کد خبر: ۷۲۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۳۰ تير ۱۳۹۴

معاون استاندار تهران: دارایی های بلوکه شده ایران 150 میلیارد دلار است

چاوشی گفت: حدود 150 میلیارد دلار ذخایر مسدودی و ثروت‌های بلوکه‌شده پیش‌بینی شده است.
به گزارش شیرازه به‌ نقل از روابط‌ عمومی فرمانداری شهرستان پاکدشت، سید شهاب الدین چاوشی در آیین تودیع و معارفه فرماندار قدیم و جدید شهرستان پاکدشت اظهار داشت: تغییرات، خون جدیدی در رگ های مجموعه مدیریتی تزریق می‌کند که باید از فرصت‌های اندک و ناچیز با توجه به مسئولیت‌های گذرا و تغییرپذیر آگاه بود و از امانات الهی برای رفع مشکلات مردم استفاده کرد.

وی با تقدیر از زحمات فرماندار سابق اظهار کرد: تغییر فرماندار شهرستان پاکدشت، خواست استانداری تهران نبود و علیرضا قاسمی‌فرزاد به‌طور پی‌درپی درخواست استعفا و جدایی می‌کرد که در نهایت پس از بررسی‌های فراوان با آن موافقت شد.

معاون سیاسی، اجتماعی استانداری تهران افزود: قاسمی‌فرزاد همه صفات و خصوصیات مثبت نیروهای انقلاب را داراست که هیچ‌گاه از دایره اعتدال خارج نشد و ان‌شاءالله در سنگر دیگری به‌عنوان مدیرکل امور اقتصادی استانداری تهران مشغول به فعالیت خواهد شد.

از توافق هسته‌ای ذوق‌زده نیستیم

این مقام مسئول تصریح کرد: دولت تدبیر و امید با آرای اکثریت مردم، قدرت سیاسی را بر عهده گرفت و در مدت کوتاهی آرامش را بر کشور حاکم کرد.

چاوشی با اشاره به سیاست خارجی دولت یازدهم بیان کرد: از سرانجام مذاکرات ذوق‌زده نبوده و به آن دامن نمی‌زنیم اما در حقیقت کار بسیار بزرگی شکل گرفت و با توافق هسته‌ای یکی از موانع توسعه برچیده شد که امیدواریم این حرکت منشاء حرکتی بزرگ و تحول اساسی در اقتصاد ملی باشد.

مرزبندی‌های سیاسی، اعتباری است

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار تهران با بیان این‌که مرزبندی‌های سیاسی، اعتباری است، گفت: در روز قیامت از اصلاح طلب یا اصولگرابودن و جناح بندی‌های سیاسی سئوال نمی‌شود و آنگاه باید پاسخگوی حلال و حرام و فقر و گرسنگی بود.

وی اضافه کرد: اصلاح‌طلبی و اصولگرایی در دایره آداب مسلمانی تعریف می‌شود و صداهای متفاوت سیاسی برای یک جامعه متمدن ضروری است و به فرموده پیامبر گرامی اسلام، اختلاف میان علمای امت من رحمت است که فقها نیز در طول تاریخ اختلاف نظرهای بسیاری داشته‌اند اما این اختلافات منجر به دوری آنان از حقیقت دین نشد.

افتخار دولت تدبیر و امید

چاوشی عنوان کرد: افتخار دولت تدبیر و امید این است که کوچکترین زاویه‌ای با رهبر معظم انقلاب ندارد در حالیکه برخی دولت‌های مستظهر به حمایت و پشتیبانی از رهبری انقلاب، فرصت‌های موجود را مغتنم ندانستند.

این مقام مسئول با بیان این‌که نظام ایران با جمهوریت و اسلامیت معنا پیدا می‌کند، گفت: همان‌گونه که رای مردم برای کسب کرسی‌های قدرت و خدمت تعیین کننده است؛ برای استمرار و مشروعیت آن، حمایت و نظر مساعد ولایت فقیه نیز لازم است.

وی با اشاره اختلاف سران قوه در اواخر دولت گذشته خاطرنشان کرد: به‌ حمدالله همدلی بی‌نظیری در همه ارکان نظام اسلامی با حمایت‌های رهبری وجود دارد و امروز یک صدا از ایران اسلامی شنیده می‌شود و استقلال و عزت کشور خواست همگان است.

صلح حدیبیه یا صلح امام حسن(ع)؟

چاوشی با انتقاد از ترویج یاس و نا امیدی در مردم و نیروهای انقلاب اظهار کرد: برخی افراد با نگاه محدود از توافق هسته‌ای به صلح امام حسن (ع) یاد می کنند که این مقایسه غلطی است و باید نمونه تاریخی «صلح حدیبیه» را به آنان یادآوری کرد.

وی بیان داشت: در حالیکه پیامبر و یارانش آماده حمله به مکه بودند، پیامبر اسلام توانایی و اقتدار اسلام را با صلح حدیبیه نمایان کرد چنانکه رهبری نیز در خطبه‌های نماز عید فطر به توافق هسته‌ای در اوج اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی اشاره داشتند.

در مذاکرات هسته‌ای به دیپلماسی پیامبر عمل کردیم / زین بی‌اسب طرف‌های غربی

چاوشی تصریح کرد: صراحتاً بیان می‌کنیم که در نبرد هسته‌ای دیپلماتیک، به رفتار و منش دیپلماسی پیامبر اسلام عمل کردیم و نه تنها چیزی از دست ندادیم بلکه منافع بسیاری حاصل شد.

وی با اشاره به دستاورد غربی‌ها در این مذاکرات گفت: طرف‌های مقابل زین بی‌اسب سوار شده‌اند و عدم دستیابی ایران به سلاح اتمی را موفقیت بزرگ خود می‌خوانند؛ در حالی که ما بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب و شریعت و آموزه‌های دینی حق ساخت سلاح هسته‌ای برای خود قائل نیستیم و آنان با این توافق بر هم توهم خود غلبه کردند.

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار تهران گفت: حق مسلم ایران در استفاده از انرژی صلح آمیز هسته‌ای به رسمیت شناخته شد، حال اینکه چه تعداد سانتریفیوژ بچرخد مهم نیست و دانش هسته‌ای و تکنولوژی از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی بیان کرد: حدود 150 میلیارد دلار ذخایر مسدودی و ثروت‌های بلوکه‌شده پیش‌بینی شده است که با ورود یک‌باره این سرمایه‌ها به کشور نگران شوک اقتصادی و افزایش تورم هستیم.

چاوشی خاطرنشان کرد: نباید مصرف‌کننده غربی‌ها باشیم و به دنبال تجارت عادلانه به دور از تحریم و زورگویی هستیم و یقینا گشایش بزرگی در عرصه توسعه زیربناهای کشور اتفاق خواهد افتاد که این موفقیت، مدیون مقاومت ملت بزرگ ایران، هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و تلاش‌های بی‌وقفه دولت و تیم مذاکره کننده است.

گفتنی است، هاشمی استاندار تهران هم در 25 خردادماه امسال گفته بود: 180 میلیارد دلار از پول های کشور در خارج بلوکه شده است واز آنجا که امکان جابجایی پول نداریم کالاها را 15 تا 20 درصد گران تر می خریم.
اما روز گذشته بانک مرکزی اعلام کرد: دارایی بلوکه شده ایران تنها 26 میلیارد دلار است.
نظرات بینندگان