کد خبر: ۷۲۹۴۰
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۳۰ تير ۱۳۹۴
استاندار پیشین فارس در گفتگو با شیرازه:

حفظ نظام از نماز واجب‌ تر است/ فضای جلسه تودیع و معارفه با اخلاق همخوانی نداشت

احمدی گفت: هرکس سنگ‌اندازی کرد، سنگ به خودش برمی گردد و به من سنگی اصابت نکرد و خوشحالم از اینکه راحت در جمع مردم هستم و خودم را خدمتگزار آنان می دانم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، سید محمد احمدی استاندار پیشین فارس در حاشیه مراسم تودیع خود، در گفتگو با خبرنگار ما در پاسخ به این سوال که چه کسانی باعث استعفای شما شدند و آیا آنان را حلال می‌کنید، باز هم آیه شریفه «تِلْكَ الْأَیَّامُ نُداوِلُها بَیْنَ النَّاسِ» (آل عمران/140) را تلاوت کرد و گفت: گذر زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد و کسانی که به ناحق چیزی گفته باشند را به خدا واگذار می کنم.

استاندار سابق فارس تاکید کرد: من خالصانه کار کردم؛ نه آبروی کسی را بردم و نه بداخلاقی کردم و ثابت کردم که در نطام می‌توان با اخلاق کار کرد و هیچ چیزی جز رضای خدا و رضای ولی امر مسلمین و مردم و سیاست های دولت را دنبال نکردم.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص ارزیابی فضای استان این گونه گفت که خودتان دارید می‌بینید؛ فضای این جلسه حاکی از چه بود؟ آیا ادب و اخلاق این گونه است؟ من معتقدم همه باید حرف‌هایشان را بزنند؛ هرکس حق دارد مسائلش را بگوید و خودش را عرضه کند.

استاندار سابق فارس با بیان اینکه یک خلاء اخلاقی وجود دارد، تصریح کرد: اگر همه با اخلاق اسلامی کار کنیم که مشکلی پیش نمی‌آید و باید توجه کرد که اقوام روزگار به اخلاق زنده‌اند.

احمدی با تاکید بر اینکه هرچه که از دستم برآمد انجام دادم جز اینکه تابع هوای نفس نشدم، در پاسخ به سوالی در خصوص سنگ‌ اندازی‌ ها گفت: هرکس سنگ‌ اندازی کرد، سنگ به خودش برمی گردد و به من سنگی اصابت نکرد و خوشحالم از اینکه راحت در جمع مردم هستم و خودم را خدمتگزار آنان می دانم.

وی با بیان اینکه در هیچ سیستمی خودم را کنار نکشیدم، یادآور شد: قرار بود در زمان احمدی نژاد سفیر شوم که نشد و در دانشگاه آزادی که دکتر ظریف معاونت آن را برعهده داشت به عنوان یکی از مدیران کل در کنار ایشان کار کردم.

این مقام مسئول با بیان اینکه من کارمند وزارت خارجه‌ام و دکتر ظریف اکنون هم از من خواسته در وزارت خارجه همکاری کنم، گفت: فعلا به عنوان مشاور بین‌الملل وزیر کشور فعالیت می‌کنم و بعد اگر خدا بخواهد به جای دیگری می‌روم ضمن اینکه عضو هیات علمی دانشگاه هستم و در چند دانشگاه معتبر داخلی و خارجی تدریس می‌کنم.

احمدی این استان را استانی بزرگ با مردمانی بزرگ و با مشکلاتی بزرگ توصیف کرد.

استاندار پیشین استان فارس در این مراسم، سخنان خود را با اشاره به آیه شریفه «تِلْكَ الْأَیَّامُ نُداوِلُها بَیْنَ النَّاسِ» (آل عمران/140) آغاز کرد و گفت: زمان می گذرد و همه ما در چرخه آزمون زمانه قرار می گیریم تا ببینیم چگونه عمل می‌کنیم که مورد رضای خدا و خلق باشد.

سید محمد احمدی در مراسم تودیع و معارفه استاندار فارس با بیان اینکه با حمایت های مقام معظم رهبری، هدایت‌های اندیشمندانه رئیس‌جمهور و تلاش تیم مذاکره کننده به پیروزی هسته‌ای دست یافتیم، گفت: این پیروزی بسیار بزرگی در تاریخ کشور ماست و این پیروزی درسی به تاریخ داد که دیگر زمان تعیین رژیم‌ها و قدرت‌ها توسط ابرقدرت‌ها سپری شده که در واشنگتن، لندن و مسکو بنشینند و برای ملت‌ها تعیین تکلیف کنند.

وی اظهار کرد: ایستادگی 37 ساله ایران در مقابل زیاده خواهی‌های قدرت‌های بزرگ درس بزرگی به تاریخ داد و برای ملت‌های مستضعف و کسانی که به دنبال استقلال و آزادی همه جانبه خود هستند، الگو است.

