کد خبر: ۷۲۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴:۲۸ - ۲۳ تير ۱۳۹۴
عضو مجمع نمایندگان فارس:

نمایندگان فارس به‌ دنبال تحمیل گزینه‌ای به دولت نیستند/ گزینه انتخابی دولت تجربه اجرایی در فارس ندارد

جعفر پور گفت: گزینه انتخابی دولت تجربه زیادی در کار اجرایی در فارس نداشته و در مواضع سیاسی هم دارای مواضع تند و خلاف مواضع اعلام شده از طرف دولت بود.
 به گزارش شیرازه جمشید جعفرپور در گفت‌وگو با تسنیم، اظهارداشت: استان فارس با توجه به استعفای استاندار سابق نیازمند انتخاب استاندار جدید است، پس از تماس بین برخی نمایندگان استان فارس و وزیر کشور و رایزنی درباره انتخاب استاندار جدید، رحمانی فضلی خواسته بود افراد مدنظر معرفی شوند تا از میان آن‌ها فردی به‌عنوان استاندار انتخاب شود.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که با حضور آیت‌الله ایمانی، آیت‌الله دستغیب و نمایندگان استان فارس برگزار شد، با توجه به ملاک‌هایی از قبیل کار در استان فارس، توانمندی اجرایی و همچنین بومی بودن، در نهایت روی پنج نفر اتفاق نظر شد.

جعفرپور افزود: شب قبل از استعفا ناگهان اسم دیگری از طرف وزارت کشور به گوش رسید که وی نیز تجربه زیادی در کار اجرایی در فارس نداشت و در مواضع سیاسی وی ‌مواضعی تند و خلاف ‌دولت مشاهده شد.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس بیان کرد: مجمع نمایندگان استان فارس وقتی متوجه عدم تحقق تلاش‌ها شدند، با احساس خطر راجع به آینده فارس استعفای دسته‌جمعی خود را به نشانه اعتراض مکتوب و استیضاح وزیر کشور را امضاء کردند.

وی خاطرنشان کرد: پس از آن رایزنی‌های انجام شده با آقای ابوترابی‌فرد و لاریجانی و پس از تماس‌های بین ابوترابی و لاریجانی با معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر کشور اعلام شد که نمایندگان استان فارس بر خواسته خود اصرار دارند که قرار شد فردی به دولت معرفی و در جلسه‌ای با حضور نمایندگان گزینه‌ها بررسی شوند.

جعفرپور با بیان اینکه نمایندگان استان به‌دنبال تحمیل گزینه‌ای به دولت نیستند، اظهار داشت: انتخاب استاندار حق دولت است ولی نمایندگان نگرانند اگر فردی فاقد توانمندی اداره استان فارس و ناآشنا با مسائل انتخاب شود، در عمل با مشکل و توقف روبه‌رو شود که سبب قفل شدن کارها و عدم حرکت رو به جلوی استان می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس عنوان کرد: روی اینکه گزینه انتخابی بومی باشد، اصرار زیادی نیست؛ مهم برای مجمع نمایندگان استان آشنا‌بودن با مشکلات و امور استان فارس است که امیدواریم گزینه‌ای که دولت شناسایی می‌کند فرد مناسبی با این ملاک‌ها باشد.
نظرات بینندگان