کد خبر: ۷۲۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۹ - ۲۹ تير ۱۳۹۴
ویژه نامه آخرین روز ماه قرآن:

مسئولین خرامه برای «قرآن» چه کار کردند؟

فعالیت های قرآنی توسط بسیاری از نهادهای فرهنگی در حال انجام است اما با نگاهی دقیق به برخی از آنها متوجه می شویم که موازی کاری در برخی موارد و کم توجهی به برخی دیگر به وفور مشاهده می شود.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از صدای خرامه، برنامه ریزی منسجم، تشکیلاتی و هدفمند برای تقویت فعالیت های قرآنی، راه را برای توسعه فرهنگ قرآنی فراهم می کند؛ البته این نکته زمانی نمود پیدا خواهد کرد که مسئولین و متولیان امر فرهنگ آن را به عنوان یک دغدغه قلمداد کنند.

فعالیت های قرآنی توسط بسیاری از نهادهای فرهنگی در حال انجام است اما با نگاهی دقیق به برخی از آنها متوجه می شویم که موازی کاری در برخی موارد و کم توجهی به برخی دیگر به وفور مشاهده می شود.

در گفتگو با امام جمعه، فرمانده سپاه، معاون پرورشی آموزش و پرورش و مسئول دارالقرآن شهرستان خرامه، برنامه ها و دغدغه هایی مطرح شده که خواننده مطلب می تواند با توجه به آنچه که می بیند و آنچه که وجود دارد نتیجه گیری کند.

حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه خرامه، فعالیت مکتب القرآن زیر نظر سید محمد طباطبایی، بیت الاحزان، بیت النور، مکتب القرآن ثارالله و 15 جلسه قرآنی خانگی در سطح شهرستان را بخشی از مهمترین اتفاقات قرآنی شهرستان برشمرد.

http://sedaykherameh.ir/files/images/93/dey%2093/19%20norolhoda/19%20dey%20norolhoda%201.jpg

وی در ادامه، فعالیت های مجمع فاطمیون سجل آباد و موسسه بیت الاحزان با مربی گری خانم بشخور را به عنوان قوی ترین مراکز عنوان کرد و گفت: این فعالیت ها مقدمه ای برای آینده قرآنی شهرستان است.

شهرام افشاریان فرمانده سپاه ناحیه خرامه، حمایت از موسسات قرآنی و راه اندازی پایگاه مقاومت بسیج در آنها، دعوت از قاریان برجسته قرآنی، اختصاص بخشی از محتوای طرح صالحین به قرآن و اختصاص سرویس ایاب و ذهاب مربی و قرآن آموزان دارالقرآن را به عنوان بخشی از اقدامات سپاه ناحیه خرامه در راستای ترویج فرهنگ قرآنی عنوان کرد.

http://sedaykherameh.ir/files/images/93/tir%2093/15%20ghari/15%20tir%20ghari%202.jpg

وی افزود: در آینده ای نزدیک مسابقات حفظ، قرائت، مفاهیم و تواشیح با محوریت دارالقرآن حرم مطهر امامزاده اسحاق (ع) برگزار خواهد شد.

یوسف زارعی معاون پرورشی آموش و پرورش خرامه گفت: هرساله بیش از 5000 نفر از دانش آموزان مدارس شهرستان در مسابقات قرآن شرکت می کنند که تعدادی از برگزیدگان این مسابقات به مرحله استانی و کشوری راه می یابند.

وی ادامه داد: متاسفانه به خاطر ناهماهنگ بودن ادارات و ارگان های متولی فعالیت های فرهنگی و عدم انسجام بین آنها و پراکنده کار کردن، تاکنون نتایج خوبی حاصل نشده است، یکی از نقطه ضعف های این نهاد ها این است که هر مجموعه، فعالیت ها را به خود نسبت می دهد که اگر جلساتی گرفته شود تا به صورت هماهنگ تقسیم کار شود قطعا در مسائل فرهنگی پیشرفت بهتری خواهیم داشت.

زارعی ضمن اعلام آمادگی جهت تعامل با سایر ادارات گفت: با راه اندازی دارالقرآن امام حسن مجتبی (ع) از ابتدای مهرماه امسال، می توان برنامه های تجمیع شده ای برای کلیه فعالان قرانی شهرستان انجام داد.

جلسات هفتگی دارالقران امامزاده اسحاق که در اوایل تاسیس با قولهای حمایت همه جانبه مسئولین قرآنی و فرهنکی و با تلاش فرماندار قرآنی وقت آقای خازن و طی یک مراسم باشکوه تاسیس شد بدلیل عدم حمایتهای مادی و معنوی سازمانها و مسئولین در شرف انحلال قرار دارد.

http://sedaykherameh.ir/files/images/93/mordad%2093/13%20darolgoran/13%20mordad%20darolghoran%201.jpg

محمد کشاورزی حقیقی مسئول این دارالقران ضمن ابراز گلایه از اداره اوقاف و هیت امنا و همجنین متولیان مذهبی و قرانی شهرستان گفت: در جایی که قرار بود قطب قرآنی شهرستان باشد و در این محل غربت و مهجوریت این کتاب الهی از این شهرستان به فراموشی سپرده شود امروز متاسفانه با بی مهری مواجه شده هست، دعوت از برحسته ترین اساتید صوت و لحن در استان از اهم فعالیتهای این دارالقران بوده که متاسفانه بدلیل عدم حمایت مالی از طرف سازمانهای مربوط خصوصا اداره اوقاف و امور خیریه بعنوان متولی مستقیم آن در شرف انحلال قرار دارد و مسلما تعطیلی این دارالقران دین بزرگی است بر گردن همه کسانی که این مهم کم کاری کردند.

وی افزود: متاسفانه مشاهده می شود، اسماً تعداد زیادی در حال فعالیت و دلسوزی برای این امامزاده بزرگوار هستند و ذیل خیلی بنر ها و اسناد اداری اقدام به درج اسامی خود بعنوان فعال در این مکان میدانند ولی متاسفانه در عمل و باطن حتی یکبار هم شنوای درد قرآن آموزان این دارالقران نبوده اند.

آنچه که از این گزارش برمی آید این است که متولیان امر فرهنگ بیشتر از آنچه که به تعدد جلسات و افزایش آمار و ارقام توجه داشته باشند باید کیفی نگری و کادرسازی را سرلوحه برنامه ریزی های خود قرار دهند تا در سالهای آینده شاهد بالندگی جوانان این شهرستان در عرصه های مختلف قرآنی باشیم.

انتهای پیام/224224

 

نظرات بینندگان