کد خبر: ۷۲۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۵ - ۲۲ تير ۱۳۹۴

کاهش 12 درصدی تصادفات فوتی در استان فارس

سرهنگ سیروسی گفت: خودرو با خلافی بیش از 10 میلیون ریال، سرعت غیر مجاز و ارتکاب دو تخلف همزمان مهمترین علت توقیف خودرو در جاده های استان بوده است.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی دفتر فرماندهی انتظامی فارس، با اجرای طرح های ترافیکی ویژه و تشدید اقدامات کنترلی، تصادفات فوتی در استان فارس 12 درصد کاهش یافت.

رئیس پلیس راه شمال استان با اشاره به کاهش 12 در صدی متوفیان تصادفات بر اساس آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته در جاده های استان گفت: با تلاش شبانه روزی همکاران و حضور مستمر در محورهای ارتباطی استان و همچنین اجرای طرح های ویژه ترافیکی و همکاری خوب و مستمر رانندگان، شاهد کاهش حوادث هستيم.

سرهنگ "كسري سيروسي" افزود: بر اساس کارشناسی های انجام شده بیشترین علت وقوع تصادفات در استان عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و تجاوز به چپ گزارش شده است که از این میان 71 در صد تصادفات در محوهای اصلی و 29 درصد در محورهای فرعی رخ داده است.
وي ضمن تاکید بر رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از افزایش 51 درصدی توقیف خودرو در استان خبر داد و گفت: بر اساس آمار، خودرو با خلافی بیش از 10 میلیون ریال، سرعت غیر مجاز و ارتکاب دو تخلف همزمان مهمترین علت توقیف خودرو در جاده های استان بوده است.

سرهنگ سیروسی در ادامه بر لزوم نصب دستگاه های الکترونیکی کنترل رفتار رانندگان در محورهای ارتباطی استان تاکید کرد و گفت: در بازده زمانی سه ماهه نخست امسال شاهد بیشترین حجم ترافیک در محورهای استان بودیم که پلیس با استفاده از توان حداکثری و حضور مستمر در جاده ها کاهش 12 در صدی تصادفات را موجب شد که در صورت نصب دستگاه های پیشرفته کنترل ترافیک میزان حوادث به طور چشمگیری کاهش خواهد يافت.

رئیس پلیس راه شمالي استان ضمن اشاره به افزایش 24 درصدی تخلفات حادثه ساز، از افزایش 21 در صدی اعمال قانون رانندگان متخلف خبر داد و افزود: هدف پلیس برای کاهش تخلفات صرفا جریمه نیست اما هر گاه رانندگان متخلف با ارتکاب تخلفات حادثه ساز باعث تهدید جان خود و دیگر هموطنان در جاده ها شوند، ماموران پلیس به طور قاطع با این گونه افراد برخورد خواهند كرد.

سرهنگ سیروسی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر آموزش فرهنگ ترافیک در راستای کاهش تخلفات رانندگی خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته، در سه ماهه نخست امسال بیش از 5 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در استان فارس با مسائل ترافیکی آشنا شدند و بیش از 1700 نفر از رانندگان ناوگان مسافربری، باربری، موتور سیکلت و سواری نیز قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را فرا گرفتند که امید است اين موضوع باعث کاهش روز افزون میزان تصادفات در استان شود.

سرهنگ سیروسی تاکید کرد: راه حل کاهش چشمگیر متوفیان تصادفات انجام سه رکن اساسی در بخش راه ها می باشد که از این بین می توان به مواردی از قبیل تجهیز محورها به دوربین کنترل سرعت و نظارت تصویری، رفع نقاط حادثه خیز، ایجاد محورهای رفت و برگشت مجزا و ارتقاء فرهنگ عمومی و فرهنگ سازی در مقوله ترافیک اشاره کرد.

وي همچنین با توجه به جمعیت زیاد و سکونت شهروندان در دو سمت کمربندی جنوبی شهر شیراز از مسئولین در امر ترافیک خواست تا به این محور توجه بیشتری نمایند.
نظرات بینندگان