کد خبر: ۷۲۷۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۲۹ تير ۱۳۹۴
امام جمعه بوانات در گفتگو با شیرازه:

قانون شکنی خوانین با سوء استفاده از بزرگان/ بانک های بوانات در آستانه تعطیلی

دو بار در رابطه با موضوع خوانین به آقای آملی لاریجانی نامه زدم به آقای القاصی رئیس دادگستری فارس هم گفته ام ولی متاسفانه اتفاق خاصی نیافتاد.
شیرازه- حجت الاسلام مدد زارع امام جمعه شهرستان بوانات در گفتگو با شیرازه با اشاره به مشکلات شهرستان بوانات اظهار داشت: متاسفانه شهرستان بوانات  در زمینه های مختلف مورد بی مهری و بی توجهی مسئولین قرار گرفته است. در حوزه ی گاز رسانی با وجود اینکه این منطقه جز مناطق سردسیر فارس به شمار می رود اما از 124 دهستان بوانات فقط 19 روستا گاز رسانی شده است.

وعده 40 روز پنج ماه طول کشیده است

وی اضافه کرد: در روستای "مزایجان" که بخشی محروم است مسئولین قول دادند  که 10 میلیارد تومان به امر گاز رسانی اختصلص دهند اما تاکنون کاری انجام نشده و باعث ناراحتی مردم شده است یا در دهستان سیمکان سه سال است گاز آمده اما مناقصه ی علمک برگزار نمی شود. پنج ماه پیش به مردم قول داده اند که 40 روزه مشکل را حل می کنیم اما هنوز خبری نیست یا در روستای قلعه سنگی با وجود اینکه تمام پارامترهای که دولت تعریف کرده برای دارا بودن گاز را دارند اما برنامه گاز رسانی به این روستا حذف شده است.

خوانین به دست بوسی برخی بزرگان می روند و قانون را دور می زنند

حجت الاسلام مدد زارع گفت: یکی دیگر از معضلات شهرستان بوانات جولان خوانین در این شهرستان است منطقه ی بوانات در گذشته حاکمیتش دست خوانین بوده که بعد از انقلاب متواری شدند و حالا به شهرستان برگشتند. متاسفانه در اوایل  انقلاب مشکل زمین هایی که در اختیار خوانین بوده آنطور که باید حل نشده و هیچ سندی نیز دست مردم نیست اما مردم می گویند از صفر تا صد زمین را ما کار کردیم و وقتی نیز به دادگاه مراجعه می کنند با حکم دادگاه زمین را صد در صد تحویل خان زاده ها می دهند.

امام جمعه بوانات بیان داشت: دو بار در رابطه با موضوع خوانین به آقای آملی لاریجانی نامه زدم همچنین به آقای خداییان معاون قوه، حضوری و تلفنی گفته ام و نامه زدم. به آقای القاصی رئیس دادگستری فارس هم گفته ام ولی اتفاق خاصی نیافتاد.

وی اضافه کرد: متاسفانه خوانین قانون را دور می زنند مثلا خان می آید شیراز می رود خدمت فلان بزرگ شهر، دست او را می بوسد،  اظهار عجز که فلانی بیچاره شدم! چند نفر آدم ناخلف آمده اند و می خواهند زمینم را بگیرند. به هر حال جواب می گیرد و  نامه ای به  دادگاه اصل 49 نوشته می شود و دادگاه هم مشروعیت برایش اثبات می شود و حکم می دهد و کشاورز خلع ید می شود.

سفر هیئت دولت هیچ ثمری برای بوانات نداشت

زارع افزود: مسئله خوانین و نبود اداره ی تعزیرات حکومتی  در شهرستان  را  در سفر هیئت دولت به فارس  با وزیر دادگستری  مطرح کردم اما توجهی نشد. 

امام جمعه بوانات اضافه کرد: بودجه  سنگینی که برای جاده شیراز به اصفهان مصوب شده به ضرر شمال فارس است و رونق را از شهرستان های پاسارگاد، خرمبید، بوانات، آباده بر می دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بهره برداری نرسیدن جاده بوانات به صفا شهر اشاره کرد و افزود: جاده ی بوانات به صفا شهر از مصوبات دولت دهم است و به دلیل پیگیری نکردن مسئولین تاکنون به بهره برداری نرسیده است.

