کد خبر: ۷۲۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۲۵ تير ۱۳۹۴
مدیر کمیته امداد امام خمینی قیروکارزین خبر داد:

استقرار 40 پایگاه جمع‌آوری زکات فطریه در قیروکارزین

مدیر کمیته امداد امام خمینی قیروکارزین از استقرار 40 پایگاه جمع‌آوری زکات فطریه در این شهرستان در عید فطر امسال خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از پرگون محمد مریدزاده مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) قیروکارزین اظهار داشت: پایگاه‌های جمع‌آوری زکات فطره در روز عید سعید فطر، با استقرار در مصلاهای برگزاری نماز، مساجد، حسینیه‌ها و میدان‌های اصلی شهرها، بخش‌ها و روستاها زکات فطره و کفاره مردم متدین و نوع‌دوست را جمع‌آوری می‌کنند.

وی بابیان این‌که امسال تعداد پایگاه‌های جمع‌آوری زکات فطریه نسبت به سال گذشته افزایش‌یافته افزود: زکات فطریه جمع‌آوری‌شده توسط پایگاه‌های کمیته امداد این شهرستان برای تهیه جهیزیه زوج‌های جوان زیرپوشش، کمک‌هزینه درمان، کمک به دانشجویان و دانش‌آموزان نیازمند و معیشت خانواده‌ای ایتام و نیازمندان هزینه می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی قیروکارزین با اشاره به این‌که مبلغ تعیین‌شده فطریه امسال برای هر نفر حداقل 50 هزار ریال، کفاره روزه غیرعمد برای هرروز حداقل 15 هزار ریال و کفاره روزه عمد حداقل 900 هزار ریال اعلام‌ شده است تصریح کرد: سال گذشته بیش از 53 میلیون ریال زکات فطریه در این شهرستان جمع‌آوری‌شده و پیش‌بینی می‌شود امسال این رقم افزایش‌یافته و بیش از 100 میلیون ریال زکات فطریه در سطح این شهرستان جمع‌آوری شود.

مریدزاده بیان داشت: با توجه به اینکه اطلاعات ایتام و نیازمندان در کمیته امداد موجود است در اسرع وقت می‌توانیم فطریه‌ها را به‌دست نیازمندان برسانیم.

این مقام مسئول در پایان با تأکید بر اینکه کمیته امداد امام خمینی تنها نهاد مسئول جمع‌آوری زکات فطریه است، تصریح کرد: توجه به قشر ضعیف جامعه از ضروریات بوده و مردم باید مبلغ فطریه خود را در اختیار مراکز مجاز قرار دهند تا این کمک‌ها به دست نیازمندان واقعی برسد.

وی ادامه داد: تمام افراد و مراکز مجاز به جمع‌آوری فطریه دارای برگه معرفی‌نامه هستند و مردم باید نسبت به افراد سودجویی که بدون معرفی‌نامه و کارت شناسایی معتبر به درب منازل مراجعه می‌کنند هوشیار باشند.

نظرات بینندگان