کد خبر: ۷۲۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۲۵ تير ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 25 تیر 94

از «عید هسته ای» تا تقدیر و تشکر دستغیب از شهرداری و شورای شهر شیراز

موضوع انتصاب استاندار فارس در صفحه نخست تمام روزنامه‌ها به طور ویژه‌ای کار شده است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد 70 درصد صفحه نخست خود را با تیلیغات پر کرده است و از میان صحبت های روحانی در جلسه هیئت دولت تیتر زده: «حضرت آقا به طور دقیق بر مذاکرات نظارت داشتند».

«زیر تیغ استیضاح افشانی، استاندار فارس شد» هم تیتری است که در صفحه نخست به چاپ رسیده است. مشروح این مطلب در صفحه 3 این روزنامه چاپ شده و به بررسی دیدگاه برخی از نمایندگان در خصوص انتصاب افشانی مربوط می شود.

نشست خبری مدیر عامل قطار شهری شیراز به صفحه 4 این روزنامه کشیده شده و تیتر «قرار نیست دست روی دست بگذاریم» را به نقل از حاجی زمانی برای این موضوع انتخاب کرده اند. وی با ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده از آغاز پروژه حفاری خط 2 مترو شیراز از میانرود تا میدان قائم خبر داده است.

کمبود آب در کشور؛

سالاد

سالاد «قرعه فال به نام افشانی افتاد» تیتر یک امروز این روزنامه است که به بررسی اتفاقات اخیری که بعد از انتخاب افشانی در سطح کشور پرداخته است. از خروج نمایندگان از صحن مجلس تا طرح استیضاح وزیر کشور که تقدیم مجلس شده است.

«ماه استعفا» هم در صفحه نخست تیتر شده و به بررسی ابعاد مختلفی از استعفای استاندار و نمایندگان مجلس پرداخته است. نویسنده طی این گزارش توسعه فارس را قربانی سیاست خوانده و این موضوع را تحلیل کرده است. این مطلب در صدر اخبار داخلی کار شده است.

کاریکاتور صفحه نخست مربوط به رونق بازار طلای شیراز است که با «عید هسته ای، مردم را دست به جیب کرد» تیتر شده است. این درحالی است رییس اتحادیه طلافروشان این افزایش قیمت را موقتی اعلام کرده است؛

سالاد

خبر برگزاری جلسه شورای اداری هم از جمله اخبار داخلی است که با صحبت های نماینده شیراز در مجلس تیتر شده است: «در آینده نزدیک جلوه تازه ای از بافت تاریخی شیراز نمایان می شود». دستغیب ضمن بیان این مطلب از شهرداری و شورای شهر هم به خاطر انتخاب محل جدید در جوار حرم مطهر تشکر کرده است. این موضوع هم در صفحه نخست تیتر شده است.

تیتر دیگر داخلی این روزنامه «هفت شهر فارس درگیر بحران بی آبی» است که به نقل از مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب فارس کار شده است. قلندری در حالی شهرهای کازرون، فسا، جهرم، فیروزآباد، داراب، مرودشت، شهرهای حاجی آباد و بیضا را به عنوان شهر های بحران زده معرفی کرده که شهرهایی مثل فراشبند، گراش و... هم به شدت درگیر مشکل کم آبی هستند.

سالاد به نقل از روحانی در ضیافت افطار با ورزشکاران تیتر زده: «افتخار اصلی موفقیت مذاکرات هسته ای متعلق به ملت ایران است».

خبر انتصاب افشانی به عنوان استاندار فارس هم از زبان نوبخت همراه با عکسی از وی در صفحه نخست کار شده است: «سید محمدعلی افشانی به عنوان استاندار فارس و سید مهدی صادقی به عنوان استاندار قم منصوب شدند».

سالاد تیتر زده: «مرد مقتدر دولت استاندار فارس شد». افشانی، سه شنبه آینده به عنوان استاندار فارس معارفه خواهد شد.

تصویر امروز این روزنامه هم به تبریک عید سعید فطر اختصاص یافته است.

یادداشت امروز با عنوان «همکاری سازنده» به موضوع رفع احتمالی تحریم ها با توجه به متن فراهم شده و شرایط و اتفاقات احتمالی بعد از آن پرداخته است. همچنین انتظارات را در این رابطه مورد بررسی قرار داده است.

نشست خبری مدیر عامل قطار شهری شیراز هم در صدر اخبار جای گرفته و با «ساعت کار مترو به 8 ساعت ساعت افزایش یافت» تیتر شده است.

صفحه گردشگری این روزنامه طی گزارشی به بررسی بازار کساد صنایع دستی و علل و عوامل کسادی این بازار پرداخته است. این موضوع با تیتر «نفس صنایع دستی به شمارش افتاده است» به چاپ رسیده است.

سالاد هم تیتر یک خود را به «افشانی، استاندار فارس شد» اختصاص داده است.

عکس امروز این روزنامه اما به عید سعید فطر و تبریک این روزنامه به همین مناسبت اختصاص یافته است.

از جمله اخبار داخلی این روزنامه اما می توان به نشست خبری مدیر عامل قطار شهری شیراز اشاره کرد که با اعلام خبر «مبلغ 30 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی وام گرفته شده است» تیتر شده است. این خبر را حاجی زمانی داده و خبر از افزایش ساعت کاری مترو از 5 ساعت به 8 ساعت داده است.

نظرات بینندگان