زارع بیان داشت: اگر جاده بوانات به صفا شهر راه بیفتد جاده بندر به غرب کشور راه می افتد و مقداری روی رونق مناطق تاثیر خواهد داشت.


جانمایی شهرک صنعتی مناسب نبود

امام جمعه بوانات در پاسخ به این سئوال که چرا  شهرک صنعتی به شهرک سنگ تبدیل شده گفت: جانمایی که برای شهرک صنعتی  شده بود جانمایی خوبی نبود،  سرمایه گذار هم که وضعیت را دید رغبت نکرد سرمایه گذاری کند. مسئولین نیز استعداد شهرستان را در سنگ دیده بودند برای همین هم به شهرک سنگ تبدیل شد. ولی باز هم در دادن تسهیلات کار زیادی انجام نگرفته است به هر حال یک نفر سرمایه گذاری کرده و فعلا دارد پیگیری می کند.

وی اضافه کرد: متاسفانه بروکراسی که در همه ی کشور است در بوانات بیشتر است  آنچنان نظارتی هم بر کار مسئولین نیست. 

از ظرفیت معادن برای منافع فارس بیشتر استفاده شود

زارع با اشاره به وضعیت اشتغال شهرستان بوانات گفت: من هشدار می دهم  به مسئولین اگر می خواهند واقعه چاه مرغی در بوانات  اتفاق نیفتد بیایند برنامه ای ترتیب دهند که معادن نیروهای خود را از شهرستان بگیرند. متاسفانه  از ظرفیت  معادن در فارس استفاده نمی شود معدن داریم که یک کیلو سنگ به فارس نمی دهد مستقیم به استان های دیگر بارگیری می کند.

بانک های بوانات در آستانه تعطیلی هستند

امام جمعه بوانات همچنین به احتمال تعطیل شدن بانک ها در بوانات اشاره کرد و گفت: اگر معدن دار ها حقوق کارگران خود را از طریق بانک ها بدهند و یا مالیات را در شهرستان به حساب بریزند دیگر شاهد تعطیل شدن بانک ها نخواهیم بود.

حجت الاسلام مدد زارع گفت:  مردم شهرستان بوانات ضعف های شهر را می دانند و دائم از مسئولین شهر مطالبه می کنند اما احساس می شود مسئولین بی احترامی به فهم مردم می کنند.

14 میلیارد برای احداث بیمارستان بوانات نیاز است

وی به عدم راه اندازی بیمارستان بوانات اشاره و بیان داشت: بیمارستان بوانات از مصوبات دولت نهم است و به خاطر نبود اعتبار لازم پیشرفتی نداشته است. البته جانمایی خوبی هم ندارد و ظرفیت 32 تخت خوابی آن برای شهرستان کم است. متاسفانه در سفر هیئت دولت وزیر بهداشت به شهرستان ما نیامد و در حال حاضر برای تاسیسات و تکمیل ساختمان  حدود 4 میلیارد و برای تجهیزات 10 میلیارد نیاز است.

80 درصد قنات های بوانات خشک شده است

امام جمعه بوانات اظهار داشت: متاسفانه به دلیل کم آبی و حفر چاه های غیر مجاز  از  500 قنات بوانات، بیش از 80 درصد آن خشک شده است.


زارع با بیان اینکه تبعیض در پلمپ چاه های غیر مجاز نیز وجود دارد گفت: متاسفانه مسئولین برای پلمپ چاههای غیر مجاز در ابتدا به سراغ افراد کم بضاعت رفتند. در یک مورد که حساسیت وجود داشت به مسئولین معترض شدم که چرا به سراغ فلان فرد نمی روید به من گفتن که «تصمیم داشتیم که پلمپ کنیم، شکایت هم کردیم اما چند روز قبل به ما گفتند بروید شکایتتان را پس بگیرید!»

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
احمدرضایی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴
0
گازمزایجان به سرعت درحال فعالیت بوده وکارعلمک پیمانکارمربوطه درروستایی سیمکان درحال انجامه