کد خبر: ۷۲۹۴۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۳ - ۳۰ تير ۱۳۹۴

چگونگی انتخاب استاندار فارس از زبان وزیر کشور: در عرض 20 دقیقه افشانی را انتخاب کردم!

رحمانی فضلی گفت: اشهدو بالله هیچ امر منفی در رزومه سیاسی افشانی ندیدم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، وزیر کشور روز گذشته در جلسه تودیع و معارفه استاندار جدید فارس با اشاره به اینکه پویایی سیاسی و اظهارنظر در تصمیم‌گیری‌ها و پافشاری بر آن امری پسندیده است، تصریح کرد: ما اظهار نظرهای بزرگان و نمایندگان فارس را از سر دلسوزی می‌دانیم که موجب نشاط و سرزندگی سیاسی جامعه می‌شود اما در نهایت باید یک تصمیم گرفته می‌شد.

عبدالرضا رحمانی فضلی تصریح کرد: در مجلس هم که قانونگذاری می‌کنیم اگر مصوبه‌ای حتی با یک رای بیشتر از تعداد نصف نمایندگان تصویب و قانون شد، همه تابع آن قانون هستیم.

وزیر کشور با بیان اینکه همه پیشنهادها و نگاه‌های متفاوت را از سر دلسوزی و خیرخواهی برای مردم می دانم و هرنوع پافشاری را قبول می‌کنم، گفت: از من سوال می کنند و توضیح می‌خواهند و من استیضاحی که اخیراً طرح شده را می‌پذیرم و برای پاسخ‌گویی حاضرم به مجلس بروم و جواب بدهم.

وی با بیان اینکه ما آزادی را قبول کرده ایم، گفت: ما جامعه دموکراتیک و اظهار نظرها را قبول کردیم و باید این قدر در خود ظرفیت ایجاد کنیم که این الگو را به دنیا ارائه دهیم؛ نمایندگان فارس دلسوزند جمع شدند و نظری دادند اما ماهم معذوراتی داشتیم و باید معذورات ما را بپذیرند.

رحمانی فضلی حضور نماینده ولی فقیه و نمایندگان فارس در مراسم معارفه استاندار جدید را نشان‌دهنده حمایت و تائید آنان دانست و افزود: انتخابات را پیش رو داریم و هرکس برای سلیقه و نظر خودش کاندیدا انتخاب و برای او تبلیغ می‌کند و هرکس از هر سلیقه‌ای در مسیر قانونی انتخابات رای آورد همه نسبت به او ارادت داریم و باهماهنگی هم کار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ما باید رشد، تحمل و درایت خود را به اثبات برسانیم، تاکید کرد: محوریت همه کارهایمان باید رضای خدا و مردمی باشد که مدیونشان هستیم؛ ما به مردم قول داده‌ایم که عدالت را برقرار کنیم؛ فقر و نابرابری را از بین ببریم و حکومت علی(ع) را در این کشور پایدار و مستحکم کنیم اما هنوز خیلی با حکومت علی(ع) و برقراری عدالت و از بین بردن فقر فاصله داریم و هنوز در مرحله‌ای هستیم که نمی‌توانیم ادعا کنیم حکومت اسلامی را داریم پیاده می‌کنیم.

وزیر کشور با اشاره به انتظارات مردم از مسئولین تاکید کرد: مسیر ما طولانی است و نباید لحظه‌ای را از دست دهیم هر برادری که خدمت می‌کند بنا بر این است که صادقانه و خالصانه برای رضای خدا خدمت کند بنابراین باید با یکپارچگی و حفظ وحدت کمک کنیم تا وعده‌هایی که به مردم داده شده عملی شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: فارس در طول تاریخ واقعا استانی تعیین کننده بوده است و بزرگان این استان در همه تحولات سیاسی و اجتماعی و فرهنگی در طول تاریخ ردپاهایی دارند که هیچگاه‌ فراموش نخواهد شد.

وی با بیان اینکه تا دیروز آقای احمدی استاندار فارس بود اما برای کاندیدا شدن در مجلس از سمت استانداری کنار رفتند، به مزاح گفت: اما اکنون ایشان دبه درآورند و می‌گوید چون انتخابات استانی تایید نشد، کاندیدا نمی‌شوم! بنابراین اگر برای نمایندگی مجلس اقدام نکند در جایگاه مناسبی در وزارت کشور از وی استفاده می‌کنم.

