کد خبر: ۷۳۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 1 مرداد 94

اکتشاف یک میدان جدید نفتی در کازرون/ بوی افیون و مرگ در کوچه های شیراز پیچیده است؟!

حضور آیت الله مکارم در شیراز و خبر آب نامناسب در برخی روستاهای فارس از مهم ترین محورهای روزنامه های امروز است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد روحانی در جلسه هیئت دولت با اشاره به موضوع قطعنامه شورای امنیت گفته: «فصل تحول و نشاط در عرصه کار و اقتصاد فرا رسیده است» که تیتر یک این روزنامه شده است.

«فردا شیراز قرآنی می شود» تیتری است که برای عکس امروز صفحه نخست انتخاب شده و مربوط به سی و سومین دوره مسابقات قرآن و عترت دانش آموزان سراسر کشور است که در شیراز برگزار خواهد شد. آذری مدیر کل آموزش و پرورش در نشست خبری خود این خبر را داده که در صدر اخبار داخلی هم چاپ شده است.

کمبود آب سدهای فارس؛

سالاد

سالاد تیتر یک خود را به «اکتشاف میادین جدید نفتی در فارس» اختصاص داده است. هرمز قلاوند مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با اشاره به این که چاه اکتشافی چهار برجه در فاصله 10 کیلومتری شمال شهر خشت و 35 کیلومتری غرب شهر کازرون و 25 کیلومتری شمال شهر دالکی واقع شده است گفته: هدف از انجام عملیات حفاری در این موقعیت جدید اکتشافی، شناسایی ذخایر نفتی و گازی در لایه های مخزنی آسماری، بنگستان و خامی است.

جعفر قادری نماینده مردم شیراز گفته است: «بحث استیضاح وزیر کشور از سر گرفته می شود و این موضوع تنها خواسته نمایندگان فارس نیست بلکه برخی نمایندگان مجلس اعلام کردند در صورت مطرح شدن استیضاح به آن رای می دهند». قادری در ادامه از حواشی ایجاد شده در جلسه معارفه استاندار فارس به شدت انتقاد کرد و گفته: «چرا وزیر کشور به این بی احترامی ها واکنش نشان نداد؟». این خبر با تیتر «اگر اجازه استیضاح داده نشد دیگر ماندن در مجلس فایده ای ندارد» در صفحه نخست تیتر شده است.

کاریکاتوری هم با موضوع واتس آپ در صفحه نخست و با تیتر «مدیریت واتس آپی حتی در لحظه بحران» به چاپ رسیده که با اعلام خبر «از وقوع سیل در فارس فقط واتس آپ بازها با خبر شدند!» به بررسی این نرم افزارها که زمان چندانی از عمرشان نمی گذرد پرداخته است؛

سالاد

صحبت های آیت الله مکارم در شاهچراغ(ع) هم تیتر دیگری است که در این صفحه کار شده است: «تخت جمشید گواهی می دهد که انسان ها با هر اقتداری خواهند رفت». وی همچنین گفته: «نام شناسنامه ای من ناصر مکارم است اما من با افتخار امضا می کنم ناصر مکارم شیرازی چون شیراز جایگاه بزرگان بسیاری است و این همه عالم و شخصیت برجسته افتخاری برای شهر من است».

«بوی افیون و مرگ در کوچه های گردشگرپذیر شیراز» هم که تیتر صفحه نخست است به صحبت های رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر است که به انتقاد از وجود مراکز «دی آی سی» در بافت مرکزی شیراز و به دور از چشمان پلیس پرداخته است.

صفحه گردشگری این روزنامه هم با تصاویری به سراغ آب انبار های زندیه رفته که این روزها متروکه شده اند.

سالاد صحبت های روحانی در جلسه هیئت دولت را تیتر کرده است: «فصل تحول و نشاط در اقتصاد فرا رسید» که باعکسی از روحانی در صفحه نخست به چشم می خورد.

از مجموع اخبار داخلی این روزنامه به دو خبر اشاره می کنیم؛ اولین خبر مربوط به خبر سوخته «6 دانش آموز فارسی رتبه‌های تک رقمی کنکور سراسری را کسب کردند» است که دو روز از عمر این خبر می گذرد اما امروز در این روزنامه به چاپ رسیده است.

دومین خبر مربوط به دستگیری باندی شرور در شرق فارس است. این مطلب با صحبت های گودرزی تیتر شده است: «آخرین تفاله شرارت در استان فارس به دام پلیس افتاد».

سالاد تیتر زده: «پایان تلخ مهارلو» که مربوط به گزارشی از خشک شدن این دریاچه است که در صفحه سوم این روزنامه به چاپ رسیده است. عکس امروز این روزنامه هم به همین گزارش مرتبط است و با «تشییع تابوت یکی دیگر از دریاچه های فارس» تیتر شده است.

«اهالی 170 روستای فارس آب نامناسب می آشامند» دیگر تیتر این روزنامه و به نقل از مدیر کل آبفای روستایی است که با اعلام این خبر گفته کیفیت آب روستاهای فارس با 38 دستگاه کنترل می شود.

سالاد تیتر یک خود را از میان اخبار یکی از خبرگزاری ها انتخاب کرده است: «پیش بینی توفان برای 9 استان کشور» که به هشدار اداره هواشناسی درباره وقوع سیلاب و آب گرفتگی در فارس مربوط می شود.

سفر هیات نفتی ایران به وین برای مذاکره با غول های نفتی جهان موضوع عکس امروز این روزنامه شده که با سوال «پایان بلاتکلیفی 11 پتروشیمی فارس؟» تیتر شده است.

موضوع گلایه مدیر کل بهزیستی فارس از ادارات اجرایی استان به خاطر بی مهری نسبت به معلولین دستمایه گزارش امروز این روزنامه است که به بررسی این موضوع پرداخته است. «اشتغال معلولین» تیتری است که برای این گزارش انتخاب شده است.

نظرات بینندگان