کد خبر: ۷۲۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۲۴ تير ۱۳۹۴
حضرت آیت الله نوری همدانی:

پاداش ویژه حضرت زهرا(س) برای علمای شیعه

مرجع تقلید شیعیان با بیان این که بسیاری از علوم براساس زمان تغییر می کنند، گفتند: بر این اساس علوم، اطلاعات، فناوری، تحقیقات، قلم و بیان علما نیز باید براساس پیشرفت زمان باشد.
به گزارش شیرازه به نقل از حوزه نیوز، حضرت آیت الله نوری همدانی دوشنبه شب در «چشمه معرفت» ویژه برنامه ایام ماه مبارک رمضان که از شبکه یک سیما پخش شد، با اشاره به تاکیدات خداوند متعال بر لزوم باورپذیری مسئله معاد، اظهار داشتند: قرآن کریم در سوره حج، انسان ها را بر پروای از ذات اقدس الهی تاکید می دهد چرا که زلزله رستاخیز، امری ترسناک است.

ایشان با اشاره به اینکه آیات سوره حج بر زنده شدن انسان ها در روز قیامت تاکید دارد، تصریح کردند: این آیات با تشریح ایجاد انسان از خاک تا مرگ در دنیا بر قدرت پروردگار نسبت به زنده شدن بشر در روز محشر تاکید می کند.

معظم له با اشاره به تاکید آیات و روایات بر لزوم تفکر انسان نسبت به مسئله خلقت، ابراز داشتند: براساس قرآن کریم، «خزان» و «بهار» فصول سال، نمونه ای از قدرت پروردگار در زمینه زنده کردن مردگان در روز قیامت است.

این مرجع تقلید افزودند: در آیات قرآن تصریح شده است که نسبت به وقوع قیامت تردیدی نداشته باشید و همه مردگان از قبور برانگیخته می شوند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حدیثی از حضرت زهرا(س) مبنی بر اینکه «خداوند برای علماى شيعه در روز قيامت به اندازه علوم و درجات كوشش آنها در راه هدايت مردم، ثواب و پاداش در نظر مى گيرد»، ابراز داشتند: بسیاری از علوم براساس زمان تغییر می کند و به همین دلیل علوم، اطلاعات، فناوری، تحقیقات، قلم و بیان علما نیز باید براساس پیشرفت زمان باشد.

ایشان در پایان با اشاره به آیه 54 سوره مجادله «يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنكُمْ وَالَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرٌ»، گفتند: براساس این آیه، خداوند به کسانی که از علم و ایمان برخوردار هستند درجات و مراتب بسیار والایی در روز قیامت عنایت خواهد کرد.


نظرات بینندگان