استاندار سابق فارس از حمایت و حسن اعتماد وزیر کشور تقدیر کرد و گفت: از کسانی که در این مدت بنده را حمایت کردند تا قدم های بزرگی برای فارس برداشته شود تقدیر می‌کنم؛ از رئیس جمهور که با سفر به استان فارس به اهمیت آن واقف شدند و تصمیم‌های خوبی برای رفع محرومیت ها و خروج استان از بن بست ها گرفتند، و دکتر جهانگیری و دکتر نوبخت که با سفر به فارس بودجه‌های خوبی به این استان اختصاص دادند.

احمدی با تصریح اینکه درصدد بیان اینکه چه کردم نیستم زیرا نه وقت اجازه می دهد و نه لزومی می‌بینم، گفت: در نیمه دوم سال 92 به عنوان استاندار وارد فارس شدم که تا آخرین ریال بودجه سال 92 جذب شد و بودجه 93 با 10 درصد افزاش تصویب گشت.

وی خطاب به حضار با بیان اینکه اگر توفیقاتی بوده شما کار کردید و اگر نقصی بوده از من مطالبه کنید، اظهار کرد: خدا را شاهد می‌گیرم که یک لحظه وقتم رابه بطالت نگذراندم و همه تلاشم این بود که فارس را به جایگاه خود برسانم.

استاندار پیشین فارس خاطرنشان کرد: با همه گروه ها و نمایندگان در استان تعامل داشتم و مدیران ارزشمند ما تلاش های خوبی داشتند و عاشقانه کار کرند و در شرایط سختی بودیم زیرا دوران گذار از دولت قبل و تثبیت شرایط در این دولت بودیم ضمن اینکه گرفتاری‌های خاص استان را داشیتم.

این مقام اجرایی به یکی از مشکلات استان که همه به آن اعتراف دارند، اشاره و اظهار کرد: خشکسالی یکی از مشکلات استان است که سال 92 اعتبارات خشکسالی 20 میلیارد بود اما سال 93 آن را به 126 میلیارد تومان رساندیم ضمن اینکه 76 میلیارد برای تکمیل پروژه‌های سفر رهبری به استان از دفتر ایشان گرفتیم و از بودجه های گلوبال وزارتحانه ها هم استفاده کردیم.

استاندار پیشین فارس ضمن تصریح اینکه بشر ممکن‌الخطا است، گفت: ممکن است خطا کرده باشم و قطعا کسانی از من رنجیده باشند که از تمام مردم استان عذرخواهی می‌کنم.

احمدی با بیان اینکه سعی کردم اخلاقی عمل کنم و هیچگاه باورم نشد که استاندار هستم، اظهار کرد: حدود 9ماه پیش خدمت وزیر باکفایت کشور رسیدم و گفتم شاید احیانا کسانی به شما برای تغییرات در استان فشار بیاورند، من سربازم و آمادگی دارم.

وی با اشاره به خدمت 37 ساله خود در کسوت‌های مختلف در داخل و خارج کشور گفت: حفظ این نظام از نماز هم واجب‌تر است و من تلاش داشتم با وضو سرکار حاضر شوم و هیچگاه در مقابل ارباب رجوع پشت میز ننشستم که احساس کند بلندتر از او نشستم تا بتواند حرفش را راحت بزند.

استاندار سابق فارس خاطرنشان کرد: در مجامع مختلف و برخی شهرستان‌ها حدود شش بار حضور پیدا کردم و حضور نمادین هم نبود بلکه برای این بود که در بین مردم باشم و مشکلاتشان را بهتر ببینیم.

احمدی تاکید کرد: در اتاق من برای همه گروه های سیاسی اعم از اصولگرا و اصلاح طلب باز بود و به آن‌ها گفتم شما فرمول نجات استان از مشکلات را ارائه دهید ضمن اینکه به هرحال پست های ما محدود بود و تا آنجا که توانستیم از همه استفاده کردیم.

وی تصریح کرد: تمام تلاش هایمان با نگاه به درگاه خدا بوده که ببینیم خدا از ما چه می‌خواهد و منویات مقام معظم رهبری را مد نظر داشتیم؛ ولایت فقیه به عنوان کسی که امام فرمود پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیب نرسد و این واقعا اثبات شده و اگر نبود رهبری ولایت فقیه در این نظام ما، بدون شک وضعیتی بدتر از یمن و سوریه داشتیم و همه باید به امر اطاعت و پشتیبانی از ولی‌فقیه تن دهیم و عاشقانه به این خط وفادار باشیم.

استاندار سابق فارس با یادآوری اینکه در دولت اصلاحات استاندار بودم و باید سیاست های آنرا اجرا می کردیم، گفت: طی این سال‌ها خطوط مختلفی در کشور به وجود آمده‌اند که باید سعی کنیم این خطوط را به هم نزدیک کنیم، مصالح و منافع ملی ما ایجاب می کند که ضمن داشتن دیدگاه و سلیقه‌های مختلف، برای منافع ملی باید دور هم جمع شویم مانند کاری که در مذاکرات هسته ای شد و تمام تلاشمان باید در راستای حفظ مصالح استان، کشور و نظام باشد که فارس با رفع تحریم ها و با توانمندی‌هایی که دارد می تواند در قله قرار گیرد.

احمدی ضمن تشکر ویژه از خانواده شهدا، رزمندگان، آزادگان و ایثارگران گفت: این‌ عزیزان تنها گروهی بودند که هیچگاه دل ما را نیازردند؛ در یکی از جلساتی که خدمت خانواده شهدا بودم یکی از فرزندان شهدا گفت آقای استاندار ما چیزی از شما نمی خواهیم ما به تاسی از پدران شهیدمان آمده ایم بگوییم ما چه خدمتی به نظام می توانم انجام دهیم.

وی ضمن تشکر از روحانیون و بیان اینکه مدیون راهنمایی‌ها و دعاهای روحانیون و ائمه جمعه هستم، گفت: گاهی بخاطر مسائل استان در جلسات تند می‌شدم و بخاطر کاستی‌هایی که وجود داشته و از روی سهو بوده از درگاه خدا طلب عفو و بخشش می‌کنم و امیدوارم مردم هم مرا ببخشند تاان شاءالله بتوانیم رضایت خدا را جلب کنیم.

استاندار سابق فارس ضمن آرزوی توفیق برای استاندار جدید به وی اعلام کرد که از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنم و در هرکجا باشم در خدمت مردم فارس خواهم بود.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴
0
دکتر احمدی خدا یارت باد
محمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴
0
دکتر احمدی مرد مدیر . اخلاق مدار و دارای عقلانیت دینی... واقعا حیف شد...
حسن
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴
0
دکتر احمدی هم خوب سخنرانی میکنه وگر نه ................
کارشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴
0
از اینکه گزارش عملکرد ارائه نکردند عملکردی متاسفانه نه خود ونه تیمشان نداشتند اعتبارات 20 میلیارد تومانی خشکسالی 92هم چون اعتبارات خشکسالی به روال همیشگی نیمه دوم سال تخصیص می یابد چه کم وچه زیاد محصول خودشان است و از 126 میلیارد تومان اعتبار سال 94 علی رغم قول تخصیص صد در صدی سخنگوی دولت راستگویان تنها 20 درصدتخصیص داشت یعنی فقط 25 میلیارد تومان نصیب استان شد یعنی سفر آقای نوبخت به فارس که جزء عملکرد از آن یاد می شود کشک اینکه دوران مدیریتی ایشان را دوران همه جا آرومه بنامیم شرط لازم است نه مشکلی از بیکاری نه خشکسالی نه تعطیلی صنایع را دوا نکرد ونمی کند البته ایشان در آغازدوره استانداریشان فارس را با گفتن جمله معروف خسارت دولت پیشین از خسارت 8 ساله جنگ بیشتراست تست کردند دیدن اینجا بیشه ولایت مداران است وتند روی راادامه ندادند وبیشتر به حفظ خودشان پرداختند که صد البته آن هم به مدد رفیقان گرمابه وگلستانشان نتیجه نداد
ناشناس
United States of America
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴
0
مطالب ایشان در بعضی زمینها درست است ا ما ایکاش زمام امور بدست موشوی و شاه حسنی نمیداد متاسفانه اطرافیان همیشه انسان را به سوس چالش و مشکلات میبرد ایشان از نظر شخصیتی همان است که گفته اند ام امان از دست مطالبه گران واطرافیان وانهایکه منت گذارند انشا الله موفق باشند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴
0
ایشان گفتند که درچند دانشگاه معتبر داخلی و خارجی تدریس دارند ؛ لطفا از این دانشگاههای معتبر نامی ببرند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴
0
ایشان گفتند که درچند دانشگاه معتبر داخلی و خارجی تدریس دارند ؛ لطفا از این دانشگاههای معتبر نامی ببرند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴
0
سلام شیرازه انقدر مطلب نوشتی تا استعفا بده حالا دلسوز شدی /؟
حق گو
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴
0
ایشان استاندار لار ولامرد و...بود و اکثر اوقات در همین شهرستانها حضور داشت وهیچ کاری برای بقیه استان نکرد بعد از ان هم فکر تدریس در دانشگاه داخل و خارج بود عملا کار شاخصی انجام نداد ونقطه تاریک ایشان موضوع سفر اقای مطهری به فارس بود .ایشان در عمل محترمانه بر کنار شدند .به دلیل عملکرد ضعیف . شیرازه لطفا انعکاس دهید
iهادي
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴
0
اگه بخش نظرات گذاشتيد متل الف پخش كنيد لطفا
هادی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴
0
لطفا نظر اول منو بزارید تا مردم از همه جا بیخبر بدونن چه خبره