کد خبر: ۷۲۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۵ - ۲۳ تير ۱۳۹۴

سخنگوی جامعه روحانیت شیراز: وعده‌های آقای روحانی برای فارس عملی شود/ اعزام 15 تیم رصدی برای رصد هلال ماه شوال

حجت‌الاسلام طاهری گفت: احتمال رؤیت هلال ماه شوال در بعد از ظهر پنج شنبه بسیار کم است

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، سخنگوی جامعه روحانیت شیراز گفت: انتظار جامعه روحانیت این است که دولت استانداری را برای فارس انتخاب کند که در شأن واندازه و قد و قدواره استان باشد.

حجت الاسلام محی الدین طاهری در جمع خبرنگاران دغدغه‌ جامعه روحانیت را همان دغدغه آیت‌الله ایمانی، نماینده ولی فقیه در فارس عنوان و بیان کرد: جامعه روحانیت شیراز با نماینده ولی فقیه در فارس هماهنگی کامل دارد و نماینده مقام معظم رهبری در فارس به عنوان ناظر عالی بر جامعه روحانیت شیراز هستند و ایشان هر اقدامی انجام دهند ما سمعا و طاعتا با وی همراهی می‌کنیم.

وی ضمن تاکید بر رعایت تفکیک وظایف و اختیارات قوا گفت: هم احترام نمایندگان و هم احترام دولت باید حفظ شود اما دولت باید به این نکته کند که فارس بزرگترین استان کشور است و با سابقه درخشان و جمعیت عظیم در قله است بنابراین انتظار می‌رود استانداری که انتخاب می شود در سطح این استان باشد.

رئیس هیات امنای آستان مقدس حضرت سیدعلاالدین حسین(ع) بر ضرورت شناخت استاندار فارس از وضعیت استان تاکید و تصریح کرد: از عمر دولت یازدهم دو سال بیشتر باقی نمانده و اگر استانداری بیاید که شناختی از استان نداشته باشد، آشنایی وی با مسائل استان طول می‌کشد درصورتی که فرصت خدمت کم است.

حجت‌الاسلام طاهری با بیان اینکه حتی در زمان طاغوت هم استانداری در حد وزیر را برای فارس انتخاب می‌کردند، گفت: فارس از همه نظر در قله است و دولت در انتخاب استاندار نباید جایگاه این استان را نادیده بگیرد.

وی افرادی که نمایندگان استان فارس پیشنهاد دادند را توانمند دانست و گفت: در طول سالیان گذشته ارتباط، اتحاد و هماهنگی بین همه مجموعه‌های استان فارس به‌وجود آمده و باید استانداری انتخاب شود که این اتحاد از بین نرود و اختلاف ایجاد نشود چراکه فارس به خاطر اختلافات عقب افتاده است و اگر دوباره با انتخاب نامناسب استاندار به اختلافات دامن زده شود ظلم به فارس است.

سخنگوی جامعه روحانیت شیراز تاکید کرد: انتظار ما و مردم فارس این است که وعده‌های آقای روحانی برای فارس عملی شود.

رئیس هیات امنای آستان مقدس حضرت سیدعلاالدین حسین(ع) در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دغدغه مردم درخصوص رؤیت هلال ماه شوال گفت: درخصوص رویت ماه شوال اگرچه رسما اعلام شده که امکان دیدن ماه در روز پنج شنبه 25 تیر مصادف با 29 ماه مبارک رمضان خیلی ضعیف است اما مجموعه‌های رصدی کشور برای رصد ماه فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام طاهری تیم رصد ماه حرم مطهر سید علاءالدین حسین(ع) را قوی‌ترین و کارشناسی‌ترین مجموعه رصدی در جنوب کشور توصیف و اعلام کرد: 15تیم رصدی با هماهنگی دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در استان‌های جنوبی برای رصد هلال ماه شوال در روز پنجشنبه فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی با بیان اینکه تیم رصد هلال ماه آستان مقدس سیدعلاءالدین حسین(ع) زیر نظر ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری است، گفت: این تیم امکانات پیشرفته‌ای دارد و تنها تیم رصدی جنوب کشور بود که حتی توانست پس از رصد هلال ماه مبارک رمضان از آن عکس بگیرد و تلاش می‌کنیم از هلال ماه شوال نیز عکس بگیریم.

رئیس هیات امنای آستان مقدس حضرت سیدعلاالدین حسین(ع) با بیان اینکه تیم‌ها به نقاطی با افق بدون گردو غبار و شرایط جوی مناسب فرستاده می‌شوند، گفت: احتمال رؤیت هلال ماه شوال در بعد از ظهر پنج شنبه بسیار کم است و پس از غروب خورشید روز جمعه رصدگران حدود 48دقیقه فرصت دارند که هلال ماه شوال را رؤیت کنند.

حجت‌الاسلام طاهری همچنین با بیان اینکه در همه استان‌ها نماز عید فطر توسط نماینده ولی‌فقیه در مراکز استان ها برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در سایر مساجد و حسینیه‌های شهر هم نماز عید فطر برگزار می‌گردد و امسال نیز مانند سنوات گذشته ساعت 7:30 دقیقه صبح نماز عید در حرم مطهر سیدعلاءالدین حسین(ع) اقامه می‌گردد.

وی همچنین با اشاره به افزایش تعداد زائران حرم مطهر سیدعلاءالدین حسین(ع) در ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به برنامه‌ها و امکاناتی که آستان مقدس سیدعلاءالدین حسین(ع) برای حضور مردم در مراسمات مذهبی تدارک دیده است سال به سال شاهد حضور بیشتر مردم در برنامه‌های حرم مطهر هستیم.

نظرات بینندگان