وزیر کشور درباره فرآیند انتخاب استاندار فارس توضیح داد: واقعا مهندس افشانی را نه اسمش را شنیده بودم و نه او را دیده بودم بلکه سه چهار رزومه برای من آوردند و دیدم رزومه تجربی ایشان خوب است و مهمتر از همه واقعا خط اعتدالی دارد.

رحمانی فضلی با اشاره به سخنان رئیس مجمع نمایندگان فارس گفت: بله آقای رضایی درست می‌گویند من در مجلس گفتم بنده تلاشم این خواهد بود که هماهنگ کنم و تعامل داشته باشم؛ اشهدو بالله تاکنون غیر از این نبوده و همه استانداران کشور را باهماهنگی گذاشته‌ام زیرا هماهنگی که چیز بدی نیست اما در برخی موارد از جمله در زمان انتخاب آقای احمدی خود نمایندگان استان‌ها به جمع‌بندی نمی‌رسیدند و بین آنان اختلاف بود و گفتند هرکس را بگذارید قبول دارم.

وزیر کشور با بیان اینکه دلایل انتخابم برای استانداری فارس را در جلسه‌ای به نمایندگان توضیح دادم اما به نتیجه‌ای نرسیدیم، گفت: انتخاب افشانی تنها با تکیه بر رزومه کاری وی بوده است و اگر نمایندگان استان فارس نیز این رزومه را قبل از معرفی گزینه‌های پیشنهادی می‌دیدند، حتما ایشان را برمی‌گزیدند.

وی بیان کرد: قبول داشتن برنامه‌های دولت، تجربه کاری، توانایی انجام کار جمعی، صداقت، شناخت از استان فارس و اعتدال‌گرا بودن از شاخص‌های وزرات کشور برای انتخاب استاندار بوده است.

عضو کابینه دولت یازدهم خاطرنشان کرد: من روز سه ‌شنبه افشانی را خواستم و پیشنهاد استانداری را با وی مطرح و 20 دقیقه با او صحبت کردم و در این 20دقیقه احساس کردم آدم صادقی هستند، وی به من گفت تا روز شنبه ساعت 10 مرا قطعی نکنید و گفتم شاید شب‌های قدر بوده و ایشان می‌خواسته متوسل شود بنابراین یکی از دلایلی که تا آخرین لحظه نتوانستم بگویم استاندار فارس کیست، قطعی شدن گزینه و مشخص شدن نتیجه استعلامات بود.

رحمانی فضلی با بیان اینکه استعلام کردیم و به دلیل حساسیتی که به وجود آمده بود رزومه وی را دقیق بررسی کردیم، گفت: اشهدو بالله هیچ امر منفی در رزومه سیاسی افشانی ندیدم.

به گفته وی، در انتخاب استاندار فارس حب و بغضی وجود نداشته و نه کسی برد و نه کسی باخته است بلکه اگر بیاید و نتواند کار کند همه باختیم و اگر با همدلی و هماهنگی موفق عمل کند همه ما بردیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه بنای ما مصلحت و خیر اندیشی بوده و همه با هم کار می کنیم، خاطرنشان کرد: سلام رئیس‌جمهور را ابلاغ می‌کنم و ایشان هم بر پیگیری برنامه های سفر استانی و خدمت به مردم استان تاکید داشتند.

وزیر کشور گفت: از امروز هر کس با هر نگاه و سلیقه سیاسی باید یک هدف داشته باشد و آن هم اعتلای انقلاب اسلامی است و باید در جهت اعتلای استان وحدت داشته باشیم.

وی از استاندار جدید فارس هم خواستار آن شد که معاونان و مدیران خود را با نگاه اعتدالی، تجربی، کارآمدی و همراهی و تعامل با دولت انتخاب کند تا شاهد پویایی استان باشیم.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴
0
پس دلیل اینکه زیر کشور افشانی رو قبلا نذاشت استاندار بوشهر بشه چیه
آباده طشک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴
0
پروفسرکردوانی پدر کویرشناسی ایران درآباده طشک- درسابت های ایرنا ایسنا وتابناک