کد خبر: ۷۳۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۳۱ تير ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 31 تیر 94

سردبیر نیم نگاه خداحافظی کرد/ هدیه استانداری فارس به ظریف

موضوعات مختلفی در روزنامه‌های امروز بررسی شده؛ از آتش سوزی‌های ادامه‌دار در استان تا افزایش اجاره‌بهای منازل در فصل تمدید قراردادها.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد از بازار نابسامان افزایش اجاره بهای مسکن گزارشی تهیه کرده که تیتر یک و عکس امروز این روزنامه به همین گزارش اختصاص یافته است: «تابستان و عرق سردی که بر تن مستأجران می نشیند!». افزایش اجاره بها در آستانه فصل تابستان و فصل تمدید قرارداد های مسکن و افزایش حق مشاوره بنگاه های املاک از جمله مواردی است که نویسنده به بررسی آن پرداخته است.

صدر اخبار داخلی این روزنامه به دیدار شهردار شیراز با مدیر کل امور مالیاتی مربوط است که با تیتر «خیز جدی شهرداری برای بهبود گردشگری شیراز» به نقل از پاک فطرت کار شده است.

سالاد تیتر یک خود را از میان صحبت های ظریف در مجلس انتخاب کرده است: «در 8 سال نخست «برجام» غنی سازی صنعتی و تجاری برقرار می شود».

برگزاری گردهمایی بحران آب و احیای دریاچه آباده طشک، سوژه عکس امروز صفحه نخست است که با «نگاه های نگران به دریاچه آباده طشک» تیتر شده است.

گفتگوی این روزنامه با رییس کمیته امداد شیراز در صفحه 3 به چشم می خورد و تیتر «مدیون مردم هستیم» برای آن انتخاب شده است. رسولی با اشاره به این نکته که «انتظار ما از مردم و نیکوکاران، صرفا مادی نیست» گفته است مردم می توانند در زمینه هایی مثل مشاوره به مددجویان و... به این نهاد کمک کنند.

و اوقات فراغت کاریکاتوری؛

سالاد

سالاد تیتر یک خود را به گردهمایی بحران آب و احیای دریاچه آباده طشک اختصاص داده که با حضور پروفسور کردوانی پدر علم کویر شناسی ایران برگزار شده و به نقل از وی تیتر زده: «بختگان و طشک را می توان نجات داد».

ورود سامانه بارشی به فارس با «هشدار برای سیلابی شدن فارس» هم تیتری است که در کنار عکس امروز این روزنامه کار شده است.

یادداشت امروز این روزنامه موضوع تک نرخی شدن دلار را سوژه کرده و نگاهی به زوایای مختلف این اقدام انداخته که با «پایانی برای چند نرخی ها» تیتر شده است.

سالاد تیتر یک خود را به بازدید سجادیان فرمانده سابق نیروی انتظامی فارس از این روزنامه اختصاص داده و به نقل از وی تیتر زده: «تدوین طرح های کلان مشارکت جویی برای تحقق نظم و امنیت».

تیتر دوم این روزنامه به «امشب، آخرین فرصت تسلیم اظهارنامه مالیاتی» مربوط می شود که به نقل از مدیر کل امور مالیاتی فارس و در کنار عکسی تمام قد از وی به چاپ رسیده است. مومنی با اعلام این خبر جلوگیری از جرایم مالیاتی و استفاده از معافیت را در گرو تسلیم اظهارنامه مالیاتی عنوان کرده است.

دو خبر از صفحه 7 این روزنامه در صفحه نخست تیتر شده؛ نخست خبر ادامه کاشت برنج در استان که با «شالیزارهای برنج در استانی که آب خوردن ندارد!» تیتر شده و دیگری مربوط به آتش سوزی 800 هکتار از اراضی ملی در استهبان است که تیتر «دامان سبز فارس همچنان خاکستر نشین» برای آن انتخاب شده است.

«اهدای اثر نفیس هنری شیرازی ها به تیم مذاکره کننده هسته‌ای» هم در صفحه نخست تیتر شده و مربوط به زیارت عاشورای خاتم کاری شده شیرازی هاست که به تیم مذاکره کننده اهدا شده است. این اثر هنری در مراسم تودیع و معارفه استاندار فارس رونمایی شد؛

سالاد

تیتر دیگر این روزنامه«جزئیات کلاهبرداری هکر نابغه در 11 استان» می باشد. ماجرا از آنجا شروع شد که سه شیرازی به دادسرا مراجعه و به خاطر دزدی از حساب بانکی شان شکایت کردند. بررسی ها نشان داد این سرقت توسط هکری از گیلان صورت گرفته که با مشخصات جعلی از 11 استان سرقت می کرده که با پیگیری های پلیس فتا بازداشت شده است.

«مسابقات پژوهشی قرآنی دانش آموزان سراسر کشور در شیراز» هم از جمله اخبار داخلی این روزنامه در صفحات داخلی است.

سالاد تیتر یک و عکس امروز خود را به معاون اول روحانی اختصاص داده است که در جریان سفرش به اردبیل گفته است: «دستور رییس جمهور برای ایجاد تحول در سیستم بانکی».

سردبیر این روزنامه یادداشت امروز خود که درواقع خداحافظی از این روزنامه است را به صفحه اول کشانده است. آماده با بیان اقدامات خود در روزهای اول کارش در نیم نگاه که به گفته وی اوضاع نابسامانی داشته مدعی شده توانسته این روزنامه را به جایگاه دومین روزنامه استان! برساند. حال باید منتظر سردبیر بعدی این روزنامه باشیم تا ببینیم وی واقعا می تواند این روزنامه را به جایگاه دوم برساند یا نه.

خبر «سفر سه روزه آیت الله مکارم شیرازه به شیراز» هم در صدر اخبار داخلی این روزنامه جای گرفته است. نماز جماعت امشب در شاهچراغ(ع) به امام ایشان برگزار خواهد شد.

نظرات بینندگان