کد خبر: ۷۲۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۳۰ تير ۱۳۹۴
حمایت سازمان ملل از ایران در کاهش خطر بلایای طبیعی

ایران جزء 10 کشور بلاخیز دنیا است

سرپرست موقت دفتر سازمان ملل در تهران، ایران را جزء 10 کشور بلاخیز دنیا دانست و گفت: سازمان ملل متحد متعهد به یاری رساندن به ایران در جهت کاهش خطر بلایای طبیعی است.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، سرج ناکوزی در سمینار رویکرد کاهش خطر در بلایای طبیعی که صبح امروز در تهران برگزار شد، گفت: بحث کاهش خطر در سراسر دنیا و نقش سازمان ملل در این امر بسیار مؤثر است.

سرپرست موقت دفتر سازمان ملل در تهران تغییرات روزافزون دنیا را عاملی برای افزایش بلایای طبیعی دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران در میان 10 کشور بلاخیز جهان قرار دارد.

وی ادامه داد: این کشور به شدت نسبت به بلایای طبیعی به خصوص زلزله آسیب‌پذیر است و به همین دلیل رویکرد کاهش خطر و آمادگی مقابله با بحران در برنامه‌ریزی‌های جامع بلندمدت از اهمیت زیادی برخوردار است.

ناکوزی خاطرنشان کرد: در طی دو دهه گذشته با تلاش سازمان ملی مدیریت بحران ایران ظرفیت خود را در مقابله با بحران و کاهش خطرات آن در سطح بین‌المللی و ملی به نحو قابل توجهی افزایش داده است.

وی گفت: این سازمان مسئول کاهش خطرات بحران، پاسخ‌گویی به آن و بازسازی پس از بحران است و دیگر نهادهای ملی نظیر وزارت بهداشت و هلال‌احمر نیز آن را کمک می‌کنند.

سرپرست موقت دفتر سازمان ملل در تهران با بیان اینکه در چارچوب همکاری سازمان ملل با ایران این سازمان موظف به یاری رساندن به دولت ایران در کاهش خطر بحران است، گفت:‌از هرگونه امکان همکاری به شدت استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان