کد خبر: ۷۲۹۲۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۳۰ تير ۱۳۹۴

استاندار جدید فارس: حاشیه سازان نه طرفدار استاندار هستند و نه طرفدار فارس/ یک جای خالی مهم در سخنان افشانی

استاندار فارس تاکید کرد: از همه افراد از هر طیف و سلیقه ای دعوت می کنم تا از فکر آن‌ها استفاده کنم.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، استاندار فارس با بیان اینکه خدارا شاکرم که خدمت گذاری به مردم مومن، با فرهنگ و متدین فارس را در شب‌های قدر بر من مقدر ساخت، گفت: فارس یک استان نیست بلکه فارس ایران قدیم و مرکزیت بر جای مانده از کشور کهنی است که چند هزار سال تمدن دارد.

سید محمد علی افشانی در مراسم معارفه خود به عنوان استاندار فارس اظهار کرد: فارس، کهن پایتخت سرزمین ایران است که تمدنی عظیم و حاکمیتی درست و حکم‌رانانی خوب داشته است و فرهنگ به غایت غنی که بناهای تاریخی بیانگر این اوقعیت غیرقابل انکار است.

وی شیراز را شهر ایمان، ادب، شهر شاهچراغ(ع) و شهر حافظ و سعدی توصیف و اظهار کرد: فارس استان متکثر و قومی و نمونه بارز همزیستی مسالمت آمیز است؛ از شهر شیراز چند صد سال قبل به سراسر دنیا پیام «بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش زیک گوهرند» صادر شده است و ما میراث داران آن‌ها نمی توانیم غیر از این بیندیشیم پس باید همین امروز و همین ساعت پرونده مسائل پیش آمده را مختومه کنیم و مانند ید واحد برای پیشرفت و توسعه استان بدون هیچ اتلاف وقتی، همدل و همزبان تلاش کنیم.

افشانی با بیان اینکه هر کس امروز این بحث غیرضرور را ختم نکند نه طرفدار استاندار است و نه طرفدار فارس، تصریح کرد: مردم و استان فارس به اندازه کافی مشکل دارد و علیرغم تلاش گسترده همه کسانی که قبل از بنده در این مسند بوده اند، مشکلات فراوانی وجود دارد و به‌یقین من هم به کمک شما اگر همه همراه و همدل و همزبان باشیم، می توانم قدمی به جلو بردارم اما اگر وقت استان صرف حاشیه سازی شود هرگز هیچ پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

استاندار فارس تاکید کرد: ما تنها با رعایت قانون و اخلاق و با پذیرش مسئولیت و اختیار هر کدام می‌توانیم با تعامل، همدلی و هماهنگی برای پیشرفت و توسعه استان و حل مشکلات مردم گام برداریم.

وی با تاکید بر اینکه من استان فارس را می شناسم، گفت: دانش آموخته دانشگاه شیراز هستم و بیشتر شهرهای فارس را کاملا گشته ام؛ در این استان تعداد زیادی پروژه اجرا و افتتاح کرده ام بنابراین به لحاظ فرهنگی، سیاسی و اجتماعی فارس را می شناسم و با تجربه بیش از 10 سال در سه استانداری و دو پست معاونت برنامه‌ریزی و عمرانی استانداری، وظیفه و ماموریت استاندار را می‌دانم و امیدوارم با کمک همه نیروهای دلسوز بتوانیم با تعیین اولویت‌های استان در زمینه توسعه، گام‌های موثری را برداریم.

استاندار فارس شعار محوری خود را توسعه استان عنوان و اظهار کرد: توسعه متوازن و همه‌جانبه فارس شعار من است و تلاش می کنم در این زمانی که درخدمت شما هستم مبنای کارم را توسعه استان بگذارم.

افشانی با اعتقاد به اینکه باید آموزش و پرورش اولویت هرکسی باشد، گفت: ویکتورهوگو نماینده مجلس فرانسه بود و در زمان خشکسالی که می خواستند از اعتبار آموزش و پرورش کم کنند و نان تهیه کنند گفت اگر می خواهید ملت فرانسه همیشه گرسنه باشد این کار را انجام دهید اما اگر می‌خواهید ملت فرانسه از فقر نجات یابد از بودجه تهیه نان کم و به بودجه آموزش اضافه کنید.

