کد خبر: ۷۲۹۰۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۱ - ۲۹ تير ۱۳۹۴
6 شیرازی در بین تک رقمی های کنکور 94

تک رقمی های شیرازی از دلایل موفقیت و برنامه های خود برای آینده می گویند

این در حالی است که در سال گذشته تنها نام یک شیرازی (سیده زهرا موسوی نفر سوم کنکور تجربی) در بین نفرات برتر کنکور بوده است.
به گزارش شیرازه، براساس اعلام سازمان سنجش، از ۳۶ رتبه برتر کنکور سراسری ۹۴، ۲۵ رتبه را دانش‌آموزان خارج از پایتخت کسب کردند. با بررسی افراد برتر کنکور 94 مشخص می شود، استان های تهران، شیراز و یزد با تعداد 8، 6 و 5 نفر دارای بالاترین آمار رتبه های برتر کنکور 94 هستند.

مهدی لطافتی و امیر حسینی از شیراز، رتبه های چهارم و پنجم رشته ریاضی،احسان طاهری فرد و عرفان طاهری فرد از شیراز رتبه های پنجم و ششم گروه علوم تجربی، صدف وفا از شیراز رتبه 8 گروه علوم انسانی و  یاسمین فروتنی از شیراز رتبه دوم گروه آزمایشی زبان های خارجی را کسب کردند.
خبرگزاری تسنیم به سراغ آنها رفته و در گفتگو با این نفرات برتر از میزان مطالعه آنها سوال کرده و دلایل موفقیت آنها را جویا شده است.

*رتبه هشتم کنکور علوم‌انسانی 94: خودآموزی را به رفتن به کلاس کنکور ترجیح دادم

صدف وفا در گفت‌وگو با تسنیم ، اظهار داشت: اواخر روزی 12 ساعت درس می‌خواندم و مدتی برای درس ریاضی و آمار کلاس کنکور رفتم اما پس از مدتی خودآموزی را به کلاس کنکور ترجیح دادم.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کردم که رتبه‌ام 1 تا 3 ‌شود، گفت: در جلسه کنکور آرامش کامل داشتم اما سوالات منطق و اقتصاد برخلاف انتظارم بود و به همین دلیل رتبه‌ام 8 شد.

وفا با بیان اینکه رشته حقوق دانشگاه تهران را برمی‌گزیند، افزود: برای تحصیلات تکمیلی قصد دارم به فرانسه بروم و در آنجا حقوق را ادامه دهم.

رتبه تک رقمی رشته علوم انسانی  درباره دلیل انتخاب رشته حقوق خاطرنشان کرد:  این رشته به روحیاتم نزدیک‌تر است و علاقه‌مند به این رشته هستم.

* رتبه ششم علوم تجربی 94: کسب رتبه تک‌رقمی خستگی کنکور را از تنم بیرون کرد

عرفان طاهری‌فرد در گفت‌ و گو با تسنیم، با بیان اینکه با کسب رتبه تک‌رقمی خستگی کنکور سراسری از تنم بیرون رفت اظهار داشت: کسب این موفقیت فضل خداوند بود.

رتبه 6 علوم تجربی 94 در مورد تصمیم‌اش برای انتخاب رشته نیز خاطرنشان می‌کند: "هنوز به انتخاب رشته فک نکرده‌ام و در این فرصت که تا انتخاب رشته باقی مانده با مشورت گرفتن از دیگران و کسانی که در رشته‌های علوم تجربی ادامه تحصیل داده‌اند رشته مناسب را انتخاب می‌کنم."

وی توکل بر خداوند و برنامه‌ریزی صحیح رو مهم‌ترین عامل موفقیت خود می‌داند و می‌افزاید: برای کنکور روزی 13 ساعت مطالعه مفید داشتم و برای تمام ماه‌ها و روزها از قبل برنامه‌ریزی داشتم.

طاهری‌فرد با اشاره به اینکه درس‌خواندن مشترک با برادر دوقلویش احسان که وی نیز رتبه 5 علوم تجربی کنکور 94 شده است می‌افزاید: به طور یقین این درس خواندن مشترک و همفکری‌هایی که با هم داشتیم تاثیر زیادی در موفقیت ما داشته است و انرژی و امید ما را برای شرکت در کنکور دوچندان می‌کرد.

وی می‌گوید: اصلا قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را ندارم و تحصیل در دانشگاه‌های کشور را به هر کشور دیگری ترجیح می‌دهم.

رتبه 6 علوم تجربی 94 در پایان از عدم استرس در جلسه کنکور می‌گوید و می‌افزاید: این عدم استرس برای خودم هم جای تعجب داشت و به راحتی سوالات کنکور را پاسخ دادم.

