کد خبر: ۷۲۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴:۴۸ - ۲۳ تير ۱۳۹۴
عضو هیئت رئیسه مجلس:

وزیر کشور اسم گزینه پیشنهادی استانداری فارس را به نمایندگان نمی داد/ نگرانی نمایندگان سیاسی یا قومیتی نیست

دستغیب از آمادگی نمایندگان استان برای گفت‌وگو با وزارت کشور خبر داد.

به گزارش شیرازه، سیداحمدرضا دستغیب نماینده مردم شیراز و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌ و گو با  خبرگزاری فارس، با اشاره به حاشیه‌های پیش‌آمده درباره انتخاب استاندار جدید فارس و تاکید نمایندگان بر انتخاب گزینه اصلح، گفت:‌ موضوع اصلی نگرانی نمایندگان استان فارس به هیچ وجه سیاسی یا قومیتی نیست.

وی با تأکید بر اینکه اگر احدی از ایشان هم اظهارنظر شخصی کرده قابل تسری به جمع نیست، خاطرنشان کرد: ما قبول داریم که به ذائقه دولت باید احترام گذاشت، اما این به معنی عدم به‌کار گیری فرد قوی، معتدل و آشنا به استان پهناور فارس نیست و قطعاً خود دولت هم چنین انتظاری را ندارد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی انتساب استاندار پیشنهادی به‌ قومیتی خاص به‌عنوان علت مخالفت نمایندگان را بی‌انصافی خواند و گفت: در حالی که هم‌اکنون مدیران بسیاری از قومیت‌های مختلف و جریانات خاص در استان فارس مشغولند و مهمترین معاونت استانداری فارس در دو سال گذشته هم‌استانی استاندار پیشنهادی است، مگر کسی مخالفتی با ایشان داشته است؟ اصولاً طرح این موضوع یک بحث انحرافی است.

وی برخورداری از مدیری توانمند، معتدل و آشنای به استان پهناور فارس را حداقل انتظار مردم فارس عنوان کرد و افزود: اگر در گذشته اشتباهاتی رخ داده دلیل نمی‌شود که از همان جنس اشتباه دوباره تکرار شود، زیرا استان فارس دیگر فرصت و تحمل آزمون و خطا را ندارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: اینجانب قبلاً نیز در مقاطع مختلف تذکراتی از این جنس داده بودم و مربوط به دوره خاصی نیست، بدیهی است کسی قصد دخالت در قوه اجرا را ندارد اما در سال همدلی و همزبانی انتظار همکاری و هم‌فکری در انتخاب گزینه حداکثری توسط وزیر محترم کشور را داریم.

وی از اختیار دولت جهت عمل به سلیقه خود سخن گفت و تصریح کرد: دولت می‌بایست فردی مسلط به موضوعات و مشکلات استان فارس را برگزیند. کسی تردیدی در اختیارات وزارت کشور در عزل و نصب استانداران ندارد و نظر نمایندگان هم در این زمینه مشورتی است و تصمیم نهایی با دولت است.

دستغیب با یادآوری وعده وزیر کشور برای هماهنگی و جلب نظر نمایندگان ملت هنگام رأی اعتماد گفت: آقای رحمانی فضلی در روزهای گذشته حتی حاضر نبودند اسم گزینه پیشنهادی را به نمایندگان بدهد؛ مگر استاندار از وزیر مهمتر است که ریاست محترم جمهور از قبل با رزومه کامل وی را معرفی می‌کند.

وی از رفتار زیرزمینی وزیر کشور در مواجه با نمایندگان ملت به‌عنوان عامل ایجاد شرایط حاضر و سوءتفاهم فی‌مابین یاد کرد و با توصیه به وی جهت حفظ شأن شعار تدبیر و امید اظهار داشت: آیا انتصاب چهار فرماندار و سرپرست فرمانداری تنها در مدت 20 ماه گذشته برای کلان‌شهر شیراز اقدامی مدبرانه است؟

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: ما دخالت نمی‌کنیم اما در جایگاه نظارتی چه پاسخی به بی‌ثباتی مدیریتی در استان فارس دادید که تنها یک نمونه آن در شهر شیراز اشاره شد؟

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خطاب به رحمانی فضلی اظهار داشت: شما گفتید نگران نیستید، اما ما نگران معضلات و مشکلاتی هستیم که می‌بایست با وحدت و همدلی و همراهی برطرف گردد چرا که بدون تردید همه ما در برابر ملت مسئولیت مشترک داریم.

دستغیب همچنین از آمادگی نمایندگان استان فارس برای گفت‌وگو با وزارت کشور در زمینه انتخاب گزینه قوی برای استانداری فارس خبر داد.

نظرات بینندگان