کد خبر: ۷۲۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۴ - ۲۹ تير ۱۳۹۴

سهل انگاری پدر عامل خیانت پسرش شد

در بررسي هاي تكميلي مشخص شد متهم پسر 25 ساله ی شاکی بوده که با در اختیار داشتن رمز دوم و اطلاعات کارت پدرش اقدام به این کار كرده است.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی دفتر فرماندهی انتظامی فارس، با تلاش ماموران پلیس فتا شهرستان "فسا" استان فارس شخصی که عامل برداشت غیر مجاز از حساب پدر خود بود، شناسایی و دستگیر شد.
فرمانده انتظامی شهرستان فسا در اين زمينه گفت: فردی با حضور در پلیس فتا شهرستان اعلام كرد که مدتی است مبلغ 160هزارتومان از حساب بانکی اش به منظور پرداخت قبوض و خرید شارژ کسر گردیده و وی از چگونگی این برداشت ها هیچ گونه اطلاعی ندارد.

سرهنگ "مصطفي محمدي" ادامه داد: مأموران پلیس فتا در این باره تحقیقات و تلاشهای مستمر خود را آغاز و در نهایت به این نتیجه رسیدند که تمام این پرداخت ها از طریق درگاه ussd بوده است که توسط خط ناشناسی انجام می گرفته است.

وي افزود: در بررسي هاي تكميلي مشخص شد متهم پسر 25 ساله ی شاکی بوده که با در اختیار داشتن رمز دوم و اطلاعات کارت پدرش اقدام به این کار كرده است.

اين مقام انتظامي هشدار داد: Ussd (نقل و انتقال اطلاعات در بستر شبکه موبایل) یک روش ارسال پیام در شبکه ی GSM (شبکه تلفن همراه)می باشدکه کاربران می توانند با در اختیار داشتن اطلاعات کارت شامل: رمز دوم، تاریخ انقضاء، شماره کارت و کد cvv2  از خدمات بانکداری الکترونیکی استفاده نمایند.

سرهنگ "محمدي" گفت: بهترین راه حل برای پیشگیری از این گونه موارد این است که کاربران استفاده کننده از کارتهای عابر بانک باید دقت داشته باشند که اطلاعات کارت خود را حفاظت نموده و در اختیار اشخاص دیگر قرار ندهند.


نظرات بینندگان