*رتبه پنجم کنکور تجربی 94: انتظار رتبه تک رقمی نداشتم

احسان طاهری‌فرد در گفت‌ و گو با تسنیم، با بیان اینکه از طریق تبریک دوستانشان از رتبه خود باخبر شدند اظهار داشت: با توجه به برآوردها و احتساب درصدهای کنکور فک می‌کردم که رتبه‌ام بین 10 تا 20 شود و اصلا انتظار رتبه تک‌رقمی را نداشتم.

وی با اشاره به اینکه هنگام شنیدن رتبه خود شوکه شده بودم در مورد حس و حال خود در جلسه کنکور می‌افزاید: روز قبل از کنکور برای کسب آرامش به زیارت شاهچراغ (ع) رفتم و در هنگام کنکور نیز خدا کمک کرد و استرسی نداشتم.

رتبه 5 علوم تجربی 94 در مورد تصمیم‌اش برای انتخاب رشته نیز خاطرنشان می‌کند: "هنوز به انتخاب رشته فک نکرده‌ام و در این فرصت که تا انتخاب رشته باقی مانده است با مشورت گرفتن رشته مناسب را انتخاب می‌کنم."

طاهری‌فرد در مورد گذراندان دوره تحصیلات تکمیلی در خارج از کشور نیز می‌گوید: "اصلا قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را ندارم".

وی با ابراز رضایت از تدریس معلمان دبیرستان خود می‌افزاید: در هیچ کلاس کنکور و فوق برنامه‌ای شرکت نکرده است.

رتبه 5 علوم تجربی 94 با بیان اینکه برای آمادگی در کنکور روزی 13 ساعت مطالعه مفید داشته است می‌افزاید: مهم‌ترین عامل موفقیت خود را توکل بر خدا می‌دانم.

* رتبه پنجم کنکور ریاضی 94: دانشگاه صنعتی شریف را برای تحصیل انتخاب می‌کنم

امیر حسینی در گفت‌ و‌ گو با  تسنیم، از احساس خود در زمان اطلاع از رتبه پنجم کنکور سراسری 94 در رشته ریاضی و فنی گفت و اظهار داشت: این احساس قابل توصیف نیست.

وی با اشاره به اینکه در زمان اعلام نام نفرات برتر کنکور سراسری در منزل نبوده است افزود: به محض ورود به منزل مادرم این خبر را به من داد و حسی داشتم که به هیچ عنوان قابل توصیف نیست.

رتبه پنجم کنکور 94 با بیان اینکه با برنامه‌ریزی و مطالعه دقیق موفق به کسب این رتبه شدم خاطرنشان کرد: تنها برای درس فیزیک در کلاس‌های غیر از مدرسه‌ و فوق برنامه شرکت کردم و به درخواست و معرفی دانش‌آموزان دبیر خبره ادبیات توسط مدیر مدرسه برای آموزش به مدرسه دعوت شد.

حسینی رشته مورد علاقه تحصیل و انتخابی خود در دانشگاه را رشته برق دانشگاه صنعتی شریف عنوان کرد و گفت: به نظر من در این رشته نسبت به دیگر رشته‌های فنی هنوز جا برای مطالعه و کار بیشتر وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در آینده ممکن است تکمیل تحصیلات نیاز به تحصیل در خارج از کشور داشته باشد بیان کرد: این مورد گزینه‌ای است که می‌توان به آن فکر کرد اما در حال حاضر فکر کردن به تحصیل در خارج از کشور برای من زود است.

*رتبه چهارم کنکور ریاضی94: مطمئن بودم ‌رتبه‌ام «تک‌رقمی» می‌شود

مهدی لطافتی در گفت‌ و گو با تسنیم، با اشاره به علاقه خود به رشته برق اظهار داشت: به دلیل علاقه‌مندی و آینده‌دار بودن قصد ادامه تحصیل در این رشته در دانشگاه شریف را دارد.

وی با بیان اینکه تا قبل از جلسه کنکور هیچ استرس و نگرانی نداشته است می‌افزاید: هنگام شروع جلسه کمی نگران بودم و استرس داشتم.

رتبه 4 کنکور ریاضی و فنی از خوشحالی خود و خانواده بعد از مطلع شدن از رتبه تک‌رقمی در کنکور 94 می‌گوید و تصریح می‌کند که قبل از اعلام نتایج تقریبا مطمئن بودم که رتبه‌ام تک‌رقمی می‌شود.

وی در مورد تصمیم‌اش برای گذراندن تحصیلات تکمیلی در خارج از کشور نیز می‌گوید: "هنوز تصمیمی برای این موضوع نگرفته‌ام".

لطافتی در پایان می‌افزاید: برای دروس ریاضی، فیزیک و عربی در کلاس‌های کنکور شرکت کرده‌ است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
بهارنارنج
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴
0
افرین....افتخاری دیگر برای شیراز
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴
0
برادران طاهری فرد لارستانی هستند
لاری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴
0
این دونفر لاری هستند نه شیرازی