشکلات استان می خواهد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اقدام همزمان مجمع نمایندگان فارس در خصوص اعتراض به روند انتصاب استاندارفارس، گفت: استان فارس استانداری معتدل و آشنا به ظرفیتها و مشکلات استان می خواهد.
سید موسی موسوی امروز در گفت و گو با شیرازه اظهار داشت: پیشنهاد وزیر کشور به مجمع نمایندگان فارس این بود که چند گزینه به عنوان استاندار فارس معرفی شود.

وی افزود: در همین راستا مجمع نمایندگان فارس در محضر حضرت آیت الله ایمانی نماینده محترم ولی فقیه در استان فارس و آیت الله دستغیب تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی و دیگر بزرگان این استان تشکیل جلسه داد و سرانجام 5 نفر به عنوان گزینه های نهایی به دولت و وزارت کشور معرفی شدند که همگی از نیروهای اصلاح طلب معتدل و همسو با دولت بودند و برخی از آنها در حال حاضر نیز معاون وزیر هستند.

عضو مجمع نمایندگان فارس با بیان اینکه گزینه های پیشنهادی امام جمعه، نمایندگان و سایر بزرگان استان در حوزه های فنی، عمرانی و اقتصادی شناخته شده بودند گفت: انتظار داشتیم از میان این 5 نفر یکی را انتخاب کنند اما متاسفانه توجهی به این پیشنهادات نشد و مطلع شدیم بدون هماهنگی و مشورت با بزرگان استان اقدام به انتخاب استاندار فارس کردند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کلیه اعضای مجمع نمایندگان فارس پس از این اتفاق صبح امروز سه اقدام همزمان را انجام دادند و علاوه بر امضای طرح استیضاح وزیر کشور، در اعتراض به این روند نامناسب استعفای دسته جمعی خود را تقدیم هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی کردند و به عنوان اعتراض صحن علنی مجلس را ترک کردند.

موسوی با بیان اینکه حقیقت این است که فارس پنج میلیونی خود یک کشور محسوب می شود و قطعا استانداری در حد یک وزیر می خواهد گفت: مقام معظم رهبری فرمودند مردم فارس همواره جزو پیشروها بوده اند و استان فارس حقاً و انصافاً یک قله است،  اما این استان به عنوان یکی از قطب های اقتصادی و کشاورزی کشور و با وجود برخورداری از سوابق درخشان فرهنگی و حضور حماسی در هشت سال دفاع مقدس، امروز به لحاظ شاخص های توسعه یافتگی در ردیف آخرین استان های کشور می باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: فارسی ها با هر نگاه و دیدگاه سیاسی توسعه و پیشرفت استان را خواستار می باشند و این مطالبه به حق مردم فارس است که شخصی سکان دار مدیریت ارشد استان شود که بتواند عقب افتادگی های این استان را جبران کند و با ظرفیت ها و مشکلات فارس کاملا آشنا باشد.

وی با اشاره به اینکه مجمع نمایندگان استان فارس کار معرفی استاندار را دنبال کرد اما پاسخی دریافت نکردیم، تصریح کرد: واقعیت این است که پرداختن به مسائل سیاسی و حاشیه ای کمکی به استان فارس نمی کند و این استان خسته را بیشتر از این آسیب زدن به صلاح نیست و لذا مجمع نمایندگان فارس وظیفه خود می داند با استفاده از ظرفیت های قانونی مجلس مطالبه به حق مردم را به دولت و وزارت کشور منعکس کند تا در این تصمیم تجدید نظر کنند.

نظرات بینندگان