وی توجه ویژه به آموزش و پرورش را اولین اولویت خود در استان فارس اعلام و اظهار کرد: توجه به سایر بخش ها از جمله آب نیز ضروری است زیرا با توجه به گستردگی استان و اینکه قطب دامپروری و کشاورزی است مسئله آب بسیار حیاتی برای استان است.

استاندار فارس با بیان اینکه گستردگی استان فارس و مرکزیت آن ایجاب می‌کند که شبکه حمل و نقل مناسبی داشته باشیم، گفت: به موضوعات فرهنگ، هنر، گردشگری، صنعت ومعدن، بهداشت و درمان و از همه مهمتر جذب سرمایه گذاری به عنوا ن اولویت نیز خواهم پرداخت.

افشانی با تصریح اینکه من نمی‌گویم حتما همه مشکلات را می‌توانم حل بکنم به‌گونه‌ای که در پایان مشکلی نداشته باشیم، گفت: چون کار اجرایی کردم می دانم کار اجرایی مشکل است و گذشتگان من تلاش فراوان کردند و من قدردان آنان هستم و بی نیاز از همکاری و راهنمایی آنان نیستم.

استاندار فارس تاکید کرد: از همه افراد از هر طیف و سلیقه ای دعوت می کنم تا از فکر آن‌ها استفاده کنم و یک قدم بیشتر برای توسعه استان به کمک شما بردارم.

وی ابراز امیدواری کرد که بتوانم در استان به گونه ای عمل کنم که پایان کار چنین باشد «خدایا جنین کند سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار».

لیست تقدیر و تشکرهای افشانی اما طولانی بود. استاندار جدید فارس گفت: برخود لازم می‌دانم از روحانی رئیس‌جمهور، رحمانی فضلی وزیر کشور، امیری قائم مقام وزیر کشور که به من اعتماد کردند تشکر کنم. از نخبگان و فعالان سیاسی، اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، ستادهای دکتر روحانی، اصحاب رسانه و به ویژه مردم شریف فارس که مرا مورد لطف قرار دادند، تشکر می کنم. از حضور و حمایت آیت الله ایمانی امام جمعه شیراز و آیت الله دستغیب تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) که در این مدت فضای به وجود آمده را تلطیف کردند و همچنین آیت الله ملک مکان سپاسگزارم. از نمایندگان مجلس و مدیران دستگاه های اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی، فرمانداران و بخش داران و اعضای شورای شهر که در جلسه حضور دارند سپاسگذارم.

این لیست یک جای خالی مهم و قابل تامل دارد! آن هم این که افشانی استاندار جدید سومین حرم اهل بیت(ع)، کوچکترین اشاره ای چه در مقدمه و متن سخنرانی و چه در لیست تقدیر و تشکرها به مقام معظم رهبری و ولایت مطلقه فقیه نکرد. او حتی یادش بود تا از اعضای ستادهای انتخاباتی و شورای هماهنگی اصلاح طلبان تقدیر کند اما از ولایت مطلقه فقیه و مقام معظم رهبری که شخص اول ایران اسلامی است و همه امور کشور زیر نظر این جانشین بر حق امام زمان(عج)اداره می شود نامی نبرد!


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
UNITED STATES
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴
0
از کوزه همان تراود که در اوست مقام عظمای ولایت را چه نیاز که این افراد ب خواهند ذکری به میان اوردن قلوب محرومان و پا بر هنگان را ببین وبس
قلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴
0
لطفا وارد حاشیه نشویدمهندس افشانی از نمایده ولی فقیه تشکر کرد دیگر لزومی به تشکر از مقام معظم رهبری نبود در ضمن به شما متذکر میشم که مقام معظم رهبری امام خامنه ای (مدظله العالی ) شعارامسال را چی گذاشتند لطفا شما کاسه از آش داغ تر نشوید و اتحاد را سرلوحه کار خود و سایت خود بگذارید البته من می دونم شما هیچ کدام از نظرات را که یه کم به ضرر تان باشد نمی گذارید ولی خداوند همه جا و همیشه ناظر همه ما می باشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴
0
ما استاندار بومی و مال خودمون می خوایم
اینو باید به کی بگیم

برای فارس افت هست به خدا
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴
0
جانم فدای سید علی
ناشناس
-
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴
0
این هم بهاری هست ومیگذرد
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴
0
دوست عزیز از ایشون بومی تر مگر سراغ داری ؟ ظاهرا فراموش کردی هر جای شیراز که بری فکر میکنی رفتی نورآباد و یاسوج .