کد خبر: ۷۲۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۰ - ۲۹ تير ۱۳۹۴

نمایشگاه عکس «آستانه نور» در شیراز افتتاح شد

نمایشگاه عکس آستانه نور در حرم مطهر سید علاءالدین حسین(ع) برپا شد.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، نمایشگاه عکس «آستانه نور» همزمان با عید سعید فطر با حضور رئیس هیئت امنای آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) در این حرم مطهر افتتاح شد.
حجت الاسلام سید محی الدین طاهری در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: برپایی این نمایشگاه کار ارزشمندی است که از سوی روابط عمومی آستان و با همکاری عکاسان خبری استان فارس انجام شد.
وی بیان کرد: در این نمایشگاه عکس های زیبایی از برگزاری مراسم های شب های قدر در آستان جمع آوری شده و در منظر عموم قرار داده شده است.
حجت الاسلام طاهری افزود: ارتباط مداومی بین رسانه ها و مجموعه آستان مقدس ایجاد شده است که امیدوارم با حضور بیشتر رسانه ها در حرم، شاهد معرفی بهتر این بقاع و حرم های مطهر به مردم باشیم.
دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز با یادآوری این مطلب که این حرم ها مامن مردم هستند و مردم در کنار این حرم ها آسایش و آرامش پیدا می کنند، اظهار کرد: برپایی چنین برنامه های فرهنگی می تواند مردم را با کارهای فرهنگی حرم بیشتر آشنا کند.
وی، عکس را وسیله ای ارتباطی بین مردم و حرم مطهر خواند و افزود: هر چه این عکس ها در شهر بیشتر معرفی و نمایش داده شود به طور خودکار مردم بیشتر با حرم احساس نزدیکی می کنند.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه برنامه مفصلی برای روز خبرنگار خواهیم داشت، ادامه داد: مقرر شده است که به مناسبت این روز، اصحاب رسانه به عنوان خادمین افتخاری در حرم مطهر حضور یابند.
متعهدیم از تمامی توان خود برای معرفی حرم ها استفاده کنیم
رئیس انجمن عکاسان خبری بسیج رسانه استان فارس نیز در سخنانی، افزایش فعالیتهای حرم مطهر سید علاء الدین حسین(ع) را در دو سال گذشته قابل تقدیر دانست.
عباس امیری اظهار کرد: انتخاب حجت الاسلام و المسلمین طاهری در سمت ریاست هیئت امنای این حرم باعث رونق فعالیتها و برنامه های حرم شد و به دنبال آن روابط عمومی جدید آستان مقدس نیز با اصحاب رسانه تعامل بهتری ایجاد کرد.
امیری ضمن اعلام آمادگی برای همکاری عکاسان خبری شیراز و فارس با حرم مطهر سید علاء الدین حسین(ع)، تاکید کرد: تعهد ما نسبت به حرم های مطهر همین است که از تمام توان و ظرفیت های خود برای معرفی حرم های مطهر و فعالیت های آنان استفاده کنیم.
بنابراین گزارش نمایشگاه عکس «آستانه نور» شامل 25 قطعه عکس 50 در 70 سانتی متر از محسن تورع، عباس امیری، محمدرضا دهداری، محمدمهدی فیروزی، محمدامین دهقانیان، الهه پورحسین، فریماه فرهمندزاده، گل آفرین منصوری و زهرا نورانی وجود دارد.

نظرات بینندگان