کد خبر: ۷۲۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۲۹ تير ۱۳۹۴

اسامی برترین های کنکور 94 اعلام شد/ شیرازی ها خوش درخشیدند

نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۱۳۹۴ دانشگاهها و موسسات آموزش عالی ساعت ۱۸ سه شنبه ۳۰ تیر اعلام می شود.

به گزارش شیرازه، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور یک در نشست خبری اسامی نفرات برتر کنکور 94 را اعلام کرد.

اسامی نفرات برتر کنکور

شهرستانی ها بیشترین رتبه های برتر کنکور سراسری سال 1394 را تصاحب کردند.

در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی پژمان شهبازی دستجردی از اصفهان، محمدرسول یزدیان از قم، وحید بالازاده مرشت از بابلسر، مهدی لطافتی از شیراز، امیر حسینی از شیراز، کیانوش عباسی از شمیرانات، محمدسعید مسیحا از یزد، سینا رنج کش زاده از ارومیه، کیمیا اسدی جوزانی از تهران و مسعود امیری‌کندبن از تهران به ترتیب رتبه های اول تا دهم را کسب کردند.

در گروه آزمایشی علوم تجربی سارا همتی از تبریز، کیانا تدبیر واجارگاه از لنگرود، فائزه قایم دوست از زاهدان، مهران نعمتی زاده از یزد، احسان طاهری فرد از شیراز، عرفان طاهری فرد از شیراز، کیارش زارع از بیرجند، معین علا از نور، میثم فرج پور نیری از اردبیل و نیکان زرگرزاده از تهران نیز به ترتیب اول تا دهم شدند.

همچنین در گروه آزمایشی علوم انسانی علی کیانی نیستانکی از تهران، سیدابوالفضل میررضی از اصفهان، ابوالفضل مشیری از اصفهان، فائزه کرمی از تهران، کیان فرح زا از یزد، زینب صالحی دولابی از تهران، فاطمه غلامی از نجف آباد، صدف وفا از شیراز، محمدرضا اقبالی زارچ از یزد و محمدرضا سلطانی علی آباد از یزد رتبه های اول تا دهم را به خود اختصاص دادند.

در گروه آزمایشی هنر نیز آناهیتا هدایتی از تهران، المیرا آشفته از تهران و غزاله پژند از کرج اول تا سوم شدند.

همچنین در گروه آزمایشی زبان های خارجی پویا همدانیان خوزانی از کاشان، یاسمین فروتنی از شیراز و زینب شیرزاد مقدم از شمیرانات رتبه های برتر اول تا سوم را کسب کردند.

با بررسی افراد برتر کنکور 94 مشخص می شود، استان های تهران، شیراز و یزد با تعداد 8، 6 و 5 نفر دارای بالاترین آمار رتبه های برتر کنکور 94 هستند.

این در حالی است که در سال گذشته تنها نام یک شیرازی (سیده زهرا موسوی نفر سوم کنکور تجربی) در بین نفرات برتر کنکور بوده است.

نظرات